Veckans Uppdatering - v. 7
Welshponnyn får en uppfräschning!
Hej, StarFam! Vår söta welshponny ser finare ut än någonsin. Fullborda looken med ny utrustning!
Jorviks welshponnyer
I tusentals år har Wales varit hem åt den älskade welshponnyn. Rasen formades av landet och folket och utvecklades till en orädd och tålig ponny som stortrivdes under tuffa förhållanden. En del har överlevt som vilda flockar i otaliga generationer, andra arbetade sida vid sida med bönder, medan åter andra skämdes bort av kungligheter.
Det sägs i Jorvik att de vilda welshponnyerna på Sydhoven från början ägdes av familjen Winterwell, men glömdes bort och lämnades att ströva fritt. Det passade dem bra och ponnyerna blomstrade på halvön. Men deras anpassningsförmåga innebar också att många jorvikbor hade en welshponny som följeslagare. Det enda de behöver är en vän med samma uthållighet att resa med!

★ Vilken är den nya rasen?
Den uppdaterade welshponnyn
★ Var kan jag få tag på den?
En ponny är tillgänglig i Fort Pinta och resten bor med Eremiten på Sydhoven.
★ Hur mycket kostar den?
800 Star Coins.
★ Vilken level måste jag vara på?
Alla kommer att kunna skaffa ponnyn på Fort Pinta direkt! För att kunna skaffa de andra varianterna måste du ha nått level 7 och ryktesnivån ”Vänligt inställd” med Eremiten.
★ Hur många färgvarianter finns den i?
Det finns sju vackra färger att välja bland.
★ Vilka manstilar har de?
Utöver deras vanliga manstil finns det fyra manstilar att köpa. Du kan också köpa tre nya, extra manstilar!
★ Är det något mer jag behöver veta?
Welshponnyn har en speciell rörelse! Tryck på mellanslag medan din ponny står stilla så blir den uppspelt och visar sitt bedårande skutt. Dessutom …
Nya träns och grimmor!
Den nya visningsgrimman är perfekt för att hålla din följeslagare vid din sida på alla dina äventyr på Jorvik! Den här grimman kan tills vidare bara användas av welshponnyn. Det nya engelska tränset kommer att passa welshponnyn och alla kommande hästar. Och för att inte andra raser ska känna sig utanför har vi släppt en påskliljedekoration, som kommer att se toppen ut på alla dina hästar! Du hittar dem i Globala butiken och i butiken på Sydhoven.
Varför kan jag inte ha grimman och tränset på fler hästar?
Det tar mycket tid att anpassa utrustning till hästar vi redan har i spelet och det kan ofta vara svårt. Just nu fokuserar vi på att tränsen och grimmorna ska passa på welshponnyn och kommande hästar. Efteranpassning till tidigare hästar är en pågående process och något vi hoppas kunna ha i framtiden!
Hästpensionering
Våra achaltekeer och appaloosahästar från Generation 1.5 som just nu finns på Ferdinands hästmarknad lämnar oss för grönare betesmarker. De lämnar Jorvik i samband med onsdagsuppdateringen den 6 april och kommer därefter inte gå att köpa längre.
Även om vi älskar varenda en av våra gamla hästar, behöver vi då och då genomföra vissa förändringar för att se till att spelet kan köras med högsta möjliga prestanda. En av dessa förändringar är att sakta fasa ut våra allra äldsta hästar. Achaltekeern och appaloosan från Generation 1.5 blir de första hästarna som får en välförtjänt pensionering!
Om du redan har köpt någon av dessa hästar, så oroa dig inte! Hästarna förblir oförändrade och ägs fortfarande av dig. Observera bara att de inte kommer att underhållas med buggfixar, uppdateringar eller ny utrustning!

Veckans videoklipp!
Varje vecka delar vi med oss av ett av våra roliga videoklipp – ibland ett helt nytt och ibland en nostalgisk tillbakablick! Här är veckans videoklipp:
Meet the Gen 3 Welsh Pony! 😍💜
Kommer NÄSTA VECKA!
Följ med Linda, Lisa och en ytterst osannolik allierad, Pi, på ett uppdrag att hitta Anne och Alex – samtidigt som en mystisk kraft verkar fast besluten att stoppa dig!
Ha en fantastisk vecka!
Kramar från ditt Star Stable-team ♥
Text och bilder: https://www.starstable.com/se/article/11542
// Harley
- Redigerat 2022-02-23 13:52 av Herveaux
Är sugen på en Welsh.
Lutar mest åt den vita eftersom den är väldigt lik min första favorithäst Pix! Vet dock inte om man ska döpa den till Pixel (som är det som är mest likt Pix) eller något annat (min gamla Welsh heter ju LemonPie).
Men är också lite sugen på den isabellfärgade (hade den varit lite mörkare i färgen hade den varit jättelik min andra favorithäst från samma stall som Pix och den häst jag galoppera på för första gången, Tosca).
(Japp, alla hästar och ponnyer hade godistema på den ridskola jag började rida på).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Är det någon fler än jag som fått extra stallskötseldagar? Upptäckte att det bara var det ena kontot som hade fler dagar. Kanske det är en bugg.
- Redigerat 2022-02-16 12:41 av Marbi
#2: ska kolla när jag loggar in
- Redigerat 2022-02-16 14:26 av Kit Armlove
#2: Jag hade inga så verkar du fått fler så är det nog en bugg (att bli väldigt glad över).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Hade inga…
Älskar tränsen och att man kan ha dom på appaloosan ( stav ) och alla hästar är så söta:)