Tävling: Autumn Star
Välkommen till Star of the Season: Autumn Star!
Hösten är här och det är dags för Star of the Seasons tredje tävling.
Skriv en spökhistoria
För att vara med och tävla ska ni få skriva en egen spökhistoria.
Det måste förstås inte handla om just spöken, det finns alla möjliga varelser som smyger fram och rör sig över Jorvik så här års, vem vet, det kanske dyker upp något oknytt i din historia som vi inte ens har sett till i spelet!
En spökhistoria måste inte vara otäck och läskig. Spöken och andra väsen är inte alltid arga eller olyckliga, de kan vara både snälla, busiga och knasiga också. Låt fantasin flöda!
Om du tycker det är svårt att komma igång så finns det lite hjälp på traven längre ner i inlägget.
★ Posta ert bidrag här i tråden eller skicka det till mig (Herveaux) i ett PM.
Ett bidrag per person.
Om du vill skicka in ett nytt bidrag är det helt fritt att göra det.
★ Max 10 000 ord så jag och de andra hinner läsa igenom alla bidrag ordentligt om ni skulle vara många som tycker om att skriva mycket text.
★ Sista dagen att posta eller skicka in ditt bidrag: 31 Oktober 2022, kl 23:59
Tävlingen kommer pågå under större delen av hösten så att så många som möjligt hinner skicka in ett bidrag.
★ Vinnarna kommer koras och få sitt pris den 17 november 2022.
Jag kommer tillsammans med två andra SSO-spelare att utse vinnarna.
Vinnarna får bestämma om deras bidrag postas på forumet eller hålls hemliga.
Priser
🥇 1a plats: 5000 Star Coins
🥈 2a plats 1000 Star Coins
🥉 3e plats 500 Star Coins
Vinnarna får en värdekod i ett PM här på iFokus.
Ni behöver inte lämna ut några personuppgifter för att vara med och tävla eller för att få ert pris.
Om du är ung och vill vara med och tävla så får du gärna visa tävlingen för dina föräldrar.
Om du som förälder har frågor så tveka inte att kontakta mig här på iFokus eller via mail på harlequin.herveaux@hotmail.com
Tävlingen är inte ett samarbete med Star Stable Online.
Priserna betalas med mina egna pengar.
Idétorka och skrivkramp? Det ska vi nog kunna råda bot på! 👻
Jag och min spelkaraktär Minna älskar att hitta på (spök)historier med resten av gänget inne i skrivarstugan, här kommer ett par förslag som du kan leka med:
- Ute på en ridtur ensam, eller med dina vänner, träffar du/ni på något oväntat…
- Du är kvar sist i stallet när du upptäcker att du inte var så ensam trots allt…
- Berätta legenden eller historien om varelse/person/plats…
- Du träffar en ny vän, det konstiga är att det bara verkar vara du som kan se hen…
- Du får prova på att vara spöke för en dag/natt, vad tänker du hitta på?
- Jasper ber dig passa hans förhäxade pumpor medans han far in till Jorvik City. Det går inte riktigt som planerat…
- Du och ett par av spökena i Gallopers fäste tänker spela Galloper ett spratt, vad hittar ni på för bus? …och hur tar Galloper det hela?
- Eve som håller i spökjakten (pacman-tävlingen) behöver din hjälp. En av hennes spökkompisar har försvunnit…
- Det var nu under Halloween som en av dina drömmar gick i uppfyllelse…
- Om du tycker att det är på tok för svårt (eller tråkigt) att skriva en historia så prova att hitta på ett roligt/spännande/kusligt Halloween-event och berätta om det. Som en Halloween-version av ridlägret ni fick planera under Spring Star-tävlingen.
Det här var som sagt bara ett par förslag, fritt fram att vrida och vända på dom hur du vill om du vill använda en eller flera till ditt skrivande. 😀 Lycka till!
// Harley
- Redigerat 2022-11-01 08:02 av Herveaux
Ska se om jag har tid. Älskar egentligen att skriva så något borde jag kunna trolla ihop. Har redan en hel del idéer.
Yes! Taggad!
YES !
(Hehe)
Men jag skrev faktiskt förslaget på temat i en tråd………
Tjena^^
#3: Jo, men det här var faktiskt den första tävlingen jag kom på när jag planerade tävlingarna i början av året. 😉 Det är inte direkt en hemlighet att jag lever för Halloween och har som tradition att skriva spökhistorier till hösten.
// Harley
#4: ja. Spökhistorier är ju ändå bäst!
Har börjat skriva lite smått i min anteckningsbok
Tjena^^
Åh vad kul!
Synd att man är sämst på att skriva….
#6: Övning ger färdighet.
Gud vad spännande med spökhistorier!
Har redan massa idéer!
Men jag var en fråga! Ska man skriva den på typ datorn och kopiera och skicka den till dig eller ta bild och skicka?
Puss o kram skumbanan🥰
#8: Enklaste är att du skriver ner historien på datorn, kopierar texten och skickar den i ett PM till mig. 😀
// Harley
#7: ja hoppas det!
#9: Ok!👍
Puss o kram skumbanan🥰
Hur skickar man ett PM?🤔
J@g vêt @tt dënñ@ ß!gñatûr är !rr!tër@ñdé mẽñ ôm dü lyçk@ß læß@ dēn ßå vét dü ñū @tt dēñ !ñtê h@r ñågœñ mẽñ!ñg.
Jag slösade din tid!
#12: du gör likadant som ett meddelande
Tjena^^
#12: PM (personlig meddelande eller privat meddelande) kan du skicka genom att klicka på Meddelanden uppe i högra hörnet. (På mobilen får du först svepa fram högerspalten eller trycka på din Avatar uppe till höger.)
Du kan också klicka på personens användarnamn. Då kommer du till deras personliga sida där du hittar Kontakta uppe i högra hörnet.
// Harley
- Redigerat 2022-09-01 18:42 av Herveaux
Bild beskrivning 😃

Tryck på den

Sen "meddelanden"

Sen skriver du till den du ska skriva till 😏
#6: Jag tycker inte jag är så speciellt bra på att skriva men jag har förbaskat roligt med det ändå, sen får andra tycka vad de vill om resultatet.
Sum Undertaker nämner så ger övning färdighet.
Jag blir mer och mer nöjd med varje ny historia. (Oftast iaf. 😅) Jag hade ett uppehåll från mitt skrivande i säkert 20år så det tog ett tag att slipa bort den ringrosten.
// Harley
#16: Man tappar det lite. Jag har inte skrivit historier på svenska på ett bra tag utan främst på andra språk och redan efter ett år märker jag att jag blir osäker när det kommer till hur man beskriver vissa saker.
Jag gissar att innehållet inte behöver vara helt barnvänligt? Tänkte bara dubbelkolla innan min hjärna börjar skapa massa hemskheter eller annat.
Jag är igång och skriver nu!
#18 nej, jag tror inte det.
Tjena^^
#19: Jag litar på ditt svar och hoppas att min hjärnas påhitt tenderar mer åt skräck och komedi än gore.
#20: Det är ju så att du kan ju skriva (X) innan något alldeles för läskigt händer.
Sen så är det ju så att du får välja om du tillåter att Herveaux lägger upp din berättelse
Tjena^^
#18: Nejdå, ni får lägga nivån själva. 😀
Vi i juryn är alla 18+ och gillar skräck så låt fantasin och idéerna fara iväg vart de vill.
// Harley
#22: Perfekt. Då gäller det bara att börja skapa.
Jag skrev mer en "Spök-novell" alltså inte riktigt en historia som sitter och läser vid lägereldar. Hoppas det var ok!
Puss o kram skumbanan🥰
#24: Min blir inte heller en historia som man berättar kring en lägereld eller för att skrämma upp någon.
#24: nja inte min heller.
Min är en första person berättelse
Tjena^^
#24: Det behöver absolut inte vara en sån "klassisk" spökhistoria man berättar runt en lägereld eller sent på ett pyjamasparty utan det ska helt enkelt vara en saga, historia eller berättelse som ni själva skrivit ihop.
// Harley
Tror inte jag orkar, började på en men hittar inte dokumentet :( Så jag tror inte jag hinner vara med..
:-(
Tjena^^
#28: Hinner tyvärr inte heller. Är bortrest och måste sedan få klar ett större projekt. Får förbli en påbörjad historia. :’)
Jag hann! Herveaux, har du fått mitt PM?
J@g vêt @tt dënñ@ ß!gñatûr är !rr!tër@ñdé mẽñ ôm dü lyçk@ß læß@ dēn ßå vét dü ñū @tt dēñ !ñtê h@r ñågœñ mẽñ!ñg.
Jag slösade din tid!
#31: Japp, jag svarade på ditt PM.
// Harley
Mitt bidrag är inskickat. Undrar ifall jag kan finslipa lite detaljer eller hinner jag inte?
Tjena^^
#33: Ni kan skicka in bidrag fram tills den 31a oktober, så gott om tid för att göra ändringar.
// Harley
#34: 👍
Tjena^^
Nu tycker ni nog att jag kommer med en korkad fråga…. Men jag kommer att ställa den ändå.
Måste berättelsen vara på jorvik?
#36: Måste väl inte, men det är ett stort plus.
// Harley
#37: ok tack ! Det är ett område vi int öppnat ännu :)
Tävlingen är nu avslutad! 😀
Vinnarna kommer meddelad via PM den 17e november.
Om jag får klartecken kommer då också deras namn och historier att delas i en egen vinnartråd.
// Harley
Det är nära nu!!!
Får man fråga hur många som är med?
#40: undrar det med.
Yiiiii ! I övermorgon får vi veta.
Tjena^^
Kommer det en tävling till våren också?:)
#40: Idag var det äntligen dags att läsa alla bidragen! 😍
Det kom in 8st bidrag.
#42: Nästa tävling, Winter Star, startar den 1a december.
// Harley
#43: det kankse jag kan vara med på!
#43: roligt!
Tjena^^
Vinnarna presenteras den 17:e eller hur?
Jag slösade din tid!
#46: yes, precis.
Tjena^^
Snabbt svar!
Jag slösade din tid!
Hej, jag ska göra farah uppdrag där jag ska lämna en grej till mel i jarlaheim men hittar inte brevlådan, den är Inge inne i teatern, vart är den?
#49: Den är utanför teatern.
Är dock bättre att skapa en ny tråd eller skriva i tråden om allt möjligt om du har frågor (eller leta upp en lämplig tråd som handlar om det du undrar över) än att skriva i en helt orelaterad tråd.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
En dag kvar Jaa!
Tjena^^
Kommer man se vem som vann på morgonen, kvällen, ovs?
Tjena^^
#52: Jag gör som i tidigare tävlingarna, dvs kontaktar vinnarna via PM på morgonen, sen inväntar jag deras respons och lägger ut vinnartråden under dagen eller kvällen.
// Harley
#53: ok! 🙂
Tjena^^
Kommer vi få läsa historierna även om man inte skickade in?
#55: yes, men bara dem tre som kommit etta, tvåa och Trea.
Tjena^^
#55: Vinnarna får bestämma om deras bidrag postas i vinnar-tråden sen.
De som inte vann kan posta sina bidrag i vinnar-tråden om de vill det.
// Harley
Tävlingsdagen! Är så taggad!
Jag slösade din tid!
Vinnarna har nu fått PM, vinnartråden läggs upp senare under dagen.
// Harley