Star Stable iFokus

Star Stable

Etiketter: hjälpstjärnor
Läst 60 ggr
Herveaux
0

När ni letar efter stjärnor, vad hjälper er bäst?

När ni ger er ut på stjärnjakt och behöver lite hjälp för att hitta dem, vad tar ni helst hjälp av då?

En lista med koordinater?
En lista med koordinater och en vägbeskrivning i text?
En video?
Andra spelare som kan rida tillsammans med er?

// Harley

Scorpio97
1

Jag tycker lista med koordinater känns lättast och mest effektivt. Är det svårt att hitta till platsen (tex att man måste komma från ett visst håll eller liknande) eller stjärnan är gömd så tycker jag dock det kan vara bra med en beskrivning/bild/video också.

Enbart video tycker jag oftast inte blir lika bra. Antingen visas det långt innan så det tar onödigt lång tid eller att man måste klicka runt i videon för att hitta just den stjärnan man vill veta, eller så visas det så kort/snabbt att man måste kolla om flera gånger för att fatta vart man ska. Särskilt om kartan/koordinaterna inte visas.

Om jag får drömma helt fritt så skulle jag tycka det var roligast med hjälp i två steg. Först bara en ledtråd eller ett tips om vart stjärnan finns. För oftast har jag försökt hittat stjärnan själv först. Sedan om det inte räcker så koordinater eller liknande.
Men det finns ju väldigt många stjärnor i spelet så jag förstår om det inte är möjligt praktiskt :)

//Jessie

Nephi
1

Koordinater och en liten kommentar kommer man långt med 😁
En video om det är någon på ett lite klurigare ställe där man behöver göra något speciellt för att nå den ☺️

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Marbi
1

Lista med koordinater låter väldigt bra. På ett av mina konton har jag fått hjälp av er här att få stjärnan där man behöver vara fyra stycken och det var jättebra. Skulle behöver hjälp med det andra kontot också men jag tror inte det är så många som är på den servern.

Nephi
1

#3: Jasså? Finns det en stjärna man måste vara flera för? 🙈 Har inte kommit så långt med stjärnor märker jag då, men den kommer vara svår att få tag på, känner bara en som spelar på samma server som mig 😅

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Herveaux
4

#3: #4: Om eller när ni vill ha hjälp att ta den där dumma stjärnan som kräver en gruppinsats, posta gärna en tråd här på forumet så ska vi se om vi inte kan få ihop ett litet kavalleri som kan komma till undsättning! 😀

// Harley