Star Stable iFokus

Star Stable

Etiketthjälp
Läst 94 ggr
Marbi
0

Problem med att starta spelet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har spelet börjat med uppdatering varje gång jag ska starta det och den här gången går det inte att starta. Får upp en felruta och fattar inte vad som hänt.

• Redigerat 2022-06-10 12:56 av Herveaux
Herveaux
1

#0: Det ser ut som att ditt antivirus stoppar GameGuard.
Star Stable har börjat använda GameGuard för att motverka fuskande i spelet.

Här är ett svar från Star Stable om samma problem:
Mitt antivirussystem blockerar GameGuard, är det säkert?
För att kunna spela måste du tillåta att GameGuard får åtkomst till din dator via ditt antivirusprogram. De flesta antivirusprogram tillåter GameGuard eftersom det är en erkänt bra mjukvara. Naturligtvis finns det antivirusprogram som ännu inte lagt till GameGuard till sin säkra lista. Detta kan leda till att antivirusprogrammet reagerar på hur GameGuard interagerar med spelet och ditt system. I så fall måste du tillåta antivirusprogrammet att köra GameGuard för att kunna spela.
https://www.starstable.com/se/article/12149

// Harley

Hej, StarFam! Vi vet att ni har en del frågor om det nya antifuskverktyget som infördes förra veckan, så här kommer lite mer information om det! Vanliga frågor ★ Hur funge...
[Goldie2010]
0

#0 Har exakt samma problem😕

Marbi
0

Det konstiga är att mitt ena konto kör igång precis som vanligt men inte det andra. Hur kan det komma sig? Dessutom så fungerade det igår.

Herveaux
0

#3: Hm, det var ett mysterium! 🤔

Antivirus behöver inte uppdateras?
Testat det vanliga tråkiga att avinstallera och sen installera om spelet?

// Harley

Magrat
1

Det ska fungera igen.
Var ett allmänt fel som nog alla spelare fick upp, men det ska vara löst.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

[Goldie2010]
0

#5 👍

• Redigerat 2022-06-10 15:51 av [Goldie2010]
Marbi
0

#5 Det var skönt att höra.