Veckans Uppdatering - v. 43
Lös mysteriet med Galloper Thompson
BUUU, StarFam! Berättelsen om Galloper Thompson fortsätter! En nykomling, Lurifaxen, har anlänt till fästet. Du får gissa en gång vilken halloweenaktivitet som är hennes favorit!
Galloper Thompson
De är många själar som varit inblandade i Galloper Thompsons öde och deras historier är tätt sammanflätade med hans. Även dessa själar måste utredas för att lösa mysteriet med detta huvudlösa andeväsen. Som tur är har Linda hittat platsen för en sådan själ, som är gömd, plågad och livrädd. Hitta honom och hjälp honom komma ihåg det förflutna, så att vi på det sättet kan avslöja Gallopers berättelse. En resa genom tiden, spöklikt slem och en bortglömd amulett väntar. Hur hänger de ihop och vilka hemligheter ruvar de på?
Om du missade förra årets skrämmande historia kan Linda ge en sammanfattning av vad vi vet om Galloper Thompson hittills. Berättelsen fortsätter nästa vecka!

Det finns mycket att avslöja! Träffa spöket Karla för att börja.
Halloweenkonst
För att sätta stämningen för det här uppdraget finns vår Galloper Thompson-inspirerade halloweenkonst tillgänglig som bakgrundsbild för din dator. Men bli inte rädd när du startar datorn bara!
Bus eller godis!
Ytterligare ett spöke har anlänt för att hemsöka fästet, ditlockad av festatmosfären och alla ljud. Men det här spöket har lagt märke till en allvarlig brist i festligheterna – avsaknaden av bus eller godis!
Halloween är inte halloween utan bus eller godis – och Lurifaxen är här för att det ska bli av. Den här aktiviteten kommer att vara tillgänglig en gång varje dag i Jorvik. Ta med din godissäck tillbaka till fästet och se vilka belöningar dina ansträngningar kan föra med sig.
Tips: Lurifaxen gillar matchande gruppdräkter. Om du kan matcha Lurifaxens dagliga förklädnad blir belöningarna ännu större!

Lurifaxen väntar!
Halloweenbutik
Halloweenbutiken är påfylld! Det spöklika älvsetet ger de mest perfekta eteriska vibbarna.

Du hittar det sagolika magikersetet i pollettbutiken och det spöklika älvsetet i halloweenbutiken!
Painthästen
Painthästen från generation 3 har fått ett nytt hem på Starshine Ranch tillsammans med westernhästarna! Vi tror att den känner sig mer hemma på ranchen. Dessutom kommer bara två färgvarianter att vara synliga. Om du vill se de andra färgvarianterna kan du nå dem på hästköpsskärmen genom att klicka på en av hästarna!
Systemuppdatering
Vi strävar alltid efter att förbättra vårt spel och den här gången har hästarnas svänganimation uppdaterats! Hästarna ser lite mer stabila ut nu, särskilt om du tittar ovanifrån. Detta gäller bara hästar från generation 3.
Veckans videoklipp!
Varje vecka delar vi med oss av ett av våra roliga videoklipp – ibland ett helt nytt och ibland en nostalgisk tillbakablick! Här är veckans videoklipp:
Halloween 2022
Kommer NÄSTA VECKA!
Ytterligare en glimt in i Galloper Thompsons minnen.
Ännu en kuslig vecka väntar!
Kärlek från ditt Star Stable-team ♥
Text och bilder: https://www.starstable.com/se/article/12883
// Harley
- Redigerat 2022-11-02 10:10 av Herveaux
Får hoppas det blivit lättare att få blå pumpan nu också!
Undra vad man ska göra och vad man får hos Lurifaxen! Hoppas det är något skoj och värt att göra :)
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Uppdraget med Linda buggade för mig på ett ställe men efter en omstart fungerade det. Så om det krånglar för er också, relogga och prova igen.
Som vanligt när det rör Galopper kunde jag inte hålla tårarna borta…
// Harley
Jag vet inte om Linda buggade men jag fick lämna henne vid muren i Jarlaheim bakom Sunfieldgården. Vi hittade något där men hon reagerade inte på det.
Lurifaxen var jobbig. Jag fick kliva av hästen vid varje person som var markerad för Spök eller godis. Gick inte att klicka på om jag satt på hästen, var hästen för nära så var det den menyn som kom upp och var jag för nära personen som skulle spökas för så kom deras meny upp om dom hade nån. Dessutom var man tvungen att köpa en mask. För allt detta fick jag två höstpoletter.
Har lite mer dåligt tålamod än vanligt eftersom jag har åkt på en förkylning och ryggskott samtidigt. (Tycker väldigt synd om mig själv 😥)
#3: Det var just där som uppdraget buggade för mig också! 😣
För mig gick det att klicka på glittret när jag satt uppe på hästen men jag fick leta efter "handen" långt nere på marken för att det skulle gå att klicka.
Man måste inte köpa en mask men får en större belöning om man matchar med Lurifaxen.
Belöningen man får (när man matchar med Lurifaxen) är 20 Jorvik Shillings, 10 spelar-XP och 2 st höstpolletter.
Din krake! 😥 Det låter som en vidrig kombination. Bara en förkylning kan ju knäcka en totalt, men ryggskott ovanpå det?! Fy tusan. Krya på dig! 💜
// Harley
#2: Bra att veta, jag fick ta paus inne i grottan i Dinodalen för jag behövde åka och hämta mina nya glasögon (så nu känns allt snurrigt och konstigt 😂).
#3 Jag använde E funktionen och behövde inte gå av hästen men fick flytta runt lite för att hamna rätt.
#4 Verkar inte som man fick så mycket mer än utan att matcha då.
#4 Tack, känner mig en aning under isen och inte lite grinig.
#4: Körde lurifaxen idag (utan att matcha) och fick 20 JS, 10 spelar xp och 100 häst xp (men missade ifall jag fick polletter eller inte, igår fick jag även fast jag inte matcha).