Vad går ni efter när ni döper era hästar?
Som rubriken lyder, använder ni ett tema eller något annat specifikt när ni döper era nya tillskott?
Själv ger jag mina namn, bortsett från starthästen som heter Seto, efter olika fågelarter eller något som har med fåglar att göra.
Exempelvis min första (en Percheron) som jag födde upp och finns i SSO heter Desertcrow.
De andra som fortfarande finns i enbart appen
är Ravensmoke (Nordsvensk lvl 10), Falconlily (Halflinger lvl 9), Phoenixoak (Gotlandsruss lvl 9) och Maybird (Mustang skimmel lvl 10).
Har dock två andra hästar i happen utan "fågelnamn".
Appaloosan Titangirl (lvl 10), som fick ett slumpat namn innan jag kommit underfund med att jag vill att alla hästar har fågelnamn och kunde inte byta namn åt henne.
Och en Embermane (lvl 9), som inte passar som något annat än BlueWolf.
#0: I mitt stall har vi en blandad kompott. Jag går helt efter hästen och vad jag tycker passar hen. Beundrar er som hittar ett tema och håller er till det.
Om du vill så kan du byta namn på hästarna när de har flyttat in till ditt stall i spelet.
https://starstable.ifokus.se/discussion/1414652/byta-namn-pa-hasten
// Harley
#1: Ah, ja, det går det också. 😄
Jo, jag vet.
Menade att Titangirl inte passar som något annat än just det. 😊
- Redigerat 2022-02-07 08:19 av [Moon AppleGrey]
Jag undviker att använda samma för/efter "namn" på fler hästar (vilket blir lite jobbigt efter ett tag att få till) med undantag för om de är av samma hästmodell (tex så heter alla min jorviska urhäst modellhästar något med Wild, WildRabbit, WildFire, WildSoul, med undantag för årets Halloweenhäst som heter RavenSong eftersom WildRaven inte gick att välja).
Min vinterhästar har blomstertema (TigerLily, SnowDrop, DesertRose). Araben heter DesertDream (så du kan gissa vilken av vinterhästarna som är av arabmodell ;)).
Mina nordsvenskar har astrologi/rymdtema. NorthStar, BlueMoon, RuneGalaxy.
Min gamla fjording heter StrawberrySurprise (skulle haft enbart Strawberry men gick inte att välja enbart "förnamn" på den tiden) och min nya fjordhäst modell heter BlueBerry.
Min starterhäst och min mustang (häst nummer två jag skaffa) har namn efter en bok (MoonCloud och BabyCake).
Min connemara heter DreamChaser (för Dream Catcher inte fanns att välja men ville ha ett liknande namn då vi har en connemara på ridskolan som heter så).
Min percheron heter Mini (för jag gillar motsatser) och mitt russ heter MindY (för russ döps ofta till "vanliga" namn).
Min rengbågswhinfell heter RainbowShadow (eftersom den blir gå i icke magisk form).
Min gamla Welsh (gul) heter LemonPie (blev lite "matteman" på de första hästarna) och min gamla islandshäst heter PepperMint.
Lusitanon fick heta BraveHeart och quartern fick heta TimeLord. Tombhoof fick heta GrimGhost (eftersom GrimReaper inte finns).
På mitt andra konto heter hästarna IllusionMaster, NinjaShadow och MidnightMagic. På tredje kontot minns jag inte vad jag döpt dem till 😂
Så en väldigt blandad kompott av teman har det blivit genom åren! Har väl några som kanske skulle behöva döpas om för att passa in i teman bättre men nu är jag så van med vad de heter så de får vara som det är.
Är helt klart sugen på en ny Welsh nu när de kommer så måste väl hitta något bra passande namn till den som passar ihop med LemonPie :P
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#3: intressanta namn, må jag säga. 😊
Härlig blandning.
Tre konton? Jösses, spelar du på alla eller är något av dem färdiga och du börjar om?
Jag döper dom till något bara.
T.ex Kickie Luna Daisy m.m
Finns många fina namn
#4: Gillar att ha någon form av tanke bakom namnen :) Men ofta fastnar jag helt på vad jag ska döpa en häst till så då kan det dröja ganska länge innan någon flyttar in i stallet.
Har ett som är heltids Star Rider. Sen skapade jag ett till och spelar på när man får gratis koder för Star Rider bara för att få spela om allt (är dock nästan färdig med det också, bara en del rykten jag måste höja tex Farahs verkstad, Runspringaren, Fiske och annat jag inte vet om jag orkar med en andra gång :P).
Sen gjorde jag ett tredje när man kunde få en uggla om man bjöd in en vän och satsade på att se hur långt man kom genom att bara göra huvuduppdragen (några andra i början dock för att låsa upp vissa saker). Dock inte kört så mycket på det på ett tag nu (hade verkligen hunnit ändras en hel del med uppdragen sen jag spela igenom med första kontot) då jag inte haft tid de senaste gångerna man fått gratis koder för Star Rider.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#5: ja, det gör det. 😊
#6: tja, det kan man väl ändå kalla hängivenhet. 😉
Tror inte att jag skulle palla med 2 konton samtidigt. 🤪
Håller med angående tanke bakom namnen.
När jag får slut på fågelnamn så kommer jag att använda skräckfilmstema, skräckfantast som jag är. 👻
Blev att jag döpte om appaloosan iallafall. Hon heter numera Nighthawk, eftersom det inte gick att välja Blue Jay. 😿
Har också köpt in några fler föl, så nu börjar det bli lite mer organiserat.
Som de två "Chinco", Hummingbird och Mockingbird.
Så framtida av den rasen kommer ha "bird" i namnet.
Knabstruppers kommer att ha "owl" i namnet.
Har två just nu, CloudOwl och WindOwl.
Jag har lite diverse teman jag med! Lite för många hästar för att bara ha ett.
4 av mina achaltekeers har fått namn efter ödesryttarna och deras cirklar, så vi har Starlight (stjärnans/Lisa), Sundrop (solens/Anne), Flashfire (blixtens/Alex) och Luna (månens/Linda). De två andra acheltekeerserna har matchande namn; Oceanrose och Desertrain (ocean å desert. Funderade också på Desertlily för dubbelmatchning 😂)
Har tanken att alla mina nordsvenskar och fjordingar ska ha vintertema men har nån utstickare. Men har en Snowrunner, Winterborn, Icewhisper och en Snowbelle. Är mer eller mindre nöjd med dessa namn och vissa vill jag byta.
Mina älskade finnhästar har jag valt döpa till saker som jag personligen relaterar till Finland (är finländare) så vi har River ("Tusen sjöars land". Lake skulle va lite skumt namn och Ocean är taget), Summer, Winter och Tin.
Har några namn inspirerarade av låtar: Darkdancer (Dancer in the Dark), Redeye (Red Eyes), Cloudclover (Cloud Cover), Phantomrider (Phantomrider. Inte helt inspirerat av låten, tycker namnet låter bra ändå, men råkar veta om en låt vid det namnet), Dragondreamer (Dragons into Dreams), Wonderboy (Wonderman. Skämtnamn för min del).
Snöandehästarna från i vintras fick heta Illusion och Faith. De är på sitt sätt bara illusioner och man behöver tro för att se dem.
"Fiskhästarna" fick heta Opalcrown och Pearlriver - ädelstenar alltså.
Sen har jag andra matchande namn utan anledning, t.ex. Vanillatea och Chocolatechip (irish cobs).
Whinfells: svart med blå man/svans heter Bluestorm och svart med orange man/svans (Gallopers häst) fick heta Redrain.
Jag har en hel del beskrivande namn, antingen av hästen utseende eller av rasbeskrivningen. Detta är väl dock inget tema på så sätt.
På ett annat konto har hästarna mattema: Cherrychip, Honeydew och Lemondrop.
Och på ännu ett annat konto ska alla ha vinter-, snö- eller luciatema (gubben heter Lucia). Än så länge har vi Winterlight och Pearlsnow.
Tycker det är väldigt kul med teman och matchande namn! 😊
#9: fina namn. 😊
Och kul att fler använder teman och liknande. 😁
Jag har inte direkt något tema men typ ovanliga namn
Tjena^^
#11: Fortfarande roligt. ☺️
När jag började spela spelet (2013), så sparade jag mina veckopengar (SC) och köpte bara alla 4 månader en ny häst samt utrustning. På grund av detta utvecklades att jag döpte mina hästar efter årstiderna:
Spring- (t.ex. wind, fire, magic, blossom, etc)
Summer- (joy, jumper, love, promise, etc)
Autumn- (dreamer, walker, pumpkin, rain, etc.)
Winter- (lord, angel, soul, ice, etc.)
I mellantiden är det inte längre mer så, utan jag går efter hästens utseende, vilken årstid den passar bäst i.
Du kan se här alla mina hästar: https://winterborn.blogg.se/2019/july/i-mitt-stall.html
Senare hände detta, när speciella magiska hästar hade kommit in, att jag ändrade och några fick "gruppnamn" istället, som Wild-, North- eller -stone etc.
//Cyndi
Jag är medlem i ridklubben "Silent Heroes Inc." på Marshmallow Clouds.
Min blogg "Cynthia Winterborn".