[Artikel] Första april på Jorvik
Under åren har det hänt en del konstigheter på Jorvik under 1:a april. 😅
Vilka tyckte du var roligast? Vilket skulle du vilja se igen?
(När artikeln skrivs verkar det som att nya 1:a april ligger på is men vi får väl se vad som händer i framtiden.)
1:a april-bus på Jorvik:
2013 sågs den mystiska 1:a april-kaninen till för första gången uppe på Nilmers högland. Om man pratade med kaninen så bytte den färg på starthästen.
2014 kom 1:a april-kaninen tillbaka men kunde nu hittas på fler platser den här gången. Den kunde också ge starthästen fler olika färger.
I Silvergladebyn hade alla NPC:er bytts ut mot en klon av Marley, Carney, Barney eller Courtney.
2016 kom 1:a april-kaninerna tillbaka och i Fort Pinta kunde man se den magnifika Supershire.
2017 kom 1:a april-kaninerna tillbaka och vi fick varsin liten mini-Raptor som flög intill oss och ropade ut olika "Raptor-ismer" beroende på vart vi red någonstans.
2018 hade alla spelare ett enormt huvud när vi loggade in i spelet.
2019 Star Stable vart Car Stable! Veckans uppdatering var proppad med info för det nya, bättre Car Stable. Det släpptes också en trailer för våra nya vrålåk.
Kan verkligen rekommendera spelares videor från eventet på YouTube, här finns en forumtråd med lite bilder.
2020 var det fokus på miljövänlighet. En häst är bättre än en bil (Car Stable, hur tänkte de egentligen?!), men en liten häst måste ju vara ännu bättre, eller hur? Lösningen? Small Stable! Spelaren och hästen krymptes ned så pass att våra springande husdjur såg stora ut.
Läs mer om eventet i Veckans Uppdatering och ta gärna en titt på trailern för Small Stable.
Kan verkligen rekommendera spelares videor från eventet på YouTube, här finns en forumtråd med lite bilder.
// Harley
- Redigerat 2022-11-21 17:43 av Herveaux
Hoppas de kan komma tillbaka i framtiden! Även om det innebär att de återanvänder gamla "skämt".
Var alltid så spännande att logga in 1 april förut för att se vad som kunde tänkas hända.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#1: Håller med!
Jag skulle hemskt gärna se Car Stable igen, skrattar fortfarande bara jag tänker på det.
// Harley
#2: Ja, man kunde göra mycket skoj med bilarna!
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Spelade inte på den tiden så synd att dom slutade med det…
Jag spelade ej 1aprill 2020 men jag minns 2019s aprill skämt då jag började spela då.
Jag önskar att de fortsatte med mer
#6: åhh så fina, själv älskade jag carstable
Tjena^^
Åhh💞
Tjena^^
Puttar upp den här, dagen till ära. 😄
// Harley
Jag tyckte det var lite kul med bilen.
#13: Håller med! CarStable var riktigt lattjo!
#14: Hihihi, underbara bilder! 😂
// Harley
Har dem hittat på nått iår? :) Känns så tråkigt om dem inte skulle gjort det hah..
- Redigerat 2023-04-01 13:34 av [Lilium]
April, april!
Har ni sett något aprilbus på Jorvik idag?
// Harley
#17: Nope. Men folk har skrivit en del omogna grejer i chatten har jag sett. Någon skrev ett "väldigt roligt" april skämt som jag kanske inte borde säga vad det var då det var rätt olämpligt.