Star Stable iFokus

Star Stable

Etikett: fanfiction
LĂ€st 98 ggr
Argenti
2

📚TĂ€vlingen, kort historia📚

Jag försökte under halloween skriva en berÀttelse. Det blev tyvÀrr inte av p.g.a. djur m.m. Nu tÀnkte jag försöka mig pÄ att skriva en till. Dock blir det bara en del pÄ denna. Hoppas ni gillar den.

"ELENA" Det var Isabel som rusande in i vardagsrummet. "Ja, vad Àr det" frÄgade Elena. "Titta"! Hon rÀckte Elena sin telefon. "Det startar en hopptÀvling om bara nÄgra dagar. Den Àr i Moorland. Det Àr jÀttenÀra. Jag ska anmÀla mig. HÀnger du med?" Elena rÀckte tillbaka telefonen. "Ooo, ja. Hur anmÀler man sig?" Isabel klickade pÄ en lÀnk. "HÀr" sa hon. "PÄ Bobcats hemsida" Elena scrollde ned en liten bit och fick upp ett formulÀr. Hon fyllde i det och skickade. "Klart".

Det var Àntligen dags för tÀvlingsdagen! Isabel och Elena stod i stallet och gjorde iordning sina ponnysar. Isabels ponny Poppys vita hÄrrem glÀnste som guld och Elenas nytvÀttade gula schabrak sÄ alldeles nytt ut pÄ Ladybelle grÄa rygg. Till sist var det klara. Det tog ungefÀr fem minuter att rida frÄn Elenas gÄrd utanför Silvergladebyn till Moorland. Perfekt att rida. Och de hade lÄng tid tills tÀvlingen började.

Snart var de framme. De hade fÄtt tillÄtelse att vÀrma upp in Jennas paddock sÄ Isabel och Elena red dit. DÀr stötte de ihop med Loretta. Hon hade en vÀn med sig och de pratade upphetsat med varandra. Loretta tittade upp. Hon fnös. "Ponnysar. TÀnkte ni att ni skulle ha en chans med de." Loretta klappade sin tinker. "Hur tÀnker du att du ska lyckas vinna med den dÀr klumpiga hÀsten" sa Elena och pekade pÄ Lorettas hÀst. "Du vÄgar inte sÀga nÄgot sÄnt om min hÀst"! sa Loretta. "Din knÀppa kompis har en dressyrhÀst förresten." sa Elena. Lorettas kompis blev plötsligt röd I ansiktet. "Jag heter faktist Liv och bara för att min fina Dragonblood Àr en Frierser sÄ betyder det inte att han inte kan hoppa" Liv och Loretta red ivÀg. De hÀlsade pÄ Jenna och vÀrmde upp.

Klockan 15:00 var det dags för första starten. De hörde domarens röst i högtalarna. "Liv Eveningeagle och Dragonblood". De hoppade till Isabel och Elenas förvÄning felfritt. De hörde domarens röst igen. "Elena Tideshovel och Ladybelle" Elena styrde ut mot paddocken. "Lycka till" sa Isabel.
Ladybelle flög över hindren. Det blev ytterligare ett felfritt ekipage. TÀvlingen höll pÄ lÀnge. Det var mÄnga som tÀvlade. Bland de Loretta som blev diskad och Isabel som tyvÀrr rev ett hinder och inte gick vidare till omhoppningen.

Till sist var det bara Liv och Elena kvar. De hörde hur det sprakade i högtalarna igen. "Elena Tideshovel och Ladybelle". De hoppade banan pÄ 24 sekunder. NÀr de sedan red ut ur paddocken var Elena vÀldigt nöjd över sin insats. De ropade in Liv och Elena stod nyfiket och tittade pÄ nÀr hon hoppade. Men vid sista hindret hÀnde nÄgot. Dragonblood vÀgrade. Liv flög av. Dragonblood började bocka och Liv var flera gÄnger nÀra att bli mosad under hans stora hovar. Han tog plötsligt sikte mot utgÄngen och dundrade förbi alla som stod dÀr. "HÀst pÄ rymmen" skrek Domaren. Publiken fick panik. Alla började skrika. Liv lÄg kvar pÄ banan. HÀstarna i stallet hade ocksÄ fÄtt panik. Men Elena var snabbtÀnkt. Hon red efter Dragonblood. De kom ikapp honom precis efter Elenas gÄrd. Elena lyckades lugna honom och leda honom tillbaka till tÀvlingen. Det var nu lugnt igen. Liv hade kommit upp pÄ benen igen och stod nu och pratade med Loretta. Elena lÀmnade Dragonblood till stalltjejerna och gick bort till prispallen dÀr det var prisutdelning. "PÄ tredje plats kom Simone Riverer och Ghost. PÄ andra plats kom Isabel Northnight. PÄ första plats kom Elena Tideshovel och Ladybelle. Liv Eveningeagle blev tyvÀrr som de flesta vet diskad pÄ grund av att hon föll av sin hÀst."

NĂ„gra dagar senare. "Ladybelle! Har du Ă€tit upp vĂ„ran fina krans som vi vann? Åhh, Ă€lsklingen. SĂ„ fĂ„r man inte göra".
Knack, knack.
"Kom in". Liv steg in i stallet. "Hej" sa Liv. "Hej" sa Elena "Jag ville bara tacka dig för att du hÀmtade hem Dragonblood och sÀga grattis till vinsten". sa Liv. "Det var inget. Gick det bra med dig förresten"? svarade Elena. "Ja dÄ, det gick bra. Jag fick en liten hjÀrnskakning nÀr jag slog huvudet i bommen men det kÀnns okej nu. Och Elena. Du verkar som en ganska schysst typ. Vill du bli min vÀn. Loretta har dissat mig". Liv gjorde en grimas. "Ja, Liv. Det skulle bli jÀtteroligt att bli din vÀn"!

Om man bara vill tillrÀckligt mycket klarar man det.

/Elena

boktips.webnode.se/om oss/

Argenti
1

Det blev en liten konstig story för att jag försökte korta den lite för mycket. Jag skriver gÀrna berÀttelser med kapitel som lÀtt blir flera A4-papper lÄnga.

Om man bara vill tillrÀckligt mycket klarar man det.

/Elena

boktips.webnode.se/om oss/