Fråga gällande osynliga väggar
Hallå allihopa!
Sedan en tid tillbaka är det flertalet osynliga barriärer som har försvunnit från spelet. Därmed kan man vandra in i osläppta områden i spelet utan att man blir utslängd från området eller bannad från spelet. Man behöver alltså inte använda sig av någon bugg eller liknande.
Min fråga gäller om det är tillåtet på forumet att diskutera osläppta områden eller berätta var de osynliga väggarna har försvunnit?
Ja, det är jag på bilden.
- Redigerat 2023-03-14 11:44 av Herveaux
I mina öron låter det som en form av bugg att man inte blir tillbakaskickad när man tar sig in på områden som inte har öppnats upp ännu, så nej, det är inte tillåtet att diskutera här på forumet.
// Harley
#1: I systemet är det säkert en bugg, men från användarens sida gör man ingenting för att aktivt bugga spelet. Det känns lite som en gråzon i mitt tycke. Området är öppet för alla användare.
Sedan en annan fråga. Var går egentligen gränsen för att utforska spelkartan och när blir man bannad? Jag brukar alltid springa runt kartan och försöka klättra på olika ställen. Det var egentligen så jag visste att de osynliga väggarna var borta. Tillbakaskickad har jag blivit många gånger pga det här, men aldrig bannad.
Ja, det är jag på bilden.
#2: Tumregeln här på forumet är att allt spelinnehåll som officiellt släppts av SSO (eller deras Medarbetare i form av tex WIP's) är fritt fram att posta.
Skulle en forummedlem råka posta bilder etc av ett ännu stängt område som denne kommit in i utan att veta att det området inte är släppt ännu, likt scenariot i #0, så tas tråden eller innehållet bort från forumet utan påföljder från min sida.
Om en användare medvetet bryter mot sajtreglerna gång på gång så kan det vara på sin plats med en varning eller ev (tillfälligt) skrivförbud.
När det kommer till SSO's påföljder för regelbrott så kan jag inte uttala mig.
Personligen tycker jag de gärna får bli hårdare mot de som (medvetet) delar spoilers stup i kvarten via tex YouTube.
// Harley