Star Stable iFokus

Star Stable

Etikett: allmänt
Läst 2212 ggr
Herveaux
5

Tråden om lite allt möjligt 2

Ibland har man något att dela med sig av men man hittar inte någon bra tråd. Och det känns kanske inte heller så viktigt att man vill göra en ny bara för att dela med sig av det lilla.
Denna tråden tänkte jag vi kunde skriva våra sådana saker i.
-Argenti, Tråden om lite allt möjligt

Här hittar ni den gamla tråden:
https://starstable.ifokus.se/discussion/1526907/traden-om-lite-allt-mojligt

// Harley

Starstable ifokus - Forum för spelet Starstable Online
  • Redigerat 2024-01-26 16:23 av Herveaux
Maleficum
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inleder väl tråden då med en medicin älskande Moira!
Eftersom Moiras hemkomst till mig är första inlägg i förra tråden kändes det passande ;)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

• Redigerat 2022-09-07 16:53 av Maleficum
EquusCaty
1

Andra kommentaren!😎

Tjena^^

• Redigerat 2022-09-07 16:17 av EquusCaty
Herveaux
1

#1: Ja! Den traditionen håller vi vid liv tycker jag. 😍

Vet du när du kan få besked från veterinären hur ni går vidare med Moiras behandling?

// Harley

Herveaux
1

Idag har varit en härlig och produktiv dag.
Jag har varit in till Uppsala och fått min testosteron-spruta (är transperson och får hormonbehandling, om du inte visste om det redan) sen var jag förbi garnaffären och hämtade mitt garn jag beställt. Ska virka mig en ny mössa av ull och alpacka-garn. Inte kalla öron en till vinter!
Sen hoppade jag på tåget hem igen och gick och förtidsröstade. Supergulliga damer som var valarbetare. 🥰
Så en sväng förbi affären och handlade på mig tacos och lite annat gott.

Så skönt att SSO-teamet hann lösa den elaka buggen som gjorde en strandsatt ute på oljeplattformen. Sällan har jag varit så glad att se Gyllenbladets stall igen. Home, sweet home! 💜

Nu ska jag sno ihop maten, sen blir det SSO! 😍

// Harley

Maleficum
1

#3: Mejlat in resultatet till dem så får se om jag hör något idag eller imorgon. Annars så mejlar jag igen (känns lättare att mejla än ringa eftersom det inte är akut så att säga).

#4 Låter som en härligt tur ändå :) Skönt att kunna passa på att få flera saker gjorda på samma gång (hur ofta behövs sprutorna tas om man får fråga?).
Alpacka ska ju vara supervarmt och mjukt! En universitetskompis hade varit i Peru och köpt en alpackamössa där som hon var väldigt nöjd med och alltid hade under de blåsiga Skåne vintrarna (vi pluggade i Lund).

Har också passat på att förtidsrösta så man slipper stå och trängas i helgen (skönt att ha det avklarat också så slipper man tänka mer på det).

Tacos är mums! Äter dock aldrig tacos här hemma eftersom jag bor själv utan det är något som brukar bli på sommaren när vi bor så många tillsammans (smidigt med "plock mat" då när alla har så olika smak).

Skönt du kom därifrån! Hoppas andra slipper fastna där i framtiden (hade ju varit lite surt att missa födelsedagsfirandet också bara för att man satt fast där ute i mörkret). Vet inte hur många trippar till Gyllenbladets stall jag tagit idag för man fått så mycket prylar att lämna och hämta (och självklart så glömde jag ju helt bort att man kunde nå garderoben på festivalområdet medan jag spelade).

Lycka till med spelandet! Själv är jag klar med SSO för idag. Ska kanske fortsätta med Anno 1404 istället (håller på att spela igenom kampanjen och har bara sista delen kvar). Men borde nog ta en rörelsepaus först (typ ut och få lite frisk luft kanske).

Pilspets
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#1: Oj,vd har hänt?

Min Sylvester älskade oxå medicin.

Maleficum
1

#6: Hon hade förhöjda levervärden och gaser i magen så hon har fått medicin mot det (sista dagen i går för medicinen mot gaser men den för levern tror jag hon ska ha tills nästa prov tillfälle).

Pilspets
0

#7: Oj,lycka till!

Herveaux
1

#5: Oh ja. Perfekt att kunna få flera saker gjorda när man ändå har ångan uppe. 😄

Ja, klart man får fråga! 😀
Sprutorna brukar tas var 12:e vecka ungefär. Mina binjurar tyckte tydligen det var lite för tätt så jag får dom var 16:e vecka.

Oh ja! Alpacka är både varmt och gosigt, inte alls så där stickigt som fårull kan vara.
Jag har en halsduk i samma garn som värmt gott i flera år nu. 😘

Ja, fy tusan alltså. Var fast där ute på oljeplattformen nästan en vecka. Blä!
Så tacksam för att teamet fick ordning på buggen så pass snabbt ändå. Jag var förberedd på att sitta fast där ute lagom till Halloween, typ. 😅

// Harley

EquusCaty
1

#9: Tur att det löste sig iallafall.

Jag är lite sur för jag är på uppdraget då Ydris har stängt ner hela cirkusen och det är en rosa glob runt och då går det inte att göra tipsrundan 😿

Tjena^^

Maleficum
1

#9: Jobbigt att binjurarna protesterar men skönt det går att anpassa lite :) Tänk om det i framtiden kom en liten självreglerande dosa eller nåt man kunde ha på nåt diskret ställe som "pytsa ut" rätt mängder när det behövdes så man slapp åka iväg för sprutor.

Tänk om du suttit fast såpass länge att du missat Halloween! 😱 Hade varit katastrof!

#10 Vad irriterande! Minns inte om det tog lång tid att bli klar med det uppdraget men hoppas du hinner bli färdig innan firandet slutar (du har ju två veckor på dig iaf).

Herveaux
0

#11: Jo, lite surt är det. Ibland känner jag av hormonbristen ett par veckor innan det är dags att fylla på och då blir jag som när cis-killar får testosteronbrist; deppig, slö, grinig och bara "meh…". Men jag tar hellre en period av "meh…" än bråkar med binjurarna. 😅
Jag tycker inte det känns så speciellt mycket att ta sprutan, medans en del andra tycker det känns rätt ordentligt. Sköterskan säger ofta det när hon sticker att "Just ja, det är du som inte klagar." 😄

Men eller hur?! 😱 Som jag sa till exet: "Sitter jag fast här ute när det är dags för Halloween åker jag in till Stockholm och hälsar på teamet på kontoret… Jag SKA få träffa Galloper. Punkt." 😈

#10: #11: Jag vill minnas att det uppdraget hade en sån "Kom tillbaka imorgon…"-klocka men sen ska det bli ordning igen. Tipsrundan ska inte vara i fara!

// Harley

EquusCaty
0

#12: okej. Jag har precis gjort klart bryggden. Eller vad-det-nu-än-är.

Tjena^^

Herveaux
1

Gah, jag och mitt minne! 😣
När jag var ute och letade gyllene hästskor såg jag en plats som jag ville fota till Månadens Bild sen när jag var klar med min sökrunda.
Nu har jag varit klar med sökandet ett bra tag och jag kan fortfarande inte komma ihåg vad det var för plats jag red förbi! 😆

// Harley

[Undertaker]
0

#14: Vad som kan hjälpa är att gå streckan du gick från början. Hjärnan brukar då komma på det igen. Funkar ju även med när man vill hämta något i ett rum men glömmer vad.

Herveaux
0

#15: Ja, jo… Det är bara det att jag inte kommer ihåg ens vilket område det var i.
Hästsko-sökrundan var rätt så lång…och väldigt kringelkrokig… 😅

// Harley

[Undertaker]
1

#16: Du kommer säkert på det när du sover eller är upptagen med något annat. :')

Herveaux
1

#17: Garanterat. Vaknar vid 04 och bara "Strax väster om Valedale!" 😅

// Harley

Maleficum
0

Veterinären ringde i morse och i normala fall brukar inte inte rekommendera behandling när förekomsten av parasiterna är så få men eftersom Moira haft lite besvär så ska hon behandlas.
Så nu ska hon ha Axilur i fem dagar, uppehåll i 14 dagar och sen ha i fem dagar igen.
Under uppehållet ska hon ha Baycoxine mot koccidierna.

Hon var lite misstänksam mot Axiluren och verkade inte tycka den var supersmarrig men det slank ner fort när jag blandade i lite laktulos!
Hoppas hon kommer vilja ta den andra medicinen på egen hand också så jag slipper tvinga henne (för då kommer vi nog gå många steg bakåt i vår hanteringsträning).

EquusCaty
0

Jag förstår inte hur Tilde orkar.
Först huvuduppdrag sedan Thalia's teater kurs efter det en massa bilder

Tjena^^

Maleficum
1

Lyckades klippa framtill på Moira utan större problem (inte super jämt och snyggt och fortfarande några långa tussar) och kunde borsta henne med mjuka borsten (svinhår) och kamma ryggen ända tills jag råka fastna i en tova. Då knorra hon och gjorde en 180 graders vändning (lyckades dra bort handen innan hon han hugga) och sen ville hon inte samarbeta längre utan var superförbannad. Men iaf lite framsteg (fast hade önskar jag slutat innan jag råka fastna i tovan så vi fått ett bra avslut).

Nu ligger och hon tjurar under sängen och tycker inte alls om mig (igår fick jag gosa med henne massor men nu får jag såklart inte peta på henne igen).

Men är så nöjd att hon tillät mig hålla på framme på bringan utan att äta upp mina fingrar! Hon var upptagen med att äta havre istället. Pälsen mitt uppå ryggen verkar fortfarande fin utan större tovor.

Nästa steg är att klippa mellan bakbenen på henne. Ser inte fram emot det slagsmålet (kommer tyvärr behöva tvångshålla henne för det).

Argenti
0

#0 Tack så mycket

Om man bara vill tillräckligt mycket klarar man det.

/Elena

boktips.webnode.se/om oss/

Maleficum
0

Idag har de varit här och permanent lagat mitt fiber. Det har varit provisoriskt lagat sen april.

Eftersom fibern går in i hallen så stod de och fixade där med ytterdörren öppen och då kommer en katt (väldigt lik en bengal) in och tar sikte på Sixten! Hinner se den och ställa mig emellan och sen schasa ut den innan den hinner attackera buren (Moira var som tur är i sovrummet och tryckte eftersom vi hade främlingar här). Straxt efter att katten gått ut igen hör jag ena teknikern säga att den tog en råtta så helt klart en katt med goda jaktinstinkter (har redan sett den vid tidigare tillfälle sittandes utanför mitt altanfönster och stirrat på Sixten som var helt förskräckt, som tur är var altandörren stängd då eftersom jag inte velat att Moira skulle gå ut och gömma sig för det var planerad pälsvård).

Blir så trött på alla dessa lösspringande katter som tillåts göra vad de vill och man själv måste bygga värsta fortet och hålla sig inlåst för att hålla de ute och ändå inte känna sig trygg att inget ska hända ens egna djur något.

Känns ju väldigt otryggt att låta Moira vara ute på altanen nu (som hon älskar) ifall katten kommer tillbaka (nu när den vet det finns fågel här).

Maleficum
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Så idag fick Moira sin första dos mot Coccidierna så då stod även sanering på schemat. Är så tacksam över att vi har en grovtvättmaskin i tvättstugan! Den svalde alla mina mattor på en gång (12-14kg vägde den sig till)!
Dammsugit och våttorkat med sopa (två gånger) överallt. Även överkasten i säng och soffa fick bli tvättade.
Ska även på något vis lyckas städa altanen efter bästa förmåga… Se om jag kanske kan släpa hem brorsans högtryckstvätt för det.
Ska få låna kompisens mattvätt också så jag kan tvätta ullmattorna.
Dammsugaren lyckades gå sönder också under allt städande. Som tur är bara "spännet" som håller ihop röret med slangen (så kunde tejpa det) men tror det börjar bli dags att på allvar leta efter en bra robotdammsugare (varit sugen på en sån länge nu).

Moira var inte så road över städandet och låg mest och tryckte inne i sovrummet men kom ut för att inspektera några gånger.

Nästa vecka är det bara att genomgå samma procedur igen!

Herveaux
1

#24: Skickar över en bunt styrkekramar! Vilket jobb, men vad gör man inte för sina pälsade älsklingar.

// Harley

Maleficum
0

#25: Tack! Det behövs! Städning är en av de saker som tar jättemycket energi från mig (och är en av anledningarna till att det ofta ligger hö lite överallt här hemma och önskan att skaffa robotdammsugare). Ofta brukar jag bara sopa då energi sällan finns för att dammsuga efteråt (och går ju inte att dammsuga allt hö tyvärr så sopa innan är ett måste) så att göra ALLT har verkligen sugit musten ur mig (blir helt klart vilodag imorgon) men det måste ju göras och som du säger, vad jag man inte för sina små pälsklingar! För dem offrar man sin egna hälsa.

Men är så glad att hon är så duktig att enbart baja i toalådan! Plockar direkt jag ser pluttar där så det hindrar förhoppningsvis att det sprids eventuell smitta (tar tydligen några timmar innan det blir smittsamt).

[Undertaker]
0

Någon som vet vad vapnet betyder? Missade det.

Herveaux
0

#27: Hm, bra fråga. Är Zoe din karaktär?
Har inte ridklubbar en liknande ikon?
Om du är Zoe, var du med i en grupp tillsammans med din ridklubb eller liknande när du såg ikonen?

// Harley

[Undertaker]
0

#28: Annan spelare och tror hon inte hade en ridklubb. Minns inte att det stod något under namnet.

Herveaux
0

#29: Hm, tänkte om det var en av ambassadörerna men hittar inget om att de får en badge vid sitt namn…

// Harley

Maleficum
0

#27: Också sett det på andra spelare men inte klurat ut vad det betyder.

[Undertaker]
1

Enligt en vän är det nya Starrider symbolen men i alla fall hos mig så saknar vissa då den.

EquusCaty
0

Jag tänkte på att det skulle vara en symbol för ifall man var med i en klubb eller inte

Tjena^^

Herveaux
0

#32: Ahaa! De kanske lägger till den i batcher så först får alla med månadsbetalning och sen alla med lifetime eller vise versa.

// Harley

[Undertaker]
0

#34: Kanske. Vi får se.

Magrat
2

Vad jag har förstått detr så ska det vara dsse nya symbolerna för att visa på om man är SR eller inte.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

[Lilium]
0

Tror det är för star Rider eller inte.

Argenti
0

Passade på att spela lite sso igår när jag var sjuk och då kom jag plötsligt till epona! Så glad!

/Elena

Maleficum
0

#38: Grattis :) Alltid skoj när man kommer in i nya områden och kan utforska dem.

Herveaux
0

#38: Vad kul! Precis sånt man kan behöva en dag när man är krasslig.
Krya på dig!

// Harley

EquusCaty
0

#38: välkommen till Jorviks (näst) finaste område!

Tjena^^

Argenti
1

#40 Ja, visst är det så. Jag minns att senaste gången jag var sjuk tog jag tre guld i champ. 😊
Tack så mycket, fortfarande lite snuvig och hostig men hoppas på att komma till stallet i eftermiddag.

/Elena

• Redigerat 2022-09-25 09:30 av Argenti
EquusCaty
0

Någon som vet hur långt efter jag ligger i huvuduppdragen om jag ska laga en gryta med Pi-hästen?

Tjena^^

Maleficum
0

Jag insåg precis hur likt Pandoria är till planeten Pandora i Avatar filmen…

[Undertaker]
0

#44: Det var det jag kände efter att ha sett filmen och sedan varit i Pandoria därefter.

Maleficum
0

#45: Minns typ inget från filmen (såg den på bio när den kom men minns bara att jag "störde" mig på huvudkaraktären eftersom han spela en helt annan typ av karaktär i tv serien Bones som jag kolla på då) men råkade trilla in på en bakom kulisserna video på Youtube om den och då dök de där "silverregn" växterna upp och tanken for direkt till pandorias träd.

[Undertaker]
1

#46: Namnen är redan väldigt lika. Vet inte om det någonsin har sagts något om den saken.

Maleficum
0

#47: Bra fråga. Pandoria har ju dykt upp i de tidigare spelen (som väl släpptes innan Avatar filmen) men det beror ju på om namnen är tagna från något annat men nån viss betydelse.
Vet däremot inte hur pandoria såg ut i original spelen (om man besökte platsen) kan ju vara rätt annorlunda från sso.

Maleficum
1

Moira fortsätter att överraska mig!
Hon hoppa helt plötsligt upp i mitt knä (inte helt ovanligt men ofta försöker hon direkt ta sig vidare upp på skrivbordet eller hoppar ner igen) och satte sig till rätta och balansera på mitt ena ben och efter en stund började hon slicka på mina byxor!

Hon satt riktigt länge innan hon hoppade ner igen.

Herveaux
0

#48: Starshine Legacy släpptes 2005 och filmen Avatar 2008.
Nu kan minnet spöka men jag tror det bara är i Episod 3 Legenden om Pandoria som man får besöka Pandoria. Kanske var det med i Episod 4 Dark Cores Mörka Gåta också… På den tiden var Pandoria om möjligt ännu mer rosa än det är idag. 😅

// Harley

Herveaux
1

#49: Lilla pluttan! 🥰

// Harley

EquusCaty
1

#49: men åh🙂 hon har börjat lita på dig.

Tjena^^

Maleficum
1

Star stable har en liten "spoiler" på nya halloween hästen!

https://www.instagram.com/p/CjSrb4rMo18/

Verkar bli en uppdaterad version av "galoppers" häst!

Jag tror den garanterat kommer flytta hem hos mig! Gillar hur de fått till rumpan! Ser verkligen ut som lava.

Star Stable shared a post on Instagram: "The fire is blazing and the sound of hooves is thundering. Keep your eyes open if you dare! 🧡 Save the date for Nemain: October 19th. #SSOHalloween". Follow their account to see 2068 posts.
Maleficum
0

#53: Skulle vilja ha en matchande fladdermus till! Ska bli intressant att se vad det blir för djur till.

Herveaux
0

#53: 😍🥰🧡!!

// Harley

Herveaux
1

Jag ska inte lova något men jag planerar att skriva första delen av årets Halloween-historia nu under veckan. Jag är så laddad att komma igång och spänd på att se vart historien vill ta vägen. Början och slutet är planerat men resan däremellan är desto mer öppen just nu. 😄

// Harley

EquusCaty
1

Längtar😻

Tjena^^

Maleficum
1

Äntligen färdig med mystiska flocken ryktet idag! Nu tror jag inte jag har några rykten kvar att fixa.

En halv level kvar på Mouse innan hon är färdig levlad.

Magrat
0

Måste bara dela med migg av klubbens hemsida. Det blev en helt fantastisk filmsekvens i början på startsidabn. Hav tålamod och du skola se husdjur ;)

Alphakings.se

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Herveaux
1

Mina skriveriplaner förra veckan gick åt skogen. Ex-maken vart sjuk och i söndags var han så pass dålig att jag fick ringa ambulans åt honom. Så nu ligger han inne på sjukhuset igen, han hade fått en rejäl infektion i underarmen, början till blodförgiftning. Nu verkar han vara på bättringsvägen igen.

Idag fick jag iaf äntligen ihop min roadmap för nya historien, ser ut som att den kommer bli sex, kanske sju, delar.

En liten teaser:
Det är dags för en ny Spökritt ute i Gyllenåsarnas Dal. Både Annabel Lee och Minna gör sig redo för att fira årets kusligaste högtid men redan innan ridturens spökerier har riggats upp så är det något skrämmande som stryker runt i mörkret.
Vanligt folk är ofta extra lättskrämda så här års men när t.o.m de magiska blir skärrade…?
Var Minnas mardröm mer än bara en ruskig dröm?
Har det kommit ett monster till Gyllenåsarnas Dal?

// Harley

Maleficum
0

#60: Vad jobbigt att han blivit så dålig! Hoppas det blir bra snart (blodförgiftning är ju verkligen inget att leka med).

Spännande! Jag ska väl ärligt säga att tidigare års berättelser fortfarande ligger på min "att läsa" lista 😳.

Herveaux
0

#61: Usch ja, riktigt läskigt. 😣 Jag tycker han redan låter mycket piggare nu så det verkar gå åt rätt håll. Lät som att han skulle få ligga kvar ett par dagar till.

Att ha en "att läsa"-lista kan komma väl till pass sen en regnig/snöig/solig dag då läslusten slår till. Historierna går ingenstans och du vet vart de finns. 😀

// Harley

Maleficum
0

Precis börjat utforska keepen (med det uppdraget man fått) när spelet krascha :(

Lite trist hästarna inte kommer förrän nästa vecka! Jag som levlat klart Mouse och ville ha en ny polare att levla…

Maleficum
0

Och nu dog det igen :(

Herveaux
0

Jag tror jag väntar tills senare ikväll med att logga in så den värsta anstormningen får dra förbi.

// Harley

EquusCaty
0

Oo. Historien låter spännande.

Tjena^^

Maleficum
1

Var hemma hos mina föräldrar igår och skulle bara klippa klorna och raka nosen på Mira. Sluta med att hela hon blev pälslös 😂

Mamma och pappa ska åka bort, sen ska jag bort så skulle inte ha chansen att klippa henne förrän tidigast om 3,5 veckor och det hade börjat tova sig på ryggen så kände det var bättre att raka av allt nu än att vänta och riskera mer tovor (och då jobbigare klippning).

Herveaux
1

#67: Plutt! Det är något med nyskalade pälsmonster, de blir så lite hund kvar när allt lurv (eller krull) försvinner. 🥰

// Harley

Maleficum
0

#68: Verkligen! Och Mira är ju inte den kraftigaste från början heller (även om hon fått tillbaka sitt halva kilo som hon tappa under löpet).
6,5 kg lätt, det är typ två Moiror bara!

Hon är riktigt mjuk och go nu också (säkerligen extra go nu då mamma duscha henne idag).

Pappa fick sig en överraskning också när han kom hem, hade ju inte planerat att raka hela henne så han visste ju inte om det. Men nu är hon redo för höstslask!

Herveaux
0

#69: Lillstumpan. Skönt att hon har fått äta upp sig lite igen.
Åh, nybadade, nyklippta pudlar blir så otroligt mjuka. Mys.

Måste vara en härlig frisyr för både hund och tvåbenta när hon slipper dra med sig halva skogen in. 😅

// Harley

Maleficum
0

#70: Eftersom hon inte är så förtjust i att bli borstad och mamma och pappa inte är så bra på att hålla efter borstandet så är det en väldigt smidig frisyr ;)
Dessutom verkar hon tycka bättre om att vara kortpälsad än fluffig (även om hon blir lite frusen och då gärna har sin pyjamas på sig).
Och skönt att slippa ha med sig massa skrot in (och lätt att spola bort grus).

Maleficum
0

Håller på att försöka mörda min dator 😂
Den är inte road över att jag försöker spela både Star Stable och WoW på samma gång och surfa runt på nätet.

EquusCaty
0

#72: Ojojoj😂

Tjena^^

Herveaux
0

#72: Jisses, min hade nog bara hånskrattat åt mig om jag ens skulle försöka något sådant. 😅

// Harley

[Undertaker]
1

#72: Min hade gett upp. Sagt upp sig.
”Skämtar du?”
Stänger av sig.

Maleficum
1

Min dator är, som sagt, inte speciellt glad heller :P
Men börja prata spel och kom in på WoW med en person idag och han nämnde man kunde spela upp till leve 20 utan att prenumerera så blev sugen på att testa igen (inte spelat sen typ 2012-13) men vill ju samla skärvor också.

Maleficum
0

Det verkar som SSO kanske ska ha något nytt samarbete snart…
Skulle köpa ena tränset från pumpan och såg då det stod att det skulle kunna bäras av HM All In!

Så frågan är om han kommer dyka upp så det går att köpa när de belgiska halvbloden kommer (som verkar vara på G med tanke på vad som står på tränset). Han är ju ett Belgiskt halvblod så det är ju logiskt då att de kommer samtidigt (eller straxt efter varandra).

Även Galaxy är ju något okänt.

• Redigerat 2022-10-15 10:44 av Maleficum
[Undertaker]
0

#77: Är galaxy inte ena Appaloosan? Eller blandar jag ihop dem?

Maleficum
0

#78: Sökte lite igen och Galaxy är tydligen hästen från nya boken så den kanske kommer till spelet senare (precis som Blaze gjorde efter den animerade serien).

[Lilium]
0

#77: Reagerat över det jag med!, Längtar tills den kommer isf!

[Undertaker]
0

#79: Galaxy finns redan i spelet. Kollade precis i database. Har den även i mitt stall… :’)

Maleficum
0

#81: Ah, intressant :) Har de bytt namn på den då? Verkar ju inte som den hetat Galaxy sen de kom (då borde fler skrivit om det tycker jag).
Såg någon video där de bara prata om att den var väldigt lik Galaxy från boken (men då verka den inte heta Galaxy).

[Lilium]
0

#81: Menade Den andra hästen ni pratade om :;)

[Undertaker]
0

#82: Den hette så från första början.

[Lilium]
0

#84: Aha.. Då missförstod, så det kommer inte komma några belgiska halvblod?

[Undertaker]
0

#85: De lär nog komma inom hyfsat snar framtid. Vi pratar om Galaxy (en Appaloosa) som redan finns i spelet.

[Lilium]
0

#86: Okej.

EquusCaty
0

Längtar tills All in släpps i spelet😻

Tjena^^

Maleficum
0

#84: Då har jag helt missat det :)

[Undertaker]
0

#89: Minns att de inte framgick allt flr tydligt. Tror vissa till och med trodde atte det är en magisk häst.

Maleficum
1

Är mycket jag glömt (och mycket som ändrats) sen jag spela WoW sist!
Suprise, suprise så hade jag samlat på mig en hel hög med husdjur (458 unika husdjur och 467 om man räknar med alla dubbletter) så inte konstigt att jag glömt bort flera (och speciellt att jag faktiskt namngett flertalet). Men alla husdjur har jag såklart även lyckats få titeln "crazy cat lady".

Man kan slumpa vilket husdjur man vill ha (av de man satt som favorit) och helt plötsligt dök den sjungande solrosen upp som jag tydligen döpt till Skirner (”den strålande”).

Var några riddjur jag inte mindes jag ägde också (hade dock betydligt färre av dem, bara 42 stycken) men såklart hade jag ju skelett dinon man fått från arkeologin!

Är bara synd man inte får göra pet battles (och därför inte kan samla på sig fler husdjur) när man kör den begränsade gratis delen. Hade gärna spelat bara för att samla fler husdjur om det inte vore så dyrt.

Maleficum
1

Idag dök Sunny upp. Min Sinister Squashling.
Vet inte varför jag döpte den till Sunny (kanske för den räknas som eld elemental?)

Herveaux
0

#92: Åh! 😍

// Harley

EquusCaty
0

Ligger i fas med huvuduppdragen nu! Yaay!

Tjena^^

Argenti
0

#94 Härligt!

/Elena

Maleficum
0

När försvann blomsymbolen från kartan när man rider förbi blommor? Har märkt att den varit borta ett tag nu vilket är lite irriterande när man vill köra en blommsamlar runda.

Kan inte hitta att man skulle kunna stänga av eller sätta på funktionen på kartan heller (vilket hade varit det bästa).

Argenti
0

#96 Det är den ju! Jag har inte tänkt på det men nu blir du säger det..🤔
När de försvann vet jag inte men det var nog ett tag sen.

/Elena

Maleficum
1

När jag höll på att somna igår kväll så kommer helt plötslig min lilla knasboll flygande rakt upp i ansiktet på mig, skuttar över mitt huvudet och regnar hö över mig och sen sätter sig på andra sidan sängen och mumsar på det kvarvarande höet (som hon inte lämnade efter sig runt mig och i mitt hår).

Hon gillar att springa runt med maten för att sätta sig på bästa stället men hon har aldrig dragit med sig löst hö upp i sängen förut (nere i sommarstugan har hon ibland tagit med sig hö pellets upp men inget annat).

Herveaux
0

#98: Tokstollan. 🥰
Jag hade en hund som brukade bära med sig sin matskål till den plats han ville äta på.

// Harley

Maleficum
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Idag fyller min lilla Sixten 10 år! Tänka sig vad tiden gått fort från när han var en nykläckt liten dunboll.
Han firade såklart med att bada i Moiras vattenskål 🤣

[Lilium]
1

#100: Grattis Sixten! 🥳

EquusCaty
1

#100: Grattis!

Tjena^^

[Undertaker]
1

#100: Jag stöttar badandet! Han är verkligen stilig.

Och grattis!

• Redigerat 2022-12-12 16:16 av [Undertaker]
Maleficum
1

Han tackar genom att försöka mejla hö till er ;)

Lägger inte lite badbilder på mamma Octarine (känns skålen igen? 😆) och pappa Thaum som höll sig till sin egna badbalja. (Bakom Octarine kan man skymta gamla Paloma som blev 18+ år, hon kom hit när hon var 16+ år då hennes partner behövde avlivas).

Herveaux
1

#100: Grattis Sixten! 🥳

// Harley

Maleficum
3
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Havet runt Jorvik är förgiftat! 😲

Mitchika
1

#106: Hoppa i! 😁😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Maleficum
1

#107: Jag försökte det men min häst flydde illa kvickt! Inte alls poppis att försöka bada i det.

Mitchika
1

#108: Aww, stackars liten..

Herveaux
2

#106: Jag tänkte först börja gapa på James då jag såg fel och trodde att det var han som tagit till extrema metoder för att göra reklam för discot tills jag såg att det var hemma i Gyllenåsarna som det var kaos i vattnet.
Tror det är en viss träsk-häxa som jag ska ta i nackskinnet… 😆

// Harley

Maleficum
1

#109: Jag skyller på att han inte litar på mig tillräckligt än då vi är ganska nya tillsammans (han är bara level 6).

#110 Kanske är James och häxan som jobbar tillsammans för det är samma sak i Moorland (och säkerligen över hela ön, har bara inte utforskat det mer).

Testa logga om och det är fortfarande kvar så verkar vara ett bestående problem. Nytt uppdrag kanske att rädda havet kring Jorvik? 😂

Mitchika
0

#111: Har du kollat Fort Pinta? Din lilla sötnos kanske är mer sugen på att bada i det förgiftade vattnet vid stranden där det är lite grundare? 😄😇😁

Maleficum
3

Det verkar som att allt vatten är drabbat! Även sjöarna och Dinodalen! 😱

Mitchika
1

#113: Wow! 😨😍

Herveaux
1

#113: Holy moly! 😯

// Harley

Herveaux
3

Se där, det verkar som att bråkstaken inte vill hamna på Minnas svarta lista för här är det ordning och reda. 🤠

// Harley

Maleficum
1

#116: Minna kanske är mer bestämd (och har ju vissa starka makter på sin sida ;)) som kan förklara saken.

Men, gjorde gissning och anledningen till varför Daphnes värld är förgiftat är grafik inställningarna. Jag kör ju på lägsta grafiken eftersom det laggar så otroligt mycket annars på min dator. Ställer jag upp dem så försvinner det förgiftade vattnet (dock brukar vattnet se normalt ut även på lägsta inställningen så måste ha hänt något med dagens uppdatering).

Herveaux
2

#117: Hihihi, sant. 🤭

Ah, där har vi nog lösningen.
…teknikstrul låter så mycket tråkigare än pengagalna affärsmän och busiga träskhäxor… 😞
Hoppas det ordnar till sig snart även för er som spelar med lägre grafikinställningarna.

// Harley

Maleficum
2

#118: Eller hur! I min värld är det fortfarande gifter som måste saneras på bästa vis och personer som behöver bestraffas för sina synder mot naturen! 😏

Får se hur det ser ut om någon dag, annars kontaktar jag supporten.

Har ju till och från haft lite grafikproblem med himlen (främst när jag gjort pumpajakt eller julbocksjakt) så det kanske är något relaterat. Eller så är det relaterat till det svarta flimret som dykt upp på vattnet ibland (fast det var länge sedan jag såg nu).

Maleficum
2

Var tvungen att försöka få till en gruppbild på mina små ninisar 🥰
En med bara nya ninisar och en där mina två gamlingar fick vara med också.

Hästarna var dock inte så samarbetsvilliga och ville bara röra på sig hela tiden och gömma kaninerna bakom övriga hästar.

Får se om jag orkar göra grupp bild på övriga djur jag har många av nån gång i framtiden (troligen inte).

Herveaux
2

#120: Whoa, vilket jobb att arrangera en sån gruppbild. 😅
Gah, vilken överdos av gulleputtar! 🥰

// Harley

Maleficum
2

#121: Hade nog varit lättast att flytta kaninerna till alla gamla modeller av hästar som inte rör sig så himla mycket men det var jobbigt nog att få fram alla hästar som har kaniner som husdjur och ställa upp dem. Men det funka ändå!
Och glömde först att jag hade de gamla kaninerna 😲 hur jag nu kunnat göra det då den ena av dem var det första husdjuret jag skaffade!

Maleficum
3

Det har jobbats hårt under dagen med sanering och nu har äntligen allt gift städats bort från vattendragen runt Jorvik!

(Det var fortfarande gift i morse när jag logga in men nu är allt rent igen).

Herveaux
1

#123: Härligt! 😄

// Harley

Maleficum
2

Ydris verkar ha varit och bråkat med stackars Bonny!

HorseFriendForever
0

ånej stackars Boony!

// Wilhelmina <3

Maleficum
2

Nu var det länge sedan det blev en Moira uppdatering. Vi har varit till veterinären igen och hennes levervärden är fortfarande förhöjda (men exakt samma som förra gången). Eftersom hon är så pigg och till synes frisk så är det bara att hålla koll på henne (viktförändring, hängighet eller annat) och sen kanske vi tar nytt prov i sommar/höst bara för att se om värdena förändras. Hjärtat lät bra också (har ju låtit väldigt högt efter att hon sprungit runt så var lite orolig eftersom jag haft en kanin som fick tumör vid hjärtat tidigare).

Hon skötte sig superbra hos veterinären och förvånade både mig och veterinären med att direkt hoppa ut och skutta i rummet (sist satt hon bara kvar och tryckte i transportens underdel).
Dagen efter var hon riktigt trött och sov sig igenom står del av dagen.

Men känns som att en pollett trilla ner när vi var hos veterinären för konstigt nog är hon inte alls lika kinkig med beröring och hon får inte alls samma panik så fort jag rör transportdörren och hon tror den ska stängas (som hon gjort tidigare) så på något vis verkar hon insett att det inte är livsfarligt att bli instängd i transporten eller ha en hand under magen. Dock vill hon ju fortfarande inte bli fasthållen (såklart).

Har varit rätt inaktiv på nätet för jag har haft fullt upp. Red sista ridlektionen på ridskolan i måndags (väldigt blandade känslor efter 30 år med ridskoleridning) men har utöver det ridit flertalet gånger i veckan på min medryttarhäst plus att jag även ridit två gånger på kompisens medryttarhäst (då ägaren inte kan rida just nu) på onsdag ska jag rida båda igen och på lördag bara medryttarhästen (hade kunnat rida den andra hästen fler gånger om jag bara haft tid).
I lördags red jag medryttarhästen och sen var jag till föräldrarna och klippte Mira och idag red jag den andra hästen och städat i akvarierna så nu är jag slut.

Ska försöka ta en bra bild på medryttarhästen också och se om jag kan måla en tavla på honom åt ägaren som tack för att jag får ha honom som min egna de dagar jag är där (fria tyglar att göra vad jag vill).

Maleficum
3

Så extremt härligt ridväder idag! Helt vindstilla och solen kika fram och värmde.
Red först dressyrpass på Eskill (min kompis medryttarhäst) för att få honom lite mer mjuk och fin (min kompis ska rida imorgon så ska bli intressant att höra om hon märker någon skillnad).

Därefter red jag min medryttarhäst Drifandi. Vi red ut i skogen och klättra i backar och njöt av tystnaden och lugnet! Så meditativt och varken jag eller häst ville gå hem (tills solen gick i moln och magen börja skrika efter lunch). Men känner mig så lyckligt lottad som fått denna chansen att få ha "egen" häst och bara ha skoj tillsammans med.

Herveaux
1

#128: Låter och ser helt fantastiskt härligt ut! 🥰

// Harley

EquusCaty
1

#128: gud vad härligt!

Tjena^^

Maleficum
2

Äntligen färdig med den nya käpphästen till brorsdottern.

Gjorde en tidigare men så ville hon ju ha en fjording också.

Dock första och sista gången jag gör fluffiga öron och nästa som vill ha en käpphäst får fixa manen själv (har kramp i händerna nu och det är så trist att knyta).

HorseFriendForever
0

Vad fin den blev! :)

// Wilhelmina <3

[Lilium]
0

#131: snyggt jobbat! ☺️

Hur gjorde du manen? Finns lite olika sätt

Marbi
0

Tjusigt!

Herveaux
0

#131: Men så söt! 😍

// Harley

Sågspån
0

Wow!

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tack för du spenderade din väldigt viktiga tid på att läsa denna helt betydelselösa mening!

Maleficum
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack alla!

#133: Gjorde enligt panduros instruktioner, sett samma tips på flera andra ställen också.

Sågspån
0

Vet någon hur man lägger in en bild som profilbild????

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tack för du spenderade din väldigt viktiga tid på att läsa denna helt betydelselösa mening!

[Lilium]
0

#138: Man går in på inställningar sedan trycker man där det står "avatar" och välj fil sedan spara :)

Sågspån
0

Tack Lilium!

[Lilium]
0

#140: ingen orsak, bara kul att kunna hjälpa till 😄

Sågspån
0

😊

Maleficum
2

Jag lyckades få en 2 plats rosett i New Hillcrest championatet idag ;)

Herveaux
1

#143: Woop-woop! Grattis! 🥳

// Harley

Maleficum
0

#144: Tack!
Tänkte att med min tur skulle jag bli utesluten och inte klara loppen när vi nu bara var två pers som körde (och plats två var det sämsta jag kunde få), har ju hänt förut när jag lyckats hamna i en grupp med väldigt få spelare och man verkligen haft en chans till rosetterna.

Herveaux
2

#145: Påminner mig om en gång när jag skulle springa champet ute i GÅD.
Det var sent på kvällen och bara jag och en till skulle delta. "Garanterat ett silver, yes!" tänkte jag som annars sällan är i närheten av prispallen i det loppet.
Vi önskade varandra lycka till och starten gick.
En av oss kom över mållinjen och det var inte jag…
Den andra spelaren var så snäll och skrev peppande uppmuntran i chatten medans jag bara kunde skratta åt eländet. 😂

// Harley

[Lilium]
1

Oj vad taggad jag är , 2000 starcoins, få¨r se om jag lyckas hålla det till drak-hästarna, vad har ni köpt för hästar på sistonde?

Maleficum
0

#147: Har passat på nu under "rean" och införskaffat mig en appaloosa, en shire och en paint :)
Snart kommer regnbågshästarna också.

[Lilium]
0

#148: Oh vad roligt! här blev det 2 paints och 1 morgan :) Kunde inte hålla mig

Maleficum
2

Äntligen lyckades jag få förstaplats rosett i New Hillcrest championatet! Det är ett av mina "hat" championat för det slutar alltid med att jag rider in i allt men fick riktigt flyt denna gång (och hade bara två motståndare).
Nu saknar jag bara Silver i Fort Pinta, Guld i Valedale, Guld och silver i Gyllenåsens (ett annat av mina "hat" champ.) och Guld och Silver i Firegrove (också ett "hat" champ.).

Maleficum
3

Idag fick jag vara med om något fantastiskt! En fölning!
Vi skulle precis gå och hämta hästarna i hagen för dagens ridtur när vi såg att stoet låg ner och man såg att något var på gång. Är första gången jag varit med och sett det på riktigt och inte bara på film!
Vår ritt blev lite försenad och vi fick ta en lite kortare tur än planerat men vad gör väl det efter att ha fått vara med om något så fantastiskt som en fölning.

Herveaux
1

#151: Wow! 🥰 Välkommen till världen, lille plutten.

// Harley

[Lilium]
1

#151: wow vad kul!

Marbi
1

Åh vad spännande.

EquusCaty
1

#151: wow!

Tjena^^

Maleficum
1

Fick lite nya bilder på den idag :) Fortfarande lite ostadig på benen.

Även en bild på de två tidigare fölen (den svarta föddes i onsdag och den bruna för typ 2 veckor sen).

EquusCaty
1

#156: mitt hjärta smälter ❤️

Tjena^^

[Lilium]
1

#156: naww 😍

~Linnea~
1

#156: Aww, den är ju för söt! Är det ditt föl?

J@g vêt @tt dënñ@ ß!gñatûr är !rr!tër@ñdé mẽñ ôm dü lyçk@ß læß@ dēn ßå vét dü ñū @tt dēñ !ñtê h@r ñågœñ mẽñ!ñg.

Jag slösade din tid!

HorseFriendForever
1

#156: Jätte söt!

// Wilhelmina <3

Maleficum
0

#159: Nej, det är i stallet jag har medryttarhästen (ägaren till stallet föder upp islandshästar så finns en del åringar, tvååringar och unghästar också).

Maleficum
2

Idag har jag haft flyt! Äntligen fått guldrosetten i både Valedale och Firegrove! (Inte så stor utmaning i Firgrove dock för var bara en annan spelare med på en låglevel häst). Lyckats plocka en del rosetter på senaste tiden så nu har jag enbart silverrosetterna kvar i Fort Pinta och i Firgrove sen har jag alla rosetter i alla championaten!

Maleficum
0

Och min tur fortsätter och jag lyckades knipa silverrosetten i Fort Pinta. Nu är det bara silver i Firegrove kvar! Nu när jag slipper allt laggande har det varit riktigt skoj att köra championat och det är ju ett plus att man kan levla hästen på det viset numera.

Herveaux
1

Men vad roligt att höra! 🥳 Massor av grattis!

// Harley

Herveaux
2

Idag är det 5 år sedan jag fick min första testosteron-spruta. 🥳
Perfekt tajming att Regnbågsfestivalen startade idag. I år vart det en rolig SSO-uppdatering på båda mina "födelsedagar". 😁

// Harley

Maleficum
1

#165: Grattis och verkligen perfekt tajming! 🥳

Marbi
1

#165 Grattis!

• Redigerat 2023-06-08 09:02 av Marbi
HorseFriendForever
1

#165: Grattis!
bara en fråga, vad är testosteron?

// Wilhelmina <3

Herveaux
1

#166: #167: #168: Tack! 😄

#166: Testosteron är manligt könshormon.

// Harley

[Lilium]
0

#165: Grattis! 🥳

HorseFriendForever
0

#169: Jaha okej, hade för mig att det var något sådant men kom inte riktigt på vad det var

// Wilhelmina <3

Signur123
0

Jag har sett en del ha en vit häst med svarta prickar som ser ut som en frieser, är det någon som vet om det är en frieser och var den finns att köpa?

Herveaux
0

#172: De finns vid Jorvikstallet.

// Harley

Signur123
0

#173: Jaaaaaaaaa tack! Nu velar jag jättemycket om nästa häst ska bli den eller den bruna haflingern. 😄

Maleficum
0

Fick en superkonstig bugg :( Körde Fort Pinta championatet (behöver klara det en gång till för att få fullt ryckte), ligger etta men när jag åkte "snabbsjutsen" vid Doyles kyrka så blev jag helt utslängd ur championatet! Allt bara försvann, fick inte ens något felmeddelande eller något utan portar, tävlingsgruppen, timer och allt poof borta! Så irriterande!

Herveaux
0

#175: Det där har hänt mig också! 😖 Inte varje gång men tillräckligt ofta för att jag nu försöker finta "snabbskjutsen" för att inte riskera att bli utkastad på det där viset.

// Harley

Maleficum
0

#176: Aldrig hänt mig tidigare.

Herveaux
1

Hur mår ni andra i värmen?

Jag är helt utslagen här. 🥵😵 Går ut tidigt på morgonen sen håller jag mig inne där AC:n får jobba. När jag var yngre var inte värme några problem men efter att jag fyllt 30 så har det bara gått utför. 😅

// Harley

Maleficum
1

Har alltid haft svårt för värmen så tycker den är hemsk (har tyvärr ingen AC heller så ligger mest död på soffan under värsta perioden)! Var ute supertidigt igår till stallet för att hinna rida innan den värsta värmen han komma men var ändå extremt varmt! Idag är det tack och lov svalare (så betydligt härligare att rida) men det efterlängtade regnet lyckas precis missa mig (molnen går precis nedanför där jag bor) men hoppas det ska komma mer som träffar rätt (hästhagarna behöver verkligen få ordentligt med vatten nu).

[Undertaker]
0

#178: Helt slut. Dessutom får jag migrän och ledvärk av värme. :')
Men från och med tisdagen måste jag inget göra så då kan jag nog ligga utslagen i sängen hela dagarna.

30 grader idag. Hoppas det blir svalare igen.

[Lilium]
0

#178: är lite döende ;) Nä men fläkt igång för att hamstrarna (och jag!) Inte ska få det allt för varmt. Men man får göra en del för att hamstrarna ska få rätt temperatur.
(Bjuder på lite bilder av mina kompanjoner)
IMG_20230618_115509.jpg
Screenshot_20230616-202128.jpg

(Sen en bella som inte ville vara med på bild) 16871005089867003334656161340951.jpg

Sen håller jag med maleficum om att regnet måste komma i hästhagarna! Här hemma regnar det iaf så man får hoppas att det kommer nått vid stallet å.

Signur123
0

Som tur är så är det svalare hos mig än det varit i veckan, och så har vi en värmefläkt som kan gå åt andra hållet och göra det svalt istället, så har har överlevt. Jag klarar inte värme och att gå ut med hunden har varit så jobbigt att jag varje gång sagt att jag inte kommer göra det förrän i höst, men sen är jag där igen och plågas.
Men som sagt är det svalare nu, och har regnat en del här med. Igår var det nästan lite kallt!

Maleficum
1

Moira tycker också det är varmt trots att hon är nerklippt. Var inte förrän efter nio igår kväll det var svalt nog så hon kunde gå ut på gräsmattan (med döende gräs) men hon däcka ganska snart där ute också (trots mygg).

Maleficum
3

Tyvärr för mörkt för att få en bra bild på det men Moira floppa när jag gosade med henne igår morse!

Aldrig varit med om det tidigare med någon kanin och att Moira av alla kaniner jag haft skulle känna sig så lugn och trygg med gos är helt otroligt! Är ju ganska nyligen hon ens verkat inse att gos/massage är mysigt.

Att ha gått från att vara panikslagen för minsta rörelse jag gjort till att floppa under gos (och ligga kvar och sova medan jag fortsatte) är något jag aldrig trodde skulle ske.

Herveaux
2

#184: Nämen! Vilken resa hon har gjort, lilla morrhoppan. 🥰
Bra bevis på att hon har hamnat hos rätt person. Så glad för er båda.

// Harley

[Lilium]
1

#184: oh! Så kul att läsa om era framsteg, nu har verkligen hittat varandra :) grattis (kan man väl säga?)

Maleficum
0

#185: Är så stolt över henne och vi jobbar vidare på allt sånt som är jobbigt men det är så härligt att hon fortfarande kan göra såna gigantiska framsteg som förvånar en för man inte alls förväntat sig att de ska komma.

#186: Tack :) Hon håller mig på tårna och ser till att jag måste använda mina hjärnceller ;) Hon är en så otroligt rolig (om en lite jobbig :P) individ och trots allt jobb och att det ibland känns som man inte orkar så är jag så glad och tacksam att hon rusa in i mitt liv.

Signur123
0

Är det bara jag som fortfarande får sommarpoletter av Mary och Minka…?

HorseFriendForever
0

#188: Nej, jag tror att de glömt att ta bort det, när camp western försvann

// Wilhelmina <3

Signur123
0

#189: Om dom inte löser det snart kommer jag vara stenrik på sommarpoletter nästa år. 😆 Har redan nåt på 150, hade typ nio när camp western försvann.

Maleficum
0

#190: Är ju inte dåligt!
Själv har jag inte haft tid att spela sen det försvann men kanske ska försöka ta mig lite tid för att få någon extra pollett (men gissar det försvinner i imorgon).

Signur123
0

#191: Ja det har du rätt i… dom är nog borta idag.

Signur123
2

Fick syn på detta i Fort Pinta ikväll…

Sågspån
0

Ojdå!

Rainflight L
0

Vad är de där ljuden man kan höra i Södra Mistfallskogen? Jag menar inte musiken då, utan de där bakgrundsljuden? Någon som vet?

!ЯAმИITЯAMZ AJJA Ꮣ𞤒H

Signur123
0

#195: Är det fågelkvittret du menar? Jag har inte lagt märke till något annat.

Rainflight L
0

#196: Tror inte det är fågelkvitter men hör det också. Vet inte hur jag ska beskriva det.

!ЯAმИITЯAMZ AJJA Ꮣ𞤒H

Signur123
0

#197: Hmmm… får lyssna extra noga nästa gång jag spelar.

Marbi
0

Det låter som om någon skriker tycker jag.

Sågspån
0

Oj! Det har jag aldrig märkt!

Signur123
0

Statyn som står i Fort Pinta, är det Jon Jarl?

Herveaux
0

#201: Nä, det är Guvernör Gareth.
Du kan läsa mer om honom här på (svenska) Jorvikipedia:
https://jorvikipedia.fandom.com/sv/wiki/Guvern%C3%B6r_Gareth

// Harley

Guvernör Gareth är en förhistorisk person som levde på Jorvik under 1600-talet. Han försvarade Jorvik mot kontinentens pirater med hjälp av kanonkula och en båtkrok. utan honom hade Jorvik fallit till främmande makter och inte varit det fristående land som det är idag. Därav står Gareth som...
Signur123
0

#202: Aha okej, tack.

Marbi
1

Lyckades göra om bedriften med vidhållande verktyg eftersom jag inte kunde låta bli att hacka på ett arkeologiskt fynd samtidigt som jag skulle utföra uppdraget med Fripp. Hackan följde även med när jag körde ett championat.

Signur123
1

#204: 🤣 På första bilden ser det ut som att den är i din hästs huvud…

Maleficum
1

#204: Jag gjorde samma sak så hade också hackan med mig under Fripp uppdragen 😂

Sågspån
5

Bilden skulle föreställa att jag sparkade ner DC vakten.

Marbi
1

Hittade en höna på vift när jag red runt och fiskade innan jag gav mig på dom nya uppdragen igen. Det är väldigt kul att dom nya uppdragen ger så bra med poäng. Jag har lyckats få upp båda mina konton i level 23.

EquusCaty
0

#208: tycker samma, jag gick upp i level 21 i fredags och är redan på 4000/10000 xp till level 22

Tjena^^

Herveaux
0

Spelade precis igenom de nya uppdragen och jag gick upp i level 24.

// Harley

Maleficum
0

Gilla också att man faktiskt fick en del spelar xp av de dagliga, är bara synd man inte han köra tillräckligt många för att levla innan de försvann (två dagar till och jag hade blivit level 24).

Maleficum
0

Däremot så har jag upptäckt att jag inte längre kan fylla i om jag vill se uppdrag på kartan vilket gör det lite jobbigt nu när man har en del att göra när man inte kan se vart man ska.

Sågspån
0

Ojdå

Marbi
0

Så såg kartan ut för mig också men jag lyckades fylla i för uppdragen.

Marbi
2

Har börjat levla min senaste häst Galazy, en appaloosa. Tur att dom levlar upp fort från början.

EquusCaty
1

#215: jag själv levlar Eclipse nu

Gammal bild 🥹

Tjena^^

Maleficum
2

James kanske ska passa sig lite. Tuxedoleaf ser ut att ha något i görningen 😂

Maleficum
1

Stackars rorsman har gått på grund.

Herveaux
7

IMG_15781.jpg

Min väns kaniner. Får man vara så söt? 🥰
Båda är omplaceringar från olika hem och har haft en tuff start i livet.
Så glad att Gösta (till vänster) och Barbro (till höger) har funnit varandra i sitt trygga för-alltid-hem. 🧡

// Harley

• Redigerat 2023-09-28 18:06 av Herveaux
Sågspån
1

Så söta!🥰

Maleficum
1

#219: Vad söta! Är så härligt att se dem så trygga speciellt när man vet de haft en dålig start i livet.

Maleficum
2

Moira ser så kramgo ut, synd bara att hon verkligen inte gillar att gosa nu när hon fäller :( Men vi har gjort ett stort framsteg och jag kan försiktigt använda rakapparaten på ryggen och ner på sidorna samt svansen nu vilket underlättar och snabbar på klippningen massor! Fortfarande jobbigt framtill och under magen och vid rumpan så där blir det fortfarande främst saxen som används.

Tror också jag glömt presentera våra nya kompisar, måsfinkarna Lady Chocolate (den mörka honan) och Lord Kola (ljusa hanen) som nu dessutom har småttingar (fulsöta små nakna filurer som lär vara fullt befjädrade redan nästa vecka).

Har länge suktat efter nya småfåglar sedan mina sista kanariefåglar avled och måsfink har stått på önskelistan sedan jag började med fåglar för ungefär 26 år sedan.

Herveaux
0

#221: Ja, verkligen!
Barbro räddades när hon vart dumpad av två män på en parkering mitt i vintern. Kvinnan som lyckades fånga in henne lämnade henne till Smådjurschansen (om jag minns rätt) och sen kom hon hem till min vän.
Barbro är inte mycket för gos men om man visar sig pålitlig så kan man få klappa ibland. Gösta däremot har lämnat sitt elände bakom sig nu och är en riktig livsnjutare och Barbros stöttepelare.

#222: Wow! 🤩 Det var inga dåliga framsteg du och Moira gjort när det kommer till friseringen. Heja, heja!

Måsfink var en ny art för mig, så otroligt fina! Vilka passande namn också. 😀 Grattis till småttingarna! Helt galet hur snabbt de små växer till sig.

// Harley

• Redigerat 2023-09-28 20:51 av Herveaux
EveningRose35
4

En hamsters kinder efter en liiiite för lång stund i sin grävlåda🫣

Marbi
4

Jag har precis börjat spela ett annat spel som är väldigt roligt. Det heter Palia och funkar lite som Star Stable men där finns inga hästar som man kan rida på. Så här ser min persona och mitt lilla husdjur ut.

Herveaux
0

#225: Åh, vad kul! Jag har bara sett lite av det i förbifarten, vad tycker du så här långt?

// Harley

Signur123
0

#225: Vad är det för spel?

Marbi
1

#226 Jag tycker det är väldigt roligt eftersom jag gillar att ha många uppdrag och att göra saker hela tiden. Det var lite jobbigt i början innan jag kom på hur man skulle göra vissa saker som att springa fort, hur man hittar chatten där folk frågar efter saker (behövs till ett av uppdragen). Man fiskar, skjuter med båge, hugger ner träd och hackar sönder sten för att få material att bygga saker med eller laga maträtter.

#227 Spelet går ut på att man gör en massa uppdrag för att gå vidare i spelet. Det finns en hemsida som man kan kolla upp om man vill veta mer om spelet plus en fandomsida.

https://palia.com/
https://palia.fandom.com/wiki/Palia_Wiki

A cozy community sim MMO for you and your friends.
Magrat
3

Jag är bara så jäkla tacksam över det här spelet som har gett mig så sjukt mycket!

Varit lite off på grund av skilsmässa, tror ni inte allt praktiskt rett upp sig tack vare alla underbara människor jag mött i klubben.
Jag fick en lägenhet ovanför två klubbkamrater (som förövrigt blev tillsammans genom klubben) i en annan del av Sverige. I samband med inflytt i onsdags så hade vi vår Halloweenfest i fredags så med halva klubbens hjälp är nästan allt uppackat och i ordning.
Djuren och jag kunde inte vara mer tacksamma!

Signur123
0

#229: Så otroligt härligt! Man ska inte underskatta att man kan få vänner online.

Magrat
0

#230 Nej verkligen inte!

Herveaux
0

#229: Aww, kärlek! 🥰
Skilsmässa och flytt är stora omställningar, så glad att du har bra folk att luta dig emot.

// Harley

Magrat
2

#232 Ja alltså jag är så sjukt tacksam och glad för att ha de här vännerna i mitt liv. Tänk vad ett spel kan göra!

Herveaux
0

#233: Sannerligen! 😄
Det var tack vare SSO som mitt hästintresse vaknade igen, det gjorde att jag sökte stall att få arbetsträna i, vilket sen vart en anställning.
Samma sak med mitt skrivande, efter att det legat slumrande i över 20år så var det Jorvik som väckte liv i skrivglädjen.

// Harley

Argenti
0

Detta har inte med Star Stable att göra men är det någon som haren aning om hur man gör en egen mall i capcut?

/Elena

Signur123
0

#235: Jag ska testa, har aldrig använt det förut men sånt är ju så roligt.

Signur123
0

Är du säker på att det finns? För så fall har dom gömt det väldigt väl.

Argenti
0

#237 Nej, jag har aldrig sätt något sätt man skulle kunna göra det på men det verkar som att mallarna har olika kreatörer. Man kanske behöver premium eller något för att det ska gå

/Elena

Signur123
1

Jag fick mig en riktig chock när jag plockade lite mossa idag. 😱

Maleficum
0

#239: Har också märkt att mossan vuxit otroligt sedan de gjorde om Hollow Woods!
Ser mer ut som en mossbevuxen sten numera…

Signur123
0

Det ser verkligen ut som en sten… Det är till och med lite grått längst ner.

Maleficum
0

Såg att de ska uppdatera minimikraven för SSO under nästa år och då kommer min dator inte längre vara kompatibel för att spela :( Så nu måste jag börja kolla efter en ny dator (har ju trots allt haft min nuvarande i 10 år så den börjar ju bli lite till åren).

Herveaux
1

#242: Jäklar, det var en aktningsvärd ålder ändå!
Hoppas du hittar en ny burk värdig uppgiften att bli din nya spelkompis.

Första 4 åren (tror jag det var?) spelade jag på en jätteskruttig laptop. En bra dag hade jag omkring 20 FPS. Herregud, man var alldeles åksjuk efter en levlingsrunda pga allt laggande. 😵‍💫

// Harley

Maleficum
0

#243: Ja, den har hållit sig bra! De två jag hade innan (en stationär och en bärbar) höll sig inte alls lika länge innan de helt dog (med två dagars mellanrum :P Som tur är med lite förvarning så sparade alltid undan allt på extern hårddisk innan jag stängde av dem efter användning).

Ser inte fram emot att vänja mig vid en ny dator (och framför allt inte få bort allt man inte vill ha som kommer med den och installera de saker man vill ha) men ska bli skönt att få något som är lite piggare och inte spenderar typ fem minuter bara för att komma igång med saker.

Herveaux
0

#244: Håller med. Det är bra träligt att bo in sig i en ny dator men när väl saker kommit på plats (och rensats bort) så är det så skönt att inte behöva växla mellan att ha hätska diskussioner eller be på sina bara knän om att det visst finns krafter för att starta ett program eller spela ett spel. 😅

// Harley

Signur123
3

Oh, det snöar på iFokus! ❄️

Argenti
0

Det är bara erkänna att jag är helt borta i årets julfirande. Jag hittar verkligen inte släden i Silverglade bara massa bockar…

/Elena

Herveaux
0

#247: Menar du släden i Silvergladebyn? Den står på torget intill den stora julgranen, vid rådsmannen.

// Harley

Argenti
1

#248 Jag hittade den😅 Den lilla smarta rackaren här hade skakat av sig bocken som man pratar med i början. Tack ändå😀

/Elena

Herveaux
5

Jag ska få åka till Vinterbyn! 😄 Typ. Nästan.
En svensk motsvarighet. På ett ungefär.
Troligen lite färre capraner och hästar, tyvärr… men ändå.

Min kompis och jag ska åka upp till Åre en vecka i början av nästa år.
Jag åker inte skidor, lika mycket för min säkerhet som för andras, men jag ska njuta av lugnet och den fina naturen medans min kompis kastar sig ut för backarna. 😅

// Harley

Maleficum
4

#250: Låter härligt! Hoppas ni får bra väder med sol och snö!

Kanske finns något stall nära så du iaf kan få lite hästkänsla ;)

Herveaux
2

#251: Ohh, det måste jag kolla upp.

// Harley

Maleficum
4

Var ute och red idag med bästisen och hennes dotter, på vägen hem red vi genom skogen och det sluta med att vi såg ut som snögubbar (tror islandshästarna blivit inspirerade av Kátur 😉).

Tyvärr han den mesta snön åka av innan vi var tillbaka till stallet (hade velat ha en helbild på snömonstren) men lyckades ta en uppe från ryggen med välsnöad man.

Signur123
0

Någon som vet om det går att byta frisyr utan att ta sig till en frisörsalong, innan man startat spelet förstå gången? Jag har gjort ett nytt konto, och ska skriva om allt som händer, som jag ska börja spela med när snön är borta. (Mitt minne säger att det börjar med att man är på sommarläger, och det är ju lite svårt att tänka att det är sommar när det är snö överallt. Man kan ju ta bort snön, men ändå.)
Då har jag alltså gjort kontot men inte spelat med det, och ångrar vilken frisyr jag valde… 😁 Tror inte det går att ändra, men man kan ju fråga.

Maleficum
0

#254: Du ska kunna ändra utseende (från de man kan välja på när man startar) från hemstallet (tror första gången man ändrar är gratis men sen kostar det starcoins).

Maleficum
3

Idag har jag äntligen införskaffat min nya dator! Läskigt och lite nervöst att gå och spendera så mycket pengar och gå runt och bära på något så dyrbart. Men också skönt att äntligen få det gjort.
Var ju så klart tvungen att direkt installera SSO och testa och det startade på nolltid (istället för de typ 5 minuter det tar med gamla datorn).

Och FPS är en galax avstånd mellan nya och gamla!

Gamla: min 19 max:100 (vilket är ovanligt högt)
Nya: min 41 max: 288

Nu är det ju bara allt annat som måste fixas med de nya datorn suck

Herveaux
2

#256: Grattis till nya datorn, vilken uppgradering! 🎉

Jag känner med dig. Jag hatar att göra dyra inköp. Även om jag vet att jag har råd, att det är något jag verkligen behöver och bla, bla, bla… Gah, vilken nervpärs.

Lycka till med att "bo in dig". Det kommer bli så bra sen när allt är på plats.

// Harley

Maleficum
2

#257: Eller hur! Har ju fler dyra inköp som "måste" göras (bla dammsugare) men är alltid motigt med det och nu fick datorn lite prio eftersom det var lite rea på den (och hoppas även denna ska hålla sig i 10 år).

Nuvarande dator skulle väl ha räckt ett litet tag till men börjar få grå hår av allt krångel den pysslar med och segheten man får utstå så ska bli lite skönt att få något som förhoppningsvis flyter på lite bättre när jag försöker göra alla mina miljoner saker samtidigt.

[Mulka]
3

IMG_6085.jpegJag var sugen på att göra något Star Stable-relaterat men hade gjort typ allt i spelet så jag gjorde en kletig skiss av en viss favoritkaraktär (;
Blev ju inte bra, men det var kul att göra!

• Redigerat 2024-01-09 20:38 av [Mulka]
Signur123
0

#259: Bilden kom inte med, testa att ta "bifoga bild eller fil" istället för klistra in om det inte funkar. Jag är nyfiken på vem det är!

[Mulka]
0

#260: Den syns för mig, testa uppdatera sidan?

Signur123
0

#261: Nej, vad konstigt. Det är som att hela bildlänkgrejen inte kommit med, det står bara IMG_6085.HEIC. 🤔

[Mulka]
0

#262: konstigt… jag provar att göra om

[Mulka]
0

Nu borde det funka?

Signur123
2

#264: Ja, nu funkar det! 😄 Sabine! Min favvo av mörkerrryttarna är Katja.

[Mulka]
0

#265: har du hört låten "Dark Riders"?

[Mulka]
1
Provided to YouTube by The Orchard EnterprisesDark Riders · Katja · Star Stable · Frida JohanssonDark Riders℗ 2022 Star Stable MusicReleased on: 2022-06-17Pr...
Signur123
2

Jaa den är så bra! 😀 Jag gillar Katjas musik mer än Lisas.

[Mulka]
2

#268: Jag med! Halva grejen med Star Stable är musiken :-D

[Mulka]
2

Apropå musik och mörkerryttare håller jag på att göra en starstable- musikvideo med de som "huvudpersoner". Är lite glad att jag blivit "spoilad" för huvuduppdragen för då kommer jag ihåg att spela in allt spännande!

[Mulka]
0

Spelar Starshine och skrattar åt karaktärerna. Lisa, vad har du i munnen? Och varför är du ledsen, Sabine?

[Mulka]
0

#271: de ser ju lite roliga ut i de gamla spelen.

Signur123
1

Men Herman är sig lik!

[Mulka]
0

#273: jepp!

[Mulka]
5

Musikvideon klar! 😃
Tänkte visa den här så jag gjorde en länk med Dropbox, hoppas att det inte krånglar sig. Låten är ”Higher Power” av Anna Bergendahl.
https://www.dropbox.com/scl/fi/wff63554b5ihk29ybjvis/Dark-riders-mv-Liten.mov.mov?rlkey=b9u10eka3qs73kgdu5wdivf1d&dl=0

[Mulka]
0

#275: det kan ha blivit lite hackigt och dålig kvalitet men hoppas att det inte stör.

[Mulka]
0

Blir säkert fler videor, har mycket spännande kvar på huvuduppdraget!

Signur123
1

#275: Jättebra! 😀 Och du är förresten inte ensam om att falla för ondingarna, hehe.

[Mulka]
1

#278: japp, men när jag visade mamma videon: "Är DET DÄR din favoritkaraktär???!!!"
(: (;

[Mulka]
2

En till video! Kanske lite lik den förra men vet man hur jag tänker så vet man… 💭 💭💭💭😆😂
💭💭💭💭💭💭💭💭💭💭💭💭
Starstable: we are ready to introduce new Dark Rider Alexis! Outfiten sabbade allt…
Sabine: du måste bevisa att du är en riktigt mörkerryttare!
Fireblaze: Alexis, är du helt säker på det här?
💭💭💭💭💭💭💭💭💭💭💭💭
Japp då vet ni vad som sker i mitt huvud! 😁 Här e videon! https://www.dropbox.com/scl/fi/jct70gryi9hrqhs0qcuxi/Starstable-MV-Liten.mov?rlkey=an1aph1068daur0a597b0tkil&dl=0
Det fick bli ”Warriors” av Imagine Dragons.

Shared with Dropbox
  • Redigerat 2024-01-11 20:31 av [Mulka]
Signur123
2

#280: Fireblaze är sö söt bland mörkerhästarna.

[Mulka]
0

#281: ja, han sticker ut lite haha :-D

Herveaux
8

Nu i dagarna har jag spelat SSO i åtta år. Åtta år, hur tusan gick det till?! 😅
Som jag älskar det här knasiga, underbara, buggiga, fantastiska spelet… 💜

// Harley

Signur123
0

Mulka, hur filmar du?

[Mulka]
0

#284: på Mac: Tryck shift, 5 och Command. På iPhone: Skärminspelning. Jag spelar/filmar på Mac, så då spelar jag in med shift, 5 o cmd. (:

[Mulka]
0

Apropå det har jag tänkt börja spela in en liten film om min karaktär, Alexis. Men har massa bra saker till handlingen, och vet inte hur filmen ska börja… /-:

Signur123
1

Tack så mycket, jag är kass på olika märken på datorer men är 99% säker på att jag inte har mac… Jag ska fråga pappa hur man kan göra annars när han kommer hem.

Signur123
0

Jag har råkat ställa in tid på dagen, under "inställningar" och "kreativ". Då ändras inte tiden medan dagen går, någon som vet hur jag gör för att få det i fas igen?

Herveaux
0

#288: Återställs det om du re-loggar?

// Harley

Signur123
0

#289: Nej, jag har reloggat några gånger nu.

Maleficum
1

Stackars Moira har fått öroninflammation (som vandrat ner till ögat) och ska nu ha ögon och öron droppar 3 gånger om dagen i 10 dagar! Är inte det lättaste att få dropparna att hamna där de ska (speciellt de i ögat) men vi kämpar på!
Är förvånad att hon är så samarbetsvillig (veterinären har en plan B ifall det inte skulle funka, för som hon sa "Det är Moira vi pratar om" 😂).
Vi har redan avklarat 2 dagar (och första omgången av dag 3) så bara 23 gånger till!
Är tur hon är så godis motiverad (hon lär ju bli tjock på kuppen men det får vi ta).
Hon får även metacam 2 gånger om dagen mot smärta och tror det hjälper till massor. Är otroligt vilka mängder de små skuttisarna ska ha, hon väger 3,5 kg och ska ha samma mängd som en 28kg hund! Som tur är gillar hon smaken, annars hade hon fått hästversionen utskriven så hon kunde fått mindre mängd 😆. Apotekspersonalen var lite förvånad först över hur stor flaska hon skulle när jag sa det var till kanin och inte till hund.
Trots krångel så är det ändå skönt det "bara" är öroninflammation (dock kan de vara svåra att bli av med på kanin) för jag var först rädd det var tänderna som spöka (och det hade varit en dödsdom för henne).

Herveaux
1

#291: Lilla hjärtat! Kämpa på!

// Harley

Maleficum
1

Tyvärr gick dag tre inte lika bra som två. Första omgången gick bra men vid andra omgången började hon krångla och tredje var lite kämpig och idag, på dag fyra, fick jag inte ens in något i ögat men till slut fick jag in i örat men känner att det är kört nu och ingen ide att fortsätta krångla så det blir att ringa veterinären på måndag och se om vi ska köra plan B.
Hon verkar tyvärr även reagerat lite på krämen för ögat var lite rött och irriterat igår och hon har inte haft det helt uppspärrat som hon brukar så något har helt klart känts obehagligt för henne (och varit extra skakig med huvudet).

Så nu tar vi lugn helg och satsar på att återbygga vår relation så får vi ta nya tag på måndag.

Känner hur det verkligen påverkat mig med detta och min hjärna var så trött och distraherad idag att jag till och med råkade glida ner i diket med bilen när jag skulle åka hem från stallet 🙈 kändes så korkat och pinsamt men gick bra och var ju ändå ett bra ställe att göra det på då stallägarens man kunde dra upp bilen med grävmaskinen. Gick som tur är långsamt och snön var mjuk så ingen skada på varken mig eller bilen.

Herveaux
3

#293: Att ha ett sjukt eller trasigt djur är rena gatloppet för nerverna. 😖
Om de små liven bara kunde förstå att man försöker göra det bästa för dem och inte ger päcklig medicin bara för att jävlas.

Du är så klok som inser när det är dags att blåsa av Plan A och sätta in Plan B istället. 💚 Klen tröst i stunden, men skönt att veta att det finns en Plan B att ta till.

Gårdsägaren jag jobbade hos har slutat räkna hur många bilar hon har dragit upp ur dikena med traktorn genom åren. 😅 Sånt kan hända den bäste. Skönt att du inte gjorde dig illa! Ytterligare bonus att bilen också klarade sig från skavanker.

// Harley

Maleficum
3

#294: Jo, Veterinären vet ju hur Moira är så hon hade ju en plan B redo. Är ju bara typiskt det är helg nu så vi måste vänta med att starta den, men samtidigt kanske det är bra hon får "vila" öra och öga i någon dag innan vi fortsätter. Är ju iaf tur hon inte hade massa sekret som behövts tvättas ut först i örat utan att det gick att börja behandling direkt.

Hade verkligen önskat man kunde förklara för dem att det bara är för en kort stund och att saker kommer bli mycket bättre efteråt, hade ju gjort så många situationer så mycket bättre.

Försökt vila hjärnan lite nu med att springa runt och samla ljus i Hollow woods så jag är redo inför onsdagens uppdatering (har straxt över 20000 ljus nu 😅).

Herveaux
0

#295: Nyfiken i en strut här, hur har det gått med Moira och Plan B-behandlingen?

// Harley

Maleficum
1

#296: Vi ska till veterinären imorgon igen. Har vi haft maximal tur så har tre dagars behandling räckt och hon är fri från baciller men är det inte så kommer veterinären droppa långtidsdropparna där och bevaka henne minst 30 minuter så hon inte får någon stark reaktion så lär bli en lång dag imorgon.

Var ändå skönt vi kunde vänta tills imorgon att åka in så vi har fått lite tid att reparera vår relation innan jag ska tvinga in henne i transporten igen (fick till och med klappa en stund på henne idag 🥰).

Maleficum
2

Har varit hos veterinären nu (Missnöjd Moira som var nära på att inte komma med då hon klurat ut mitt trix att få henne i transporten 😅). Örat var tyvärr inte helt bra men såg bättre ut. Efter en del övervägande bestämde vi att avvakta 10 dagar (med fortsatt Metacam) och hoppas på att det läker ut själv om inte så testar vi långtidsdropparna.
Dropparna har ju tyvärr stora mängder kortison vilket kan ge leverproblem (vilket Moira ju redan haft problem med), minskat antal vita blodkroppar (större infektionsrisk) samt (iaf när de administreras på annat vis) plötslig död och de är inte så beprövade på kanin (dem har behandlat en annan kanin med det och det lyckades men det är ju inget att gå efter) så känns ju som man vill testa andra alternativ först.

Maleficum
0

Med alla dessa saker att samla StarStable börjat med så hoppas jag verkligen att vi snart får större ryggsäck! Eller att man får en "specialare" där alla samlingsbara saker hamnar. Börjar bli väldigt trångt.

Herveaux
0

Nu börjar tråden bli lång.

Här finns en ny att pladdra loss i! 😄
https://starstable.ifokus.se/discussion/1577097/traden-om-lite-allt-mojligt-3

// Harley

Starstable ifokus - Forum för spelet Starstable Online
Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer