Veckans Uppdatering - v. 18
Den kraftfulla paso finon
Paso finon har anlänt till Jorvik med några gamla vänner!
Paso finon
Den här förfinade och kraftfulla rasen härstammar från de hästar som togs från Spanien till Dominikanska republiken av Christopher Columbus. Paso finon, vars namn bokstavligen betyder ”fint steg”, är en atlet med en unik tölt i två hastigheter och typer av samling: klassisk fino och paso largo. Paso finon förekommer i alla grundfärger, med eller utan tecken och mönster.
Paso finon är ett populärt val för terräng-, uthållighets- och nöjesridning, hästtävlingar och trickuppvisningar. Uppfödare på Jorvik har utvecklat den här enastående följeslagarens naturliga uthållighet, smidiga gångart och lugna temperamentet, så du kan räkna med att sitta bekvämt i sadeln hela dagen!

★ Vilken är den nya rasen?
Paso finon!
★ Var kan jag få tag på den?
En häst är tillgänglig i Fort Pinta och resten hittar du på Steves gård.
★ Hur mycket kostar den?
950 Star Coins.
★ Vilken level måste jag vara på?
Alla kommer att kunna skaffa färgvarianten som finns på Fort Pinta direkt! För att kunna skaffa de andra varianterna måste du ha nått level 9.
★ Hur många färgvarianter finns den i?
Det finns sju vackra färger att välja bland.
★ Vilka manstilar har de?
Utöver deras vanliga, långa manstil, finns det fyra manstilar att köpa. Du kan också köpa en ny, extra manstil!
★ Är det något mer jag behöver veta?
Paso finon har en speciell rörelse OCH en speciell gångart! Den speciella rörelsen är klassisk fino: en snabb men kort rack i fyrtakt med full samling. Klicka på mellanslag medan din häst står still för att se den! Den speciella gångarten är paso largo: en rack-gångart i fyrtakt med måttlig till minimal samling, som hästen kan utföra under en längre period. Skritta med din häst och be den öka takten medan du håller nere shift för att växla till denna vackra gångart! Dessutom …
Nytt schabrak och sadel
Ett dressyrschabrak är en självklarhet i varje ryttares garderob! Det finns sex färger att välja bland så att du kan matcha det med din favoritutrustning. På tal om färger, den uppdaterade dressyrsadeln kommer i fyra färger med silver- eller gulddetaljer! Du hittar båda i Vingårdens Utrustningsbutik, i Silverglades hästsportcenter eller i Globala butiken. De kan bäras av paso finon, det engelska fullblodet, lusitanon och arabhästen. Alla hästar framöver kommer också att kunna bära dem!
De här föremålen kan användas av spelare på level 12 eller högre.

Nytt schabrak och sadel
Varför kan jag inte använda schabraket och sadeln på fler hästar?
Det tar mycket tid att anpassa utrustning till hästar vi redan har i spelet och det kan ofta vara svårt. Tills vidare kommer schabraket och sadeln att passa paso finon, det engelska fullblodet, lusitanon, arabhästen och alla kommande hästar. Efteranpassning till alla hästar från Generation 3 är en pågående process!
Whinfell-hästarnas återkomst
Nästa omgång whinfell-hästar besöker Gary i Moorland under en hel månad! De här magiska hästarna skapades med starkt inflytande från pandoriska energiflöden. De är också så de ändrar sina färger! De försvinner i samband med onsdagsuppdateringen den 1 juni, när några andra magiska vänner kommer på besök! Du hittar dem på vägen till Fort Pinta och en kan bli din för 599 Star Coins!

Bonusbutiken
Ett nytt föremål finns tillgängligt i Moorlands bonusbutik för alla er som blev Star Rider med engångsbetalning! Amiralens dressyrträns är inspirerat av den sista jorvikiska amiralens uniform!

Veckans videoklipp!
Varje vecka delar vi med oss av ett av våra roliga videoklipp – ibland ett helt nytt och ibland en nostalgisk tillbakablick! Här är veckans videoklipp:
Meet the Paso Fino! 😍🤩💃
Kommer NÄSTA VECKA!
Baronessan är mer peppad än någonsin på att utöka sin tävlingsbana med ett nytt championat!
Ha en fantastisk vecka!
Kramar från ditt Star Stable-team ♥
Text och bilder: https://www.starstable.com/se/article/11939
// Harley
- Redigerat 2022-05-11 13:30 av Herveaux
Uppdateringen kom sjukt sent…
#1 På gamla "goda" tiden var uppdateringen oftast inte klar förrän runt fyra-fem på kvällen. En gång fattade något i en servver eld och spelet var inte uppe förrän på torsdagen, hhahah. Det går iaf sjukt mycket fortare nu än då.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
#2: Serverbranden var före min tid (tackolov för mina nerver 😱) men jag minns när mustangerna skulle komma till spelet och uppdateringen kom först sent på eftermiddagen/tidig kväll då det vart något riktigt trassel med de nya hästarna.
// Harley
Ja det finns en del trassliga uppdateringar. Tur att det är ett duktigt team som ändå löser det rätt snabbt!
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
#4: O ja! De gr ett otroligt bra jobb tycker jag. 🥰
#5: Just det ja! 😀 Är beskrivningen av tröjan något i stil med "Jag överlevde serverbranden 2014" eller liknande?
When life gives you a serverbrand…make a T-shirt. 😁
// Harley
Oj det glömde jag kolla, men ja något sådant, hahha