Veckans Uppdatering - v. 46
På äventyr igenom Hollow Woods!
Hej, Starfam! Förbered dina sinnen på fascination och förundran när du går in i det mystiska Hollow Woods och den trassliga undervegetationen lockar dig att utforska dess dolda mysterier.
Skogen kallar på dig!
Första delen av Hollow Woods uppdatering är här! Gå in i det förtrollade skogslandskapet och utforska det uppdaterade området. På något sätt känns det större när det finns så mycket att upptäcka. Kolla in det vackra vattenfallet, den bländande skogen och alla gömslen och vrår att gå vilse i. Eller prova en av de uppdaterade tävlingarna. De har anpassats till de vackra omgivningarna.
Magin fortsätter nästa vecka med helt nya spelupplevelser!
Du har kanske sett att Valedales championatet inte är kvar. Det har tagits bort för att byggas om och släpps i början på nästa år.

Championatschema
Här kommer information om det uppdaterade schemat: Det börjar ett nytt championat var 30:onde minut. Championat i områden med gratisspel börjar oftare och alla championat kommer vara tillgängliga varje dag. Det kommer finnas ett par tomma platser fram till att Valedales championat kommer tillbaka, men då kommer du kunna delta i varje championat flera gånger om dagen!
Kommer NÄSTA VECKA!
Det sker mystiska underverk med hjälp av magin i Hollow Woods!
Ha en fantastisk vecka!
Kärlek från ditt Star Stable-team ♥
Text och bilder: https://www.starstable.com/se/article/13907
// Harley
- Redigerat 2023-11-22 08:00 av Herveaux
AAAHHHH jag e så taggad loggar in typ nu!
Tjena^^
Ska bli så spännande att utforska! Gillar att de fixat mer championat tider också! Alltid känt att det aldrig funnits någon anledning till att ha dem så sällan.
Ska bli spännande att se hur Valedale championatet blir efter att de fått det fixat (och känns bra att det dröjer innan det kommer så det blir minskad risk för buggar).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Såå peppad!
Skogen kändes mycket större än tidigare och jag tycker att den blev väldigt fin.
Jag ska äta, sen uppdatera championattiderna (yaaay…. 😵💫😅) sen blir det ut på skogstur! 🥰
// Harley
Om ni har tillgång till det så prova att springa Observatorietävlingen uppe hos Mario. Det har gjorts om det också, nu med nya möjligheter att slå sig fördärvad nedför berget. 😄
// Harley
Så otroligt vackert Hollow Woods har blivit!
Nu känns det mycket mer druidskt…druidiskt? Som att druider bor här, helt enkelt! 😄
Tidigare var Hollow Woods mest en transportsträcka, nu vill man stanna kvar och bara hänga här. Mys!
// Harley
Jag tycker överlag att Hollow Woods har blivit väldigt fint och att de har lagt mycket tid på små detaljer. Det är även roligt att tävlingen i Valedale har uppdaterats och blivit mer logisk :)

För övrigt är jag glad över att championat finns dygnet runt. Jag jobbar natt och tycker om att spela på jobbet. Jag hoppas att den här ändringen blir permanent.
Däremot har jag en del kritik till uppdateringen och spelets grafik överlag. Nu börjar det bli extra tydligt att SSO måste göra något åt hur stenarna i spelet ser ut. Med tanke på att stenarna finns över hela Jorvik kan jag inte förstå varför det inte har en högre prioritet.

Hur kan man som grafisk designer släppa genom det här? Stenarna passar inte in och tillhör den gamla grafiken. Häststatyerna är baserade på de gamla hästmodellerna och någon borde ha lagt märke till att statyerna står ut från den övriga omgivningen.
Jag tycker det är distraherande eftersom alla stenar sticker ut så pass mycket som de gör och att det är uppenbart att de tillhör två olika grafikstilar.

Det som är extra störande är att det finns någon som redan har designat bättre stenar/texturer för stenar och varför man inte väljer att använda dessa är för mig ett mysterium.

Andra och tredje punkten på min kritiklista handlar om varför man låter gammal grafik vara kvar.

Varför reagerar man inte på hur den här rosa bilen har utdaterad grafik? Om man nu lägger tid på att uppdatera ett område, varför låter man det här vara kvar? Alla bilar på Jorvik ser ut såhär och jag tycker att det här problemet borde ha åtgärdats när man bestämde sig för att uppdatera det grafiska utseendet.

Om man nu lägger tid på att uppdatera träden och dess textur, varför uppdaterar man inte mossan i samma veva?

Varför tycker man att kon kan fortsätta se ut såhär?
Ja, jag kanske är petig och känslig. Vad jag än spelar har jag alltid på högsta grafikinställningar och har bra skärmar på mina datorer. Men det är i mitt tycke ingen ursäkt för att uppdatera vissa texturer och låta en del av de gamla texturerna vara kvar. Med dessa missar tycker jag att man har släppt ett halvfärdigt område och att den som är grafiskt ansvarig borde ha åtgärdat dessa uppenbara problem innan man släppte området.
Klarar ett annat företag med hälften så stor omsättning och ca 60 anställda att göra ett MMORPG med enhetlig grafik tycker jag att SSE borde klara av det och att de borde ställa högre krav på de som jobbar med grafisk design.
Ja, det är jag på bilden.
#9: mossan är väl uppdaterad?
// Wilhelmina <3
#10: I så fall är den, i mitt tycke, riktigt dåligt gjord. Om man jämför med svamparna bredvid ser mossan märklig ut.
Jag har haft mer tid på mig att titta på Hollow Woods och hittat en del andra detaljer som jag verkligen tycker om.

Jag vet inte riktigt hur det såg ut innan eller om skräpet har fått nya platser, men jag tycker om att skräpet ligger under vattnet.

Flaggorna i tävlingarna passar in i omgivningen och träet är jättefint gjort.
Glömde fota, men övergången mellan Valedale och Valedalesjön är smakfull med att successivt varva de nya träden med de gamla träden.
Jag tycker de nya "lyktstolparna" (bild i #0) är riktigt häftiga!
// Harley