Fast på oljeplattform
Jag är helt fast på dark coves oljeplattform.
Gjort uppdrag. Men finns ingen båt utropstecken. Osv.
Kan ej ringa upphämtning.
Testat starta om men hamnar här igen
Försök i flera timmar vad kan jag ha missat?!?!?
- Redigerat 2022-09-01 20:01 av Herveaux
Om du inte har ett uppdrag så kan du testa med relogg. Annars borde uppdraget förklara vad som krävs. Om du har otur är det en bugg men en relogg borde i alla fall hjälpa dig att återvända till Jorvik.
#0: Har du något påbörjat uppdrag i loggen? (Tryck på L-tangenten för att få fram loggen)
Vad var det för uppdrag du gjorde där ute innan du vart strandsatt?
// Harley
Och vart skulle "En mycket instabil spricka" gå att starta? Minns inte om man behövde ha ett uppdrag för att ta sig bort från ön.
#5: Okay, inte helt idealt… Jag funderar bara på om det finns något sätt att ta sig bort därifrån förutom båt och relogg…
Kanske får du skriva till supporten? Då det aldrig varit svårt att ta sig från ön.
#6: vart hittar jag supporten? 😅😱
Jätte tack för alla svar från en förvirrad mamma med en förkrossad dotter 😅
#8: SSO-supporten kan man kontakta här: https://www.starstable.com/se/support
Det se rut att vara en bugg. Nu är jag också strandsatt där ute. 😅
Jag återkommer så snart jag hittat ett sätt att ta mig hem!
// Harley
#9: Tror nog det är bra om du hittar något. Lär bli en hel del förtvivlade själar innan de gjort något åt buggen.
#9: åå förlåt att jag gjorde att du blev strandsatt 😅
#11: Haha, ingen fara! 😀 Det här ska vi banne mig lösa, på något vänster.
// Harley
#12: Funderar på om det finns någon punkt där man kan få hästen att ta skada på något vis. Lyckades med en sådan bugg på pir 13. Var dock inget jag egentligen ville men jag landade framför mit hemstall. :')
Det verkar vara buggfest ute på plattformen just nu. Min spelkaraktär reser sig upp efter eget tycke när hon ska sitta gömd bakom en låda när vakterna går förbi.
Ibland slutar spelet helt att lyssna på både tangentbord och mus, det är trögt att logga in… Morr…
Edit: Hittade fler buggar. Osynliga kollisioner och svävande NPC:er.
#13: Försöker få till 'farligt fall' så man kan bli hemskickad men det är svårt. Tycker en oljeplattform om något borde vara ett ställe med hög skaderisk. 😆
Hoppas en sån här bugg får hög prio. En sak att inte kunna göra ett uppdrag , då kan man iaf spela resten av spelet så att säga. Här ute sitter man bara och rullar tummarna och hoppas matrosen dyker upp snart.
// Harley
- Redigerat 2022-09-01 13:07 av Herveaux
Oj, hur har det gått?
Kontaktat Supporten och väntar på svar.
Provat allt jag kan komma på (loggat om, installerat om, försökt få till 'farligt fall', klickat runt som en dåre ifall matrosen bara är osynlig) men sitter fortfarande strandsatt ute på plattformen och kommer inte därifrån. 😆
// Harley
Efter lite googlande och läsande så verkar oljeplattformen och uppdragen där ute vara nerlusade med buggar sen ett bra tag tillbaka. 😖
Om du också sitter fast ute på oljeplattformen så verkar det enda sätten att komma därifrån vara att antingen lyckas få till 'farligt fall' flera gånger så att man skickas tillbaka till sitt hemstall (vilket jag inte kan lyckas med, verkar som jag fått en riktig tuffing till häst!) eller kontakta Supporten och be dem hjälpa dig tillbaka till fastlandet.
Ja det är frustrerande med buggar men kom ihåg att de som jobbar med Supporten inte kan trolla bort sånt trassel utan bara skicka informationen vidare. Passa på att ge Supporten lite kärlek när du kontaktar dem. 💜
// Harley
Fick svar från Supporten. Lät som ett rätt så generiskt "Tack för ditt mail. Kolla efter en onsdagsuppdatering om buggen är löst."-svar.
Jag tänker då inte stå här och rulla rulla tummarna i veckor. Mailade tillbaka och frågade om de kan flytta hem min stackars spelkaraktär i väntan på buggfixen.
Fortsättning följer…
// Harley
#18: Vi får hoppas att du har tur.
#18 vi håller tummarna för Att det löser sig!
Håller tummarna!
Jag får så ont i magen när man ser andra inlägg på engelska SSO-forum att den här buggen verkar ha funnits i 2år (om inte mer). Vill bara få kunna spela igen. 😣
// Harley
#21 😮 2år!?
#22: Kanske har kommit och gått under tiden men den verkar ha hängt med länge. 😔
// Harley
🥺#23
#23: Känner folk som gjort dessa uppdrag under det senaste 2 åren så det verkar komma och gå.
Hittat vart jag kan få till 'farligt fall' men det verkar inte påverka vare sig karaktärens eller hästens "hälsa" men skam den som ger sig! Är det något jag är så är det envis som synden!
Nu vart det precis nätverksfel och spelet är stängt för uppdatering. Håller tummarna.
Inte för att jag tror att "min" bugg kommer vara fixad men hoppas kan man ju alltid.
// Harley
#26 hoppas hoppas hoppas!
#26: Vi får se. Funderar på om jag ska testa metoden jag fick av en annan spelare. Hittade en som lyckats ta sig därifrån.
Men vi får se vad denna hotfix ska lösa för problem.
#28: Aha! 🤩 Jag är idel öra om du vill dela med dig. Jag är villig att prova det mesta just nu. Typ. Nästan. Kanske.
#29: Verkligen! OM matrosen dyker upp så kommer (min karaktär) Minna att kyssa honom innan han får en svidande lavett för att han lämnat henne här ute hela natten. 😆
// Harley
- Redigerat 2022-09-02 14:14 av Herveaux
Uppdateringen klar. Fortfarande fast… 😒
Dags att slinka tillbaka till min kant och dyka ner i havet med andra ord.
// Harley
#30: Är inte den lättaste beskrivningen då den är väldigt otydlig… ska se om jag kan få fler detaljer men du kan få det jag har. Fritt översatt från tyskan för att skona dig från lite arbete.
"Man måste ta sig mot den där sista vägen innan man är vid plattan där man ser alla ondingar i uppdraget. Där på ena bron kan man lyckas trilla ner."
#31: Hade varit för trevligt om dem löst det.
#32: Aha! Jag sätter på mig detektivmössan och provar mig fram. Jag tror jag har en idé om vad som menas. Tack för översättningen, skol-tyskan är minst sagt rostig. 😅
Kan du få fler detaljer tas det tacksamt emot. (Hälsa gärna och tacka din vän!)
#33: Verkligen. 😣
// Harley
#34: Jag har fått mig ett och annat smakprov av skol-tyska. Det är inte alltid det vackraste samt ofta även lite bristande men tyska är inget enkelt språk.
Ska ske. Jag återkommer när jag fått svar.
Linnea(min karaktär) ska inte åka till oljeplattformen, då blir vi tre som sitter fast där!
J@g vêt @tt dënñ@ ß!gñatûr är !rr!tër@ñdé mẽñ ôm dü lyçk@ß læß@ dēn ßå vét dü ñū @tt dēñ !ñtê h@r ñågœñ mẽñ!ñg.
Jag slösade din tid!
Vilken oljeplattform? Tänkte så jag slipper hammna där
Dark Cores
J@g vêt @tt dënñ@ ß!gñatûr är !rr!tër@ñdé mẽñ ôm dü lyçk@ß læß@ dēn ßå vét dü ñū @tt dēñ !ñtê h@r ñågœñ mẽñ!ñg.
Jag slösade din tid!
Efter att jag fick min första respons från Supporten (#18) fortsatte jag dialogen och frågade om de i väntan på buggfix kunde skicka hem mig till mitt hemstall.
Redan fått svar igen:
Vårt team jobbar nu för att försöka få loss spelarna manuellt, förhoppningsvis ska detta fungera men vi kan tyvärr inte säga hur lång tid detta tar.
Denna bugg är dock en prioritet att lösa.
Så det finns hopp! Bara att ha tålamod.
// Harley
Buggen är nu fixad! 🥳
// Harley
Yay!🥳
Oh Lord ! Förlåt för vad jag drog in er i!!
#42: Du har inget att be om ursäkt för! 😀
// Harley