Svarta Sally
Jag kände paniken stiga, där stöd hon
Jag var ute på en uteritt. Den vackra Frisern Magnus jag så många gånger jag fått låna av Herman travade längst en stig. Det var sent, kanske klockan 10. Föräldrarna var på bio så jag var ute och red i smyg. När jag var med Magnus hade jag aldrig koll på tiden. Vi red in på de glömda hedarna och började galoppera. Vinden ven och de mjuka rörelserna från Magnus gjorde så att jag tänkte att man skulle fått 1000 likes på instagram om man la ut en bild på detta. Men jag struntade i tanken, jag brydde mig varken om instagram eller om likes just nu. Vi red in på den öde gården. Dews gård. Jag hade hört många historier om svarta Sally. Om hur hon jagar personer och enda hjälpen är att offra sin häst för Sally. Jag undvek platsen så mycket jag kunde. Men nu var jag så nyfiken. Klockan var ju bara 10 ? Eller ? På lång tygel rundade jag stallplanen. Inget farligt, jag visste det ,bara skvaller. Då såg jag henne, den kolsvarta ädla kroppen, manen ända ner till kotorna. Jag satte av i galopp. Klockan var kanske 12 iallafall. Jag var jagad. Av inte vilken svart friserhäst som helst. Av Svarta Sally. Sally var snabb. Ovanligt snabb. Jag kände hur hon slet i Magnus svans. Jag la till skänkeln och han ökade genast farten. Jag red in i Jarlaheim i lika snabb fart. I panik försökte jag tappa bort Sally, men det kändes som om att hon kunde se igenom väggar och hus. Jag insåg att innerst inne var hon snäll. Ögonen såg snälla ut. Jag tvärstannade och satt av. Magnus tittade undrande på mig. Jag klappade henne och såg att hon led. Då kom jag ihåg hela historien. Att hon hade förvandlats till en häst. Hon var ensam och bodde i stallet. Jag viskade: du ska inte få lida mer. Jag visste inte hur men konstigt nog så sänkte hon huvudet. Bakom henne ställde sig ett par andra frisrar. Jag antog att hon hade dödat de. De sprang iväg och ur Sallys kropp kom en flicka ur.
-Åhh tack att du räddade mig ! Jag har varit fängslad i hästskrällets kropp i över tusen år.
- det var inget
- Det negativa är att kroppen letar efter ny själ den vill utnyttja. Sally ville inte acceptera att hon dog så hon kom tillbaka från döden.
- Tror jag måste rida hem nu…
Jag vände mig mot Magnus och log, kom gubben!
-Kan - kan jag följa med dig ? - okej ! Sitt upp bakom mig.
Vi red hem och allt var frid och fröjd.
Tillsammans skulle vi stoppa Sally men det är en annan historia.
Tjena^^
- Redigerat 2022-02-25 19:46 av EquusCaty
#0: Kommentera om ni vill ha mer ! Jag hittade på den här historien och sammanlagt la jag 3 timmar på den
Tjena^^
Jag vill gärna ha mer
Förlåt om jag puttar upp tråden
Det kommer skapas en ny tråd.
Tjena^^