Svenska servrar
Sist jag spelade på en svensk server var 2011 till början 2015. Då jag sedan dess bara vistats på andra länders servrar (inte heller bott i Sverige) och märkt hur olika folk beter sig inte bara från server till server men även från land till land så undrar jag, hur det är på det svenska servrarna? Jag är lite sugen på att återvända, vilket innebär att skapa en ny account, men samtidigt vill jag gärna först veta hur spelarna är där.
Sedan, då jag fortfarande inte bor i Sverige, undrar jag om det går att skapa en account ”utomlands” som hamnar på en svensk server? Antar att Star Stable går efter din plats.
Vad jag vet så är de inte villiga att byta region åt dig längre och jag är osäker på om dem någonsin har varit det.
#0: Hej!
Jag bor inte heller i Sverige.
För att komma till en svensk server mailade jag supporten och bad dom flytta mig till en svensk server. Dom gjorde det ganska fort och dom frågade vilken server jag ville till. Tänk på att INTE skriva servrbyte i den här lilla texten vad den nu heter.
Jag hamnade på airstar och tycker att den är ganska lugn. Jag även med i klubben sneaky frogs som jag rekommenderar starkt!
JAg tror att det går att lösa via VPN också?
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
#2: Naturligtvis. Du anger ju en annan plats via den. Förutsätter att jag dock skaffar VPN igen.
Får se vad supporten svarar. Hoppas att det kan göra något.
#4: det kan ta någon dag extra nu under midsommar
#5: Fullt medveten om det. Kan beroende på ärende även under "lugnare" tider ta runt en vecka innan man får svar.
Det kan inte byta region åt en. Får alltså vänta till min nästa resa hem igen. :')
#7: jo det går du fick antagligen ett autosvar, skriv Inte något med server i re: rutan så borde det gå
#8: Jag skrev inte server utan region och det skrev att jag istället får skapa en ny account när jag befinner mig i den regionen.
#9: men det var nog autosvar och skriv typ hjälp eller nåt
Ja, jag tror inte att man ska behöva resa till t ex USA för att befinna sig på en sådan server
Tjena^^
#11: nej man behöver inte det fick byta fast jag inte var i sverige.
#11: Enligt dem så är det så man "måste" göra. Det skrev att jag får göra en account när jag befinner mig i den regionen.
Sedan så finns det ju VPN.
Problemet vore löst.