Star Stable iFokus

Star Stable

Etiketter: hjälpridklubbarinstagramdiscord
Läst 315 ggr
Ravenclaw
1

Hur har ni gått tillväga?

Hej

Ni som äger eller är medlem i en klubb hur gjorde ni för att få till en "seriös" logga?

Jag har en någorlunda vision om vad jag vill ha för att det ska fungera på både Instagram och andra plattformar. Men är inte teknisk av mig överhuvudtaget.

Ytterligare ett problem är att jag inte vill uppfattas som för kräsen eller krävande bara för att jag har en tydlig vision.

Så vad hade ni gjort?

Herveaux
4

#0: Om du inte får napp här inne på Star Stable-forumet så finns det en hel drös med duktiga runt om på iFokus-plattformen.

Om någon tar fram en logga till din klubb så är det ju du som ska bli nöjd! 😀
Att du redan har en vision av hur du vill ha det är suveränt, det gör det hela mycket lättare både för dig och personen som ritar upp loggan.

Om du vill får du gärna skriva här eller skicka ett privat meddelande och berätta mer om hur du vill ha loggan så kan jag fråga ett par andra iFokusare om de kan hjälpa dig.

// Harley

• Redigerat 2022-01-23 18:06 av Herveaux
Ravenclaw
0

#1 Klubben heter Different Dolphins så jag tänker att själva logotypen skall ha en koppling till namnet. Sedan tänker jag också den behöver vara rund du den skall passa som profilbild till en Instagram profil.

Utöver detta så tänker jag att jag skall kunna använda den i flödet på Instagram också (i form av inlägg). Liksom att en bild består av "Different" en av "Dolphins" och en av själva logotypen.

Färgen på orden får gärna gå i samma färgskala som själva logotypen då jag vill få det så enhetligt som möjligt.

Utöver detta så är jag öppen för förslag samtidigt som jag hoppas att mina visioner är tillräckligt tydliga.

Mickipick
9
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#0: jag har senaste månaden fått upp ögonen rejält för just bilder och gått från redigera glitter bilder åt mina barn till att göra mer svåra för mitt eget nöje. Jag älskar sitta i timmar med bilder. Men är ju inte någon fullfjädrad experten kan ge ett försök!
Laddade faktiskt upp en jag gjort som är som den skulle kunna vart en klubbbild med cirkel.

Om du inte hittat nån så kan jag kanske vara till din hjälp om du vill! Bara skriva isåfall.

Kan lägga upp här som exempel före efter redigering. Jag har i övrigt ingen ”specifik stil” eller så utan jag gottar mig i allt för lära mig😅

Ravenclaw
0

#3 Du får gärna göra ett försök enligt beskrivningen i #2. Om det är något som är oklart med den kommentaren så är det bara att fråga så kan jag förhoppningsvis förklara annorlunda.

Det jag däremot vill att du skall vara medveten om innan du lägger ner allt för mycket tid är att beroende på om jag får in andra förslag så kanske jag väljer någon av dom om jag anser att det passar bättre.

Herveaux
0

#3: Wow! 😍

// Harley

EquusCaty
0

Wow🤩Skulle du kunna göra en till mig ? Min klubb heter mountrain horses squard så kanske en jorvikisk vildhäst på ett berg ?

Tjena^^

Mickipick
0

#6: men gärna! Det är just urhästarna jag vill testa på härnäst!
Är det någon speciell urhäst du tänker dig passar eller färg osv? 😍 jag har tre st själv i dagsläget, den vitblåa, grå/blåa och grön/vita halloween sorgsångare.
Om du har en annan egen urhäst så kan du byta server och mötas upp! Kan jag fota dig typ.

EquusCaty
0

#7: vilken server är du på ?

Tjena^^

Mickipick
0

#8: Ice Cream Jungle 🍦 🌴

EquusCaty
0

Oo nice behöver inte flytta ska vi mötas idag kl 17 - 18 om du säger spelarnamn så kan jag mejla dig i sso

Tjena^^

Ravenclaw
0

Någon mer som vill testa?

Ravenclaw
0

Jag tror (observera att jag använder ordet tror) att jag kan lösa "bild" 1 och 3 själv. Men jag behöver fortfarande hjälp med loggan.

Jag har som sagt inga krav mer än att den skall vara rund. Det är fri tolkning på namnet "Different Dolphins".

Ravenclaw
0

Jag behöver fortfarande hjälp. Här nedanför finns en sammanfattning av vad jag söker.

Klubben heter Different Dolphins så jag tänker att själva logotypen skall ha en koppling till namnet. Sedan tänker jag också den behöver vara rund du den skall passa som profilbild till en Instagram profil.

Utöver detta så tänker jag att jag skall kunna använda den i flödet på Instagram också (i form av inlägg). Liksom att en bild består av "Different" en av "Dolphins" och en av själva logotypen.

Färgen på orden får gärna gå i samma färgskala som själva logotypen då jag vill få det så enhetligt som möjligt.

Utöver detta så är jag öppen för förslag samtidigt som jag hoppas att mina visioner är tillräckligt tydliga.

Om det är så kan jag nog lösa "orden" själv.

Jag har även kollat lite på Instagram efter folk som kan hjälpa mig men dom gör bara efter Sso dvs dom har hästtema, vilket jag inte tycker passar till "Different Dolphins"