Star Stable iFokus

Star Stable

Etiketterveckans-uppdateringkläderhusdjurchampionat
Läst 69 ggr
Herveaux
1

Veckans uppdatering - v. 9

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Piffiga ponnyer på promenad!

Hej, StarFam. Silversongflodens ponnychampionat har fått en superfin ny look! Tävla med din nya chincoteague eller ditt gotlandsruss som nu båda är tillfälligt rabatterade i basaren.

Champ-fest fortsätter!

Ponnyentusiasten Charles har fått ansvaret för Silversongflodens ponnychampionat! Han har gett det en somrig ny look med fjärilar, luftballonger och mer. Gör dina ponnyer redo för en vacker men utmanande tävling!

Prata med Agnes i Moorland för att komma igång. Du måste ha nått level 5 och redan ha blivit introducerad till Moorlands championat.

#SSOchamps
#SSOchamps

Championatrykte

När du börjar få rykte i Silversongflodens ponnychampionat kommer du att låsa upp olika delar av en speciell outfit! Det här exklusiva setet kommer gå att köpa på Silversongflodens ponnychampionat-hubb. Om du känner dig lite otålig så finns det även en exklusiv championatoutfit som inte kräver något rykte. Du hittar den nu på Moorlands championathubb och i Globala butiken!

#SSOchamps
#SSOchamps

Nya hästar på basaren!

Basaren stannar på Jorvik i en vecka till! Du hittar rabatter på hästar, kläder, accessoarer, hästutrustning och mer. Den här veckan har vi infört tillfälliga rabatter på chincoteagueponnyer och gotlandsruss! Chincoteagueponnyn kostar nu 420 Star Coins och gotlandsrusset kostar 490 Star Coins. Så ta din häst och galoppera till Moorland! Dessa rabatter är tillgängliga fram till onsdagsuppdateringen den 8 mars.

Du hittar alla erbjudanden på basaren i Moorland!
Du hittar alla erbjudanden på basaren i Moorland!

Rotering av magiska hästar!

Birken och hanami är tillbaka på Jorvik! Båda hästarna, tillsammans med deras tama spindlar, hittar du i Garys läger i Moorland fram till onsdagsuppdateringen den 3 maj.

★Birken är björkarnas häst. Möter du en birken så är det ett tecken på en ny början efter övervunna svårigheter. Den är vanligast på våren och hjälper regelbundet vilsna vandrare. Birken brås på den smidiga marwarin, lika rak och slank som björkträdens stammar. Gör en till en del av din familj för 950 Star Coins.

★Hanamin tillhör körsbärsträden och är en symbol för pånyttfödelse och vårens budbärare. Liksom blommor är den en påminnelse om att uppskatta skönheten idag eftersom den kan vissna och försvinna imorgon, men också om att den återvänder igen. För ett otränat öga ser hanamin ut som en vanlig percheron-arbetshäst, men för de magiskt sinnade är deras flödade blomstermanar och barklika färger en otroligt vacker syn. Gör en till en del av din familj för 850 Star Coins.

I sin normala form förklär sig birken och hanami till en marwari och en percheron…
I sin normala form förklär sig birken och hanamitill en marwari och en percheron…

…och när de har sina magiska färger, lyser deras sanna former!
…och när de har sina magiska färger, lyser deras sanna former!

Spindelhusdjur

Björkspindeln Betto är fast besluten att äta sig igenom precis allt i sikte. Inga snacks är trygga, oavsett om det är en påse chips eller sadelväskan den sitter i. Trots sin gränslösa aptit har Betto ett hjärta av guld och kommer inte att mumsa i sig dig eller din häst. Rovspindeln Rosa har en mer förfinad smak än sin vän Betto. Hon tar sällan mer än en liten tugga av en måltid hur frestande den än ser ut. Med det här kräsna uppförandet kanske du förväntar dig en riktigt grinig attityd, men det är lugnt, Rosa är lika förtjusande som det rosablommiga trädet hon är döpt efter. Betto och Rosa kostar 350 Star Coins styck.

Björkspindeln Betto och rovspindeln Rosa!
Björkspindeln Betto och rovspindeln Rosa!

Hästpensionering

Nästa häst att lämna oss för grönare betesmarker är nordsvensken från generation 1. Den lämnar Jorvik i samband med onsdagsuppdateringen den 12 april och kommer därefter inte gå att köpa längre. Du hittar den på Ferdinands hästmarknad innan den får sin välförtjänta pensionering!

Även om vi älskar varenda en av våra gamla hästar, behöver vi då och då genomföra vissa förändringar för att se till att spelet kan köras med högsta möjliga prestanda. En av dessa förändringar är att sakta fasa ut våra allra äldsta hästar.

Om du redan har köpt den här hästen, så oroa dig inte! Hästen förblir oförändrad och ägs fortfarande av dig. Observera bara att den inte kommer att underhållas med buggfixar, uppdateringar eller ny utrustning.

Bonusbutiken!

Ett nytt föremål finns tillgängligt i Moorlands bonusbutik för alla er som blev Star Rider med engångsbetalning! Nattryttarens byxor signalerar att du är den modiga och våghalsiga typen.

Kommer NÄSTA VECKA!

De bländande vackra calder och ephyra är fyllda med magin från kraftfulla jorvikiska kristaller!

Ha en fantastisk vecka!
Kärlek från ditt Star Stable-team ♥

Text och bilder: https://www.starstable.com/se/article/13230

// Harley

• Redigerat 2023-03-08 10:28 av Herveaux
Maleficum
0

Varför kunde de inte rabattera Welshen då hade det varit ett lätt val att äntligen skaffa en 😆
Är dock sugen på russet jag valde mellan när min Mindy till slut flytta in. Men då måste jag ha ett passande namn (som låter som ett "vanligt" namn) om någon har något förslag.

(Apropå inget, är det bara jag som saknar att ingen av ponnyraserna blivit magiska hästar?)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
0

#1: Vad snopet när "fel" ponnyer får nedsatt pris. Så typiskt. 😣

Vilket russ är det som behöver namnidéer?
Har du funderat på om det ska vara ett sto eller hingst/valack?

Där sa du något! Hoppas det kommer en magisk ponny snart. Kanske nästa veckas nya hästar alder och ephyra är i ponnymodell?

// Harley

Maleficum
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2: Är den bruna pangaré (mjölmule) jag velade mellan innan jag bestämde mig för linfuxen.

Fastna direkt för den när jag såg första bilden de släppte när de skulle komma.

Spelar ingen roll om det är sto eller hingst.

De namn jag redan har uppskrivna är Robin, Sadie, Tea och Uno men tycker inget av de riktigt passar.

Herveaux
0

#3: Åh, det där ansiktet alltså… 😍
Ska kolla vad jag kan hitta för namn.

// Harley

Herveaux
0

#3: Här kan du sålla friskt i namnen jag hittade:

Amber
Ash
Ashly
Aurora
Bee
Blaze
Bowie
Clover
Coco
Daisy
Drake
Duke
Dusty
Faith
Ginger
Grace
Griffin
Hazel
Holly
Jade
Jasper
June
Lily
Love
Lucky
Luna
May
Misty
Nova
Pepper
Phoenix
Raven
Red
Richie
River
Rocko
Rocky
Rose
Ruby
Scarlet
Sky
Tintin
Wallie
Willow

// Harley

Maleficum
1

#5: Tack! Får sätta mig och kolla igenom listan och kika på hästen imorgon och se om något fastnar :)

Maleficum
1

Lutar åt att det kanske blir en Misty som flyttar in, passar ju bra ihop med Mindy (och det fanns ett brunt russ med stjärn som hette Misty född 73).
Ska bara levla klart min lilla enhörning först (inte långt kvar).