Star Stable iFokus

Star Stable

Etiketterveckans-uppdateringchampionat
Läst 131 ggr
Herveaux
5

Veckans uppdatering - v. 7

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Champ-fest!

Hej, StarFam! Vi presenterar Champ-fest – tre veckor med roliga championat för alla tävlingsfantaster. Vi ger dig uppdaterade championat, basarens återkomst, Glad hästvecka och mer!

Champ-fest!

Vet du inte så mycket om championat? Då ska vi berätta vad det är! Championat är dagliga tävlingar runt Jorvik som alla spelare kan tävla i så länge de har åtkomst till det området. För att delta är det bara att rida till området där championatet hålls och prata med representanten för championatet inom 5 minuter innan tävlingen börjar.

Ni delas in i grupper på upp till 20, sorterade efter framsteg i spelet. De tre spelarna med bäst tider i varje grupp får en rosett! Alla deltagare får dessutom Jorvik Shillings, häst-XP och nu också ökat rykte med championatet (gäller tills vidare bara de tre som har uppdaterats)! Championat är också ett fantastiskt sätt att träffa andra verkliga spelare och spela med dina vänner.

Våra tre mest populära championat kommer att uppdateras under Champ-fest! Den här veckan börjar vi med Moorland.

#SSOchamps
#SSOchamps

Men vad är JERF?

JERF står för Jorviks elitridsportförbund! Det här är ett helt nytt förbund med officiellt ansvar för att arrangera, styra och sponsra alla championat. De är också här för att introducera alla nya och gamla spelare till championat! Den här gången får du träffa Agnes, men fler JERF-medlemmar kommer att dyka upp i framtiden.

Du hittar Agnes vid Moorlands championathubb! Hon kommer att ge dig ett dagligt uppdrag som går ut på att slutföra ett championat.

Du måste ha nått level 5 för att delta i championat och träffa Agnes.

Det uppdaterade Moorlands championat

Som nämnts ovan så är Moorlands championat bättre än någonsin. Framför allt så får varje uppdaterat championat en egen värd. Tamika från Bobcats är nu din representant i Moorland! Kul fakta: Tamika flyttade till Jorvik från Barbados när hon var tre år. Hennes favoritmat är ostpizza!

Moorlands championat är på Bobcats område och det betyder såklart massor av rosa! Bobcats färg och logotyp syns överallt på championathubben och i tävlingen. Finns det rosa rök också?! Plus massor av nya hinder – håll ögonen öppna!

Vi föreslår att du stänger av snön så att du inte missar några detaljer och hinder i tävlingen!

#SSOchamps
#SSOchamps

Championatschema

Vi har även uppdaterat det veckovisa championatschemat. Det är i allmänhet en lägre frekvens av championat, men fler när belastningen är som högst och under helger. Under speciella tillfällen (som nu!) kommer vi att öka frekvensen ännu mer. Vi börjar idag med fler Moorlands championat! Gå till valfri championathubb för att se schemat.

Några förändringar!

För att förbereda inför vår hästframstegsuppdatering har vi genomfört några smidiga förändringar som har att göra med hästar!

★Mängden XP som krävs per hästnivå har omfördelats över samtliga 15 nivåer. När du loggar in för första gången efter denna ändring kan du vid vissa tidpunkter märka att din häst har sjunkit en nivå. De har inte förlorat några erfarenhetspoäng (XP)! Men nu kommer nivån att ligga i linje med det nya systemet. Denna övergripande förändring bör göra att det känns snabbare att levla upp din häst.

★Den förbättrade hastigheten när du rider på vägar har tagits bort. Det ger oss frihet att använda hastighetsboostar på andra ställen.

★Priset på hästtränare har sänkts! Det kostar nu totalt 1 000 Star Coins att levla upp en häst från 1 till 15, istället för nästan 3 000 Star Coins som det gjorde tidigare.

★Vi har infört en maxgräns för spelarstats till level 25. När du når level 25 så kommer du inte längre att få högre stats.

★Från och med nu kommer nya spelare inte längre att ha ett stort underläge när det gäller hastighet. Vi har ökat hastigheten för nya spelare och deras hästar på lägre nivåer. Det här gör att alla får en bra start på sina resor i Jorvik!

Nollställning av poängrekord

För att få fart på Champ-fest nollställer vi poängrekorden för alla championat.

Upptäck skillnaden!

Det är något som är annorlunda på Jorvikstallets arena och i Fort Pinta. Bege dig dit och kolla om du kan upptäcka förändringarna.

Kommer NÄSTA VECKA!

Håll an matros, en plaskig ridtur väntar.

Ha en fantastisk vecka!
Kramar från ditt Star Stable-team ♥

Text och bilder: https://www.starstable.com/se/article/13185

// Harley

• Redigerat 2023-02-22 10:03 av Herveaux
Maleficum
0

Hade en förhoppning om att de skulle göra mindre grupper i samband med de uppdaterade championaten :(
Med en seg gammal dator, trots lägsta upplösning, så blir det laggit att köra med 19 andra spelare tyvärr (därför jag föredragit galoppbanans championat för där får man lite flyt).

Då jag bara har en häst att levla (den jag sitter på just nu) ska det bli intressant att se hur det ser ut efter jag kommit in i spelet :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

s8x2n6
0

Jag är nog mest frustrerad över nya xp-mängderna för varje level. Jag som lagt så mycket tid på att först få alla hästar till lvl 10, och sen lvl 13, och nu ligger nästan alla f.d. lvl 13 hästar på 12 :') Och så blir det att luska ut hur mycket xp varje level kräver numer. Luskat ut 3 av 13 hittills 🤔(13 levlar, eftersom lvl 1 ännu är 0xp och lvl 15 är 33000xp)

Men tycker det är nice att hästtränaren är billigare, för de som gillar använda den! Championat har jag aldrig haft intresse för så allt annat är jag helt neutral inför 😁

Maleficum
1

#2: Tycker det är skoj att man kan öva på Championatet nu, så man slipper köra det första gången med massa andra personer (man får dock inget för det).

s8x2n6
0

#3 Läste tydligen inte så nogrannt, det missade jag! Men det lär som ett kul tillägg definitivt. 😊

Herveaux
0

#3: Aha, toppen! Det måste jag dra nytta av… 😅

// Harley

Maleficum
0

#5: Det var behövligt för även om vägen i stort är densamma (på ett ställe kan man nu välja en annan väg om man vill) så är det även en del andra förändringar (och hinder) som tillkommit som är skönt att ha hunnit se innan man springer mitt i en klunga där sikten är begränsad.

Herveaux
0

Vet inte om detta kom med dagens uppdatering men är det fler som krockar med en osynlig vägg vid galoppbanans södra ingång, ungefär mellan oljefälten och Baronessans Championat och neråt själv galoppbanan?

Uppdatering:
Fick precis svar från Supporten att de håller på att titta på problemet.

// Harley

• Redigerat 2023-02-15 18:14 av Herveaux
HorseFriendForever
1

Jag tycker också att det hade varit bra med mindre grupper. För det brukar vara väldigt laggit för mig när jag kör championat.

// Wilhelmina <3

Maleficum
0

Tyvärr med de nya effekterna på loppet så lagga det ännu mer än vanligt och stundtals funka det inte alls eftersom prylar inte han ladda så jag sprang in i massa saker som för mig var osynliga :( Verkligen jättesynd.

De verkar dock fixat grupperingen bättre för denna gång var jag i en grupp med enbart samma level som mig själv!

HorseFriendForever
0

Synd att det blev så :( det är ju inte så kul att inte se vart saker är så att man inte springer in i dem. Hoppas att det blir bättre så att du ser alla saker på banan :)

// Wilhelmina <3

Maleficum
0

Tänkte inte på att det heter JERF på svenska, spelar ju på engelska och då heter föreningen JERC 🤣 vilket de gör ett litet skämt om i dialogen.

Herveaux
1

Servrarna startas om efter en hotfix just nu.
Hoppas det löser problemet med den osynliga muren runt Baronessans Championat.

// Harley

Herveaux
2

Glömde posta dessa från igår.

StarStable 2023-02-16 14-26-03.png

Ingen panik, alla på en gång. 😅

StarStable 2023-02-16 14-28-03.png

Riders ready, horses steady…

// Harley

Maleficum
1

#12: Verkar tyvärr vara en ihärdig vägg för den är fortfarande kvar (för mig). Jag som hade hoppats på att få göra Baronessans championat ikväll innan sängen.

Maleficum
1

#13: Önskar jag kunde filma när jag spela för det var helt fullt idag också och så fort man kunde anmäla så blev det som en ström av hästar som "rann" iväg (såg riktigt häftigt ut).

Men tycker fortfarande det är lite synd de har så stora grupper (gjort en del champ idag men laggar och springer in i osynliga saker så blir inte så roligt). De kunde ju åtminstone dragit ner grupperna till 10 pers (för det är ju ändå bara 10 man ser i listan till vänster). Hade nog hjälpt en hel del men fortfarande varit lite utmaning (och troligen lite jämnare med levlarna).

Herveaux
2

#14: Ja verkligen! Eländet står i vägen så man inte kan göra loppen på galoppbanan heller. 😣

#15: Whoa! 😮 Jag vill också se "hästfloder"! Ska se om jag kan komma ihåg att delta i champen under rusningstid.

Oh ja, 10pers/grupp låter absolut tillräckligt för att det fortfarande ska vara en utmaning. Håller tummarna för att de gör ett sånt test framöver.

// Harley