Tips börja spela? ⭐️🐴🏇
Hej! Jag har precis börjat spela SSO och undrar om det finns något bra eller något man ska tänka på när man börjar spela Star Stable. Tacksam för svar och tips! ❤️🐴👍⭐️
Hälsningar från Rita och Royalfairy❤️
Litet tips för framtida hästar: Levla dom nu! Har just nu underförstått trettio hästar som är mellan level 1 och 10😅
Lycka till!❤️
Med risk för att låta ”elak” så har jag en motfråga, har du googlat/kollat på yt eller officiella forum samt wikis? Jag kan tippsa från en gamer till en annan, det mesta du vill ha finns redan tillgängligt med en googling oavsett spel :)
Edit:
Det första dom dök upp på en googling var denna video: https://m.youtube.com/watch?v=J9od-WlODbIhttps://m.youtube.com/watch?v=J9od-WlODbI
- Redigerat 2023-02-14 08:17 av Jillyana
Om du vill maxa gratis Starrider så råder jag dig att inte verifiera din email och istället göra alla uppdrag, tävlingar och dagliga uppdrag tills du inte har några kvar i nybörjarområdet. Minns inte om en dag räcker eller om man behövde tre… Därefter kan du verifiera din email och som Starrider dagligen göra allt du har tillgång till. På så vis tar du dig längst utan att betala och utan att få en kod för Starrider.
Att upptäcka färjestationerna så tidigt som möjligt hjälper sedan men för det behöver man låsa upp vissa områden.
Sköta om hästen dagligen gör spelet skönare och styrningen enklare. Om man bara har en häst lönar sig inte stalltjänst så om man har tid att logga in och sköta om sin häst dagligen hjälper det.
Bestäm kanske redan i början om du vill samla kläderna du får eller inte. Man kan tjäna nog med pengar på dagliga uppdrag och andra uppdrag så om du gillar att samla och få en stor garderob bör du avvakta med att sälja saker, även om inte allt är snyggt.
Tokensuppdraget (ett du får av James i Fort Pinta där du ska fota söta drakar) kan du klara det första sakerna utan att vara Starrider. Jag har för mig att man får det innan man måste verifiera sin email för att få Starrider och på så vis komma vidare. Så försök att även få klart det innan.
Det finns hundratals videos och guider online. Star Stable Wiki har även koordinater för saker man samlar så ifall du fastnar kan du alltid finna den information du behöver online.
Återkommer om jag kommer på fler saker.
#2: Jag säger tvärtom, fråga här på forumet! 😉
Ett av forumets huvudsyften är att svara på frågor och hjälpa nya spelare.
I Biblioteket finns det 50+ artiklar (fler är på G!) om olika funktioner och en massa annat matnyttigt om spelet och Jorvik-världen.
// Harley
- Redigerat 2023-02-14 08:54 av Herveaux
#4: för all del, säger inte att man inte kan fråga här, bara att en snabb googling oftast går smidigare
#5: "en snabb googling oftast går smidigare", tack för den. 😅
// Harley
#6: menade mer på att man måste vänta på att någon som kan hjälpa ska svara. Menade inget illa med kvaliten på hjälpen, bara smidigarr i min mening. Om hag är fast i ett spel (lotro är mitt val av spel) så googlar jag först, hittar inget? Kollar i wc, ingen där kan hjälpa mig? Då kör jag discord/forum.
#0: Mitt bästa tips är att skynda långsamt! 😀
Läs dialogerna och stressa inte igenom uppdragen. Om du fastnar för spelet så kommer du låsa upp fler och fler områden / uppdrag / m.m. vartefter du spelar.
Mitt andra tips är att göra de dagliga (blå) ryktesuppdragen, åtminstone tills du byggt upp ditt rykte så mycket det går. (När ryktet är fullt så är ryktesuppdrag ett enkelt sätt att tjäna extra pengar.)
Vissa ryktesuppdrag är, låt säga, mindre roliga än andra, men det kommer vara mödan värt.
Just ja, om du är social och gillar att spela med andra så kan det vara roligt att vara med i en Ridklubb. Du kommer säkert få förfrågningar av andra spelare att gå med i deras klubb när du är inne i spelet, annars kan du fråga här på forumet om det finns en klubb där du tror att du skulle trivas eller läsa inlägg från folk som söker medlemmar.
Edit: Just ja, igen. 😅 Star Rider. Om du vill fortsätta spela efter gratis-delen så är Star Rider Lifetime (engångsbetalning) helt klart det billigaste alternativet, förutsatt att du kommer spela ett tag. Du kan alltid börja med att köpa Star Rider månadsvis för att testa om SSO är något du vill fortsätta med.
// Harley
- Redigerat 2023-02-14 10:20 av Herveaux
#7: Som jag skrev tidigare så finns det 50+ artiklar här på forumet om spelet och dess funktioner så chansen finns att svaret redan finns utskrivet här.
// Harley
#9: och det är kanon! Jag älskar den dedikationen. Däremot gav jag förslag på fler redskap och berättade hur jag gör när jag ska kolla fakta/info på spel samt en egen åsikt. Varken mer eller mindre var sagt.
#10: Det som frustrerar mig är att det inte är första gången du och jag har den här diskussionen att jag inte uppskattar att folk rekommenderar (nya) medlemmar att googla efter svar det första de gör.
// Harley
#11: okej.
Tack så mycket för alla tipsen!