Star Stable iFokus

Star Stable

Etikettallmänt
Läst 157 ggr
Sunshineshk
0

Alla servrar fulla?

Hej, vill typ byta server till Air Star meeeen den är full. Har tröttnat på Icy Volcano men jag bytte från AS till IV pga två klasskamrater spelar på den och vi skulle spela ihop men blev it så och vill byta tbx.
Tror ni att AS alltid kommer vara full? Vill kunna spela med de andra som jag brukade spela med inne på AS…
Hoppas verkligen starstable gör fler servrar så folk byter eller gör utrymmet i AS större😩smh

Men annars får jag nöja mig med att faktiskt ha bra personer att spela med på IV🥰

Ps. Tror denna hamnar på allmänt, om det ej stämmer så fås denna tråd gärna flyttas till rätt kategori

Meow:3

Herveaux
0

Någon gång kommer Air Star att öppnas igen men det kan säkert dröja. Det är en väldigt populär server. De du spelade med på Air Star vill inte byta till en annan server?

// Harley

Sunshineshk
0

#1: nepp de vill stanna. Tycker Icy Volcano är helt okej utan allt drama som fanns i globala chatten som när jag var inne på Air Star

Nephi
0

På airstar är det nog även rätt många inaktiva konton som tar upp plats. Folk som
Började spela när det kom ut men sen tröttnade eller helt enkelt glömde bort spelet

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Mickipick
0

Själv spelar vi på Ice cream jungle, som jag upplevt som väldigt liten. Haft koll på ungefär vilka klubbar som finns, och var personer håller till osv.
Men sen 2veckor bakåt så är det helt plötsligt skit😳 mycket folk överallt i klungor/massor! Såpass att det laggar för mig på vissa ställen.
Har inte ens känt av detta i denna nivå ens under födelsedagen/halloween eller vinter säsongerna. 😰
Jag som trivts i mitt lilla lugn 😂

Marbi
0

Håller med #4 om att det ändrats rejält. Jag har upplevt det som nästan folktomt men nu när senaste uppdateringen kom så var det helt plötsligt så mycket folk överallt. Älskar också lugnet som den gamling jag är. 🤭

Mickipick
2

#5: haha du låter som min typ av person! 😄 tänk om man kunde skapa egen server. I min tonår spelade jag ett online spel som heter Tibia. Vi gjorde jämt egna OT servrar.
Häftigt det hade varit om man hade kunnat göra egna servar på SSO.🤩

Jag har dock en teori om varför det nu är så mycket folk: covid😂 varenda person har ju det, och skola har stängt ner känns det som.
Klart man hänger i Jorvik om man har karantän 🧐 Själv har jag covid just nu för tredje gången. Och har tre doser. Denna gång är jag dock inte ens sjuk. Så ni kan ju gissa er fram vad jag gör om dagarna😆

Sunshineshk
0

#3: önskar teamet kunde flytta på dessa inaktiva kontona så de låter andra aktiva få ta de platserna

Nephi
1

#7: som en inte så aktiv spelare på airstar är jag glad att dem inte gör det då jag fortfarande har personer där som kan vara trevligt att småprata med om man är inne samtidigt. Skulle jag bli flyttad så blir det att sluta helt då jag inte har någon lust alls att försöka träffa nya människor att prata med SSO 🤷🏼‍♀️

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Herveaux
0

#8: Jag tror #7 menar konton som inte varit aktiva på flera år. Som i stort sett är övergivna och bortglömda.

// Harley

Sunshineshk
0

#9: ja precis:)
De som inte är aktiva så jätte ofta ska såklart få vara kvar men inte de som är helt övergivna

Marbi
1

#6 Här finns en tråd om vilka servrar vi finns på. Kan vara kul att veta.

https://starstable.ifokus.se/discussion/1489942/vilken-server-finns-du-pa

Starstable ifokus - Forum för spelet Starstable Online
Maleficum
2

Angående icke aktiva konton skulle de ju kunna göra som vissa andra spel, ha en tidsgräns (tex 6-12 månader) och har man inte loggat in på den tiden skickar de mejl om påminnelse att logga in och har man sen inte loggat in på en viss tid efter påminnelse (en månad tex) så flyttas kontot från servern (och om man sen senare loggar in så hamnar man på en server som har plats just då).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu