Star Stable iFokus

Star Stable

Etiketter: hjälptankar-och-ideerridklubbar
Läst 108 ggr
Ravenclaw
0

Vad räknar ni som vettig information

Jag håller nu på att bygga upp en hemsida och undrar därför vad ni ser som vettig information?

Vad är lämpligt att ha på en startsida?

Vilka flikar ser ni som viktiga?

Finns det information som inte alls är nödvändig att ha med?

Är det något annat som verkligen är ett Big no-no?

Om ni har mer att tillägga så är det bara att skriva det i en kommentar.

[Lilium]
0

Vad är det för hemsida?
Är det en ridklubb?

Ravenclaw
0

#1 Ja, när jag tagit emot era tips och fixat det så tänker jag att jag publicerar den för att sedan söka "testpiloter".

Herveaux
1

Mitt tips är att kolla runt på andras ridklubbars hemsidor.
Vad tycker du är bra, vad tycker du är mindre bra med hur deras hemsida ser ut och vilka olika flikar eller texter de har?

Hade jag letat efter en klubb så hade jag velat hitta information om:
Klubben - kort presentation om klubbägare/medlemmar och klubben.
Har den någon speciell inriktning (tävling, rollspel, kompishäng och så vidare)? Vilken server den finns på. Om klubben har som mål att bli en stor klubb med mycket folk eller om den kommer förbli lite mindre med få medlemmar.
Intresseanmälan - finns det några krav eller önskemål för att söka medlemskap? Åldergräns? Levelgräns? Krav på närvaro vid event? Att man har konto på speciella sociala medier och så vidare.

Lite bilder är alltid roligt att se, där kan man tex visa upp ett event eller klubbens outfit och klubbhäst om sånt finns.

Hm… Det känns som jag har missat något mer… Jaja, fyller på sen om det kommer fler idéer.

Lycka till så länge!

// Harley

s8x2n6
1

På vår hemsida har vi en startsida med lite info om klubben, hur den startade ect. Sen har vi flikarna Titlar & roller, Klubboutfit, Medlemmar, Regler, FAQ och tillslut Ansökan. Info som vi har med är åldersgräns, server, aktivitetskrav, hur vi ska bemöta varandra och andra spelare, och andra krav. På medlemssidan har våra medlemmar möjlighet att skicka in en bild på sig själv och skriva en kort presentation.