Star Stable iFokus

Star Stable

Etiketterartikelhalloween
Läst 218 ggr
Herveaux
7

[Artikel] Korparnas gåtor

Nattvinge - Häxögasten

Alla spelare kan lösa den här gåtan och hitta stenen.

På ön vart man anländer till Gallopers fäste finns ett korpägg i ett bo på marken, klicka på det så kommer en spökkorp ge dig en gåta som hjälper dig att hitta den röda häxögastenen.
Med hjälp av häxägastenen kan du åkalla Nattvingekorpen (som kom Halloween 2021) vid altaret ute på den hemsökta terrängritten.

En spökkorp kommer flyga intill dig och när du närmar dig målet blir den bärnstensfärgad, när du är riktigt nära blir korpen röd.
(Spökkorpen följer dig tills du hittat stenen eller loggar ut.)

Gåtan är klurig, behöver du fler ledtrådar?

Ledtråd 1 Vart på Jorvik kan man dansa och bada? Bege dig dit!

Ledtråd 2 Ta en titt nere på Fort Pintas strand.

Ledtråd 3 Intill en brygga ligger något rött i vassen.

Svaret StarStable 2022-10-16 15-25-20.png

Dystervinge - Himlasjälskula

Endast Star Riders kan lösa den här gåtan och hitta stenen.

Rid upp till Galloper och gå ut på bron bakom honom, på den första mindre ön ligger ännu ett korpägg i ett bo på marken. Klicka på det och följ spökkorpen bort till ljusaltaret.
Där kommer spökkorpen ge dig en gåta som hjälper dig att hitta den vita himlasjälskulan.
Med hjälp av himlasjälskulan kan du åkalla Dystervingekorpen vid altaret ute på den hemsökta terrängritten.

Gåtan är klurig, behöver du fler ledtrådar?

Ledtråd 1 Fåglars anfäder var dinosaurier.

Ledtråd 2 Ta en titt under stora ben i Den Gömda Dinosauriens Dal.

Ledtråd 3 Inne i munnen på ett enormt skelett ligger något vitt och skimrar.

Svaret StarStable 2022-10-16 15-41-41.png

Vart är altaret ute på den hemsökta terrängritten?
X: 66 Y:119
StarStable 2023-10-12 20-10-58.png

// Harley

• Redigerat 2023-10-12 20:21 av Herveaux
Kit Armlove
1

Så bra, tack ♥️

~Linnea~
0

Var finns själva korpen?

J@g vêt @tt dënñ@ ß!gñatûr är !rr!tër@ñdé mẽñ ôm dü lyçk@ß læß@ dēn ßå vét dü ñū @tt dēñ !ñtê h@r ñågœñ mẽñ!ñg.

Jag slösade din tid!

Herveaux
0

#2: Med hjälp av de magiska stenarna kan du åkalla (byta till dig) korparna vid altaret ute på den hemsökta terrängritten.

// Harley

Kristall1257
0

Är detta aktuellt i årets (2024) halloween?

Medlem i HBT, hållbar livsstil, hästar & ridsport, prepping, star stable och the sims.

~~~

Herveaux
1

#4: Jag tror det? Inte hört något annat iallafall.

// Harley

Rainflight L
0

Fast jag tror inte det går iår för jag har inte sett några korpägg i Gallopers fäste.

!ЯAმИITЯAMZ AJJA Ꮣ𞤒H

Herveaux
0

#6: Okej! Får se om de dyker upp kommande veckorna.

// Harley

Herveaux
0

Fråga, ni som INTE kan hitta korpägg, har ni hämtat ut årets husdjur hos Igor på den hemsökta terrängritten?

// Harley

Maleficum
0

#8: Jag kan inte hitta ägg i år och jag har hämtat ut årets husdjur. Men har också redan korparna från tidigare år (fast kunde hitta den förra året fast jag redan hade dem).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
0

#9: Jag gissar att det krockar lite eftersom vi i år kan återuppliva nya husdjur där vid altaret.
Men får väl se om Natt- och Dystervinge dyker upp i husdjursbutiken samma vecka som det kommer retrokläder/utrustning som sen fösvinner för gott.

// Harley

Kristall1257
0

#8: Jag har inte hämtat ut de djuren än, är de relaterade?

Medlem i HBT, hållbar livsstil, hästar & ridsport, prepping, star stable och the sims.

~~~

Herveaux
0

#11: Nja, var bara en tanke.
Man använder altaret för både korparna och årets husdjur, och 'receptet' för årets husdjur är förvalt på altaret så jag undrade mest om altaret sen ändrade 'receptet' till korparna när årets husdjur var återupplivade så att säga.

// Harley

Maleficum
1

#12: Tänkte jag skulle testa på mitt ena alt-konto men har problem att hitta drakarna även där tyvärr :(

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

• Redigerat 2024-10-22 14:14 av Maleficum
Herveaux
0

#13: Aw! Tack för detektivarbetet!

// Harley