Veckans uppdatering - v. 15
Fulländad dressyr!
Hej, StarFam! Ryttarfestivalen blir ännu bättre! Den här veckan säger vi hej till de uppdaterade lipizzanerhästarna och introducerar dressyr för första gången i spelet!
Lipizzanerhästen
De vackra lipizzanerhästarna , som brukar kallas de vita stjärnorna på Spanska ridskolan i Wien, är riktiga kraftpaket! Familjen von Blyssen blev förälskade i rasen på en resa till Wien och tog de första lipizzanerhästarna till Jorvik. Lipizzanerhästar är känsliga, men samtidigt både smarta och starka, vilket gör dem till utmärkta hästar för ambitiösa och engagerade ryttare som kan ta tillvara på deras talang.

Våra nya lipizzanerhästar!
★ Vilken är den nya gen. 3-hästen?
Lipizzanerhästen.
★ Var kan jag få tag på den?
En häst är tillgänglig i Fort Pinta och resten hittar du vid Jorvikstallet!
★ Hur mycket kostar den?
950 Star Coins.
★ Har den några speciella rörelser?
Deras speciella trick är kapriol. Deras speciella rörelse är passage.
★ Vilken level måste jag vara på?
Alla kommer att kunna skaffa färgvarianten som finns i Fort Pinta. För att kunna få de andra varianterna på Jorvik måste du ha nått level 12.
★ Hur många färgvarianter finns den i?
Det finns sju vackra färger att välja bland på Jorvik!
Sitt bekvämt i en ny sadel!
Vi har lagt till 8 nya iberiska sadlar och 8 nya mångsidiga schabrak som går att köpa i Globala butiken. Iberiska sadlar är populära för ridturer och träning eftersom de stödjer en korrekt sittposition och är superbekväma för både dig och din häst. Para ihop en med ett nytt iberiskt schabrak eller fuskpälsschabrak idag!
Dessa nya föremål kan användas på lipizzanerhästen, andalusiern, paso finon och framtida raser. Tidigare hästar från gen. 3 kommer att justeras för att kunna bära nyare utrustning i framtiden!
Vi presenterar dressyr
Vi presenterar en ny typ av spelmekanik under resten av Ryttarfestivalen: Dressyr! I den här fantastiska sporten utför hästen och ryttaren en serie förutbestämda rörelser direkt från minnet. Chloé från Bobcats kör ett evenemang under Ryttarfestivalen och håller i ett ridtest för att introducera ryttare till dressyr.
Du kommer att få rida ett enkelt test samtidigt som du får lite instruktioner. Prata med Chloé på Jorvikstallets arena för att lära dig mer och prova på hennes introduktion till dressyr. Efter handledningen blir två uppdrag upplåsta: Dressyrträning och en daglig tävling i dressyr där du får visa din skicklighet. När det gäller träningsuppdraget kan du öva ett obegränsat antal gånger och det är samma mönster som i den dagliga tävlingen. Eftersom du kan träna här precis hur många gånger du vill, delas inga belöningar ut när du slutför det här och övar! Du kommer att få polletter och 600 häst-XP från introduktionen och de dagliga dressyrtesten, så glöm inte att titta förbi varje dag och pröva det här samt byta in dina polletter mot belöningar i våra festivalbutiker. Eftersom det här är första gången vi officiellt testar dressyr i spelet, vill vi gärna höra om DIN upplevelse så att vi kan ta dressyrsporten till Jorvik på ett sätt som passar våra spelare bäst.

Prova Jorviks första officiella dressyrtest!
Uppdatering om vår saknade Linda
Vissa av er som äventyrar på Jorvik kanske har lagt märke till att vår Ödesryttare, Linda, inte har skött sitt jobb och verkar vara försvunnen. Teamet som undersökte det här problemet insåg att det skulle ta lite längre tid än vanligt att reda ut. Därför behövde vi planera och koordinera det här precis som vi gör med vanliga projekt, vilket också innebar att vi inte kunde sätta igång direkt. I slutet av mars började teamet jobba på att få tillbaka Linda igen. De ser till att uppdragen kommer att fungera för alla spelare och letar också efter en lösning för att öppna upp för de spelare som rapporterade de här buggarna från första början.
Våra uppdragsserier är linjära, men den här buggen har gjort det möjligt för vissa spelare att hoppa framåt i huvuduppdragen. För att få alla blockerade spelare tillbaka på rätt spår igen, behöver de komma tillbaka och göra uppdragen i rätt ordning. För att förhindra ytterligare buggar kommer vi att ha Linda på två platser, men du kan bara starta det uppdrag som gör att dina uppdrag hamnar i rätt ordning.
Oroa dig inte, vi jobbar på att skapa meddelanden i spelet som låter dig veta att du måste slutföra andra huvuduppdrag innan du fortsätter med det här uppdraget. När du börjar med uppdraget som är i rätt ordning kommer du att kunna fortsätta ditt äventyr. Ett stort tack till de spelare som rapporterade alla problem som Linda orsakade till kundtjänst, det gjorde det möjligt för oss att sätta rätt personer på att lösa det. De här supportärendena gör det lättare för vårt team att utreda och hålla koll på hur arbetet med buggen fortlöper. Om du hittar buggar i spelet är det supervärdefullt för oss att få in en rapport via vår kundtjänst.
Vi vet att du har väntat länge på att dessa uppdrag ska fixas, men vårt team har fortfarande mycket att gå igenom. Just nu siktar vi på att börja släppa buggfixar i maj.
Kommer NÄSTA VECKA!
Ryttarfestivalen är i en enda röra! Några grisar på Sunfieldgården har släppts lösa och förstör Jorvikstallet.
Ha en fantastisk vecka!
Kärlek från ditt Star Stable-team ♥
Text och bilder: https://www.starstable.com/se/article/13335
// Harley
- Redigerat 2023-04-19 07:55 av Herveaux
Roligt med dressyr iden men just nu verkar den buggad för jag kan inte klara den trots att jag följer instruktionerna.
På träningsbanan så åker jag ut precis när jag ska vända upp för att göra sluthälsningen och den andra banan åker jag ut efter andra volten.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#1: Håller med! Jag gillar upplägget av dressyren. Jag var lite orolig för att den skulle ha gjort väldigt simpel så att app-folket enkelt skulle kunna spela, så där var det skönt att ha fel. 😅
Chloe är precis lika grinig med mig när jag tar mig an hennes dressyrträning och tävling. Träningen brukar jag kunna ta mig igenom men tävlingen, där dömer hon ut mig efter eget tycke. Hoppas SSO-teamet kan ta ett snack med henne (dvs lösa buggen) under veckan.
// Harley
När den första varianten av Lipizzaner kom ville jag ha en, men så vart det aldrig något köp. Sen när Gen 3-hästarna kom så ströks den "gamla" Lipizzanern från önskelistan. Trailern för den nya, uppdaterade versionen fick inte hjärtat att smälta på stört men jag har stått en lång stund och tittat på den bruna… Inget bestämt ännu men…. Har börjat fundera på vad tusan den skulle kunna heta om det blir ett köp.
// Harley
#2 Skönt det inte bara är jag som har problem iaf. Trodde först jag gjorde något fel men efter flera försök gav jag upp.
#3: Har varit lite samma för mig. Varit sugen på den gamla länge men aldrig blivit av men inte helt fastnat för den nya än (är främst gångarterna jag är lite skeptiskt emot men gillar att de är lite kraftiga och ser ut som en Destrier (medeltida strids häst)) men ska suga på karamellen lite. Om det blir en blir det nog den bruna eller svarta iaf.
#4: Hihi, jag tänkte samma sak! "Avdrag, avdrag, avdrag! Börja om!" Chloe, jag ska trava på rak linje och det är precis vad jag gör. Hur kan du döma ut mig här?! 😅
Oooh, Destrier var nytt för mig, måste genast nörda ner mig. Kanske kan ge lite uppslag till namn också, tack! 😀
// Harley
Man tappar verkligen lusten när det inte fungerar som det ska. Jag har inga problem att följa instruktioner men när man inte får några alls är det rätt svårt.
#6: Det är trist. Har själv tappat lusten lite pga all lagg som gör det nästan omöjligt att fullfölja championatet och även festivalens tävlingar. Knappt spelat alls sen festivalen kom för jag blir bara frustrerad. :( verkligen supertrist att det ska bli så.
Testade dressyrtävlingen nyss och nu fungerade den för mig. Idag fick jag pilar på marken även i volterna, det fick jag inte i onsdags. 😅
#6: Är det på träningen eller tävlingen du inte får några instruktioner? Står det inte på marken vid de gröna cirklarna vilken gångart?
// Harley
…och idag fungerar inte dressyrtävlingen igen. Chloe för tusan, skärp till dig nu!
// Harley
#8 Pilarna fanns där men inte vilken gångart och att gissa fungerade inte. :)
#10: Oh boy, då förstår jag! Den varianten har jag inte råkat ut för….än. 😅
// Harley
#9: Såg på Insta att en del haft bättre lycka i dressyren när de bytt häst till annan ras. Om det faktiskt är så eller de bara haft turen att det börjat funka efter en tripp till stallet vet jag inte men kanske värt att testa. När jag klarade sist hade jag ju faktiskt varit och bytt häst precis.
#12: Aha! Det måste jag prova imorgon. 😀
// Harley