Star Stable iFokus

Star Stable

Etiketterveckans-uppdateringhästarhusdjur
Läst 59 ggr
Herveaux
0

Veckans Uppdatering - v. 34

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rid in i hösten!

Hej, StarFam! Märker du att vi längtar efter hösten? Träffa våra höstiga, magiska hästar hemera och antheia!

Hemera och Antheia

Druiderna som vakar över dessa magiska varelser vet inte när dessa höstiga enhörningar kom till, men tror att en märklig blandning av fe-, druid- och naturmagi förändrade de inhemska vildhästarna till något mystiskt. Oavsett var de kommer ifrån, är de ett säkert tecken på att hösten är här! De rids som haflingerhästarna de påminner om, både i sina sanna magiska färger och när de är förklädda.

★Medan sommarvärmen falnar får löven solens fantastiska färger och förvandlas till vackra nyanser av guld, orange och rött i takt med att dagarna blir allt kortare. När det första lövet går från grönt till guldfärgat anländer hemera-hästarna från deras uråldriga hem i skogarna i nordvästra Jorvik. Flera ryttare har träffat på dessa enhörningar bland de fallna löven under Ljusritten i Gyllenåsarnas dal. Hemera-hästarna verkar glöda av värme och positiv energi, alltid ivriga att påbörja en ny dag. De anpassar sig lätt till förändringar och älskar att få nya erfarenheter med sina vänner.

★Regniga höstdagar innebär blöta och kalla nätter. Det är då antheia-hästarna dyker upp, som svampar som magiskt växer upp under natten, från deras uråldriga hem i skogarna i nordvästra Jorvik. Antheia är kalla att ta på, allvarliga och observanta medan de väntar på att se vad som händer härnäst. Trots deras kyliga uppsyn brukar de vara varma och mysiga med sina vänner.

Båda hästarna kan bli dina för 900 Star Coins. De är på besök i tre veckor och lämnar oss i samband med onsdagsuppdateringen den 14 september. Du hittar dem hos Gary Goldtooth, i hans vanliga läger i Moorland, i närheten av gamle Jaspers lada.

I sin normala form förklär sig dessa varelser som haflingerhästar.
I sin normala form förklär sig dessa varelser som haflingerhästar.

Höstiga rävhusdjur

Cruncher älskar att bygga och hoppa i lövhögar, och leker länge i löven innan han tar en lång tupplur i solen. Den här rackaren springer dock gärna härs och tvärs över landet hela dagen, särskilt om det innebär att den får trampa på en massa frasande löv! Truffles är en rolig krabat att utforska ett träsk eller en grotta med. Den här lilla räven älskar att utforska mörka och fuktiga platser, speciellt om det finns svampar att hitta och äta!

Båda husdjuren kostar 350 Star Coins styck. Du hittar dem hos Gary Goldtooth, i hans vanliga läger i Moorland, i närheten av gamle Jaspers lada.

Cruncher och Truffles är redo att färdas vid din sida!
Cruncher och Truffles är redo att färdas vid din sida!

Veckans videoklipp!

Varje vecka delar vi med oss av ett av våra roliga videoklipp – ibland ett helt nytt och ibland en nostalgisk tillbakablick! Här är veckans videoklipp:
Meet Hemera & Antheia 🍁

Kommer NÄSTA VECKA!

Guillermo Gadea är tillbaka med en ny Jorviks hästar-tävling!

Ha en fantastisk vecka!
Kramar från ditt Star Stable-team ♥

Text och bilder: https://www.starstable.com/se/article/12599

// Harley

• Redigerat 2022-08-31 09:44 av Herveaux
[Goldie2010]
0

Jag är inte så förtjust i dem:/

[Undertaker]
1

Jag gillar inte den magiska formen… och den normala är inte "speciell" nog för att jag ändå ska köpa den (så som jag gjorde med drakfisken då jag gillar zebran). :')

Tycker inte om hur de integrerade lövet.
Fann detta inlägg och måste säga att det nog även är lite färgvalet och texturen som stör mig på originalen i magisk form.
https://www.instagram.com/p/Chb49_PDGYX/?igshid=YmMyMTA2M2Y%3D

Starstable Allison Westbeach shared a post on Instagram: "My concept of the new autumn horse Hemera 🐎 This is just my idea and personal opinion of how I would have liked the horse better! 🧡 1 - Moss green hair, green eyes and leg markings 2 - dusky rose hair, rose eyes and leg markings 3 - lighter moss green hair, green eyes and leg markings 𝙷𝚊𝚜𝚑𝚝𝚊𝚐𝚜: #ssomagichorse #ssohaflinger #HemeraandAntheia #ssoautumnhorses #starfamhorses #ssofanmadehorses #ssoedit #starstableedit #sso #starstableonline #ssorecolor #starstablerecolor #ssohorse #starstableart #ssoonly #starfam #starstablehorses #ssorecolor #ssorecolour #starstablerecolour". Follow their account to see 133 posts.
Herveaux
0

#1: Jag kände samma sak. Husdjuren däremot. 😘 Jag har en röd räv sen tidigare så kanske blir en i magisk version också.

#2: Nu låter jag som en repig skiva: jag kände precis samma för "zebran"! 😁
Jag hade inte bestämt mig förens de lämnat ön så nästa gång de kommer ska jag köpa mig en "zebra".

Oooh! Jag tyckte Allisons färger passade bättre, de kändes mycket mer höstiga.
Fortsätter agera nickedocka; hornet och lövet föll inte mig heller i smaken. Men då är jag förbaskat kräsen också.

// Harley

[Undertaker]
0

#3: Färgerna blev mer harmoniska så.

Man kunde nog fått in hornet och lövet på ett bättre sätt men det är nog en smaksak.

Finns ingen häst alla tycker om och jag har min shire som behöver levlas… :’)

Herveaux
0

#4: Det hade varit otroligt tråkigt om alla hade samma smak. 😅
Även om jag inte är så glad i hur ofta det numera kommer nya hästar så är det iaf härligt att se vilken otrolig bredd på hästar som finns. Tycker det är ganska sällan man möter andra med samma häst som man själv sitter på.
…med undantag direkt efter hästsläpp då alla är ute och levlar nyförvärvet förstås.

// Harley

[Undertaker]
0

#5: Det vore framförallt jobbigt när det kommer nya quests där man tar sig runt till fots mycket. Är redan svårt nog när en ny ras kommit ut samtidigt som quests finns där folk ställer sina hästar lite varstans och man själv var dum nog att köpa och rida den hästen.

Man hinner knappt med alla nya raser som släpps. I alla fall om man inte spelar allt för aktivt.

Maleficum
0

#3: Älskar "zebran"! Använder nästan bara den formen men var ändå glad det var drakfisken i sin magiska form eftersom drakfisk alltid varit en drömfisk för mig (men kommer nog aldrig skaffa saltvatten så kommer nog aldrig äga en själv) så det blev ett klart köp där.

Jobbigast är när man gillar den magiska pälsen på ena men den normala pälsen bättre på den andra. Bättre då att inte gilla någon av dem och låta bli att skaffa.

Lite sugen på den "blågrönsvarta" räven men har så förfärligt mycket husdjur redan så motstår nog ändå (lär ju komma fler chanser att skaffa i framtiden).

För mig ser det ut som fe vingar och inte löv de har på ryggen…

#6 Känner detsamma att man inte riktigt hinner med alla nya hästar. Tycker det var mycket bättre förut när de kom ganska sällan och man verkligen fick vänta och hinna bli lite förväntansfull inför nya hästar. Nu har det mer blivit, "jaha, en ny häst" och det är knappt man ens orkar ta sig till platsen för att kolla in hur de ser ut.

Värst var väl när födelsedagshästen kom och nästan alla red runt på den. https://www.instagram.com/p/CTMqWrhjFJV/

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

🌺 MIKA._.LIS 🌺 shared a post on Instagram: "I'm afraid to imagine what will happen in the game when everyone gets this free horse ...🐴 🎨more arts @mikalisart 🇷🇺комиксы на русском у меня в группе вконтакте MIKA LIS 👉got into the comic: @sofie_dawnkite @samiesan @klaaudyna_w @red_executioner @sso.archeorider those who didn't get into the comic do not bother there will be many more comics so you still have a chance💕 #ssocomic #ssocomics #starstable #starstableart #sso #ssoart #art #starstableonline #starstableonlineart #starstablegame #starfam #starstablehorse #SSO10 #starstable10 #soulsteed #ssosoulsteed #starstablesoulsteed #10inthesaddle #SoulSteedCelebration.". Follow their account to see 71 posts.
[Undertaker]
0

#7: Hade helt förträngt den… Står och samlar damm i stallet trots att jag gillar modellen. Blev bara lite mycket att se den överallt och under en så lång tid.