Star Stable iFokus

Star Stable

Etiketter: tankar-och-ideerbildtrådvinter
Läst 928 ggr
Herveaux
6

Vinterevent 2023: ❄️ En magisk vinterfestival❄️

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vinterns magiska äventyr har startat!

Dela med av er av allt som har med årets Vinterevent att göra.
Tankar, idéer, frågor, förväntningar, upptäckter, upplevelser… och som alltid; bilder!
Kan aldrig bli för mycket härliga, roliga bilder!

SSO's evenemangssida för Vintereventet

Vinteraktiviteter
3 aktiviteter/timme - 1 vinterpollett/aktivitet

2 snöstormar/dag - 2 vinterpolletter/storm

Insamling av vintermagi
❄️ Samla snöflingor - 3 magi/snöflinga
❄️ Spring igenom snöhögar - 15 magi/snöhög
❄️ Isskulptering - 50 magi/skulptur
❄️ Pepparkaksföljare - 50 magi/dag
❄️ Pickle's klippbok - ger 200 magi/dag
❄️ Vinterutmaningar 3st/dag - ger 100 vintermagi/utmaning

Dagliga tävlingar
Vinterbyn:
❄️ Pinglans Snabb- och frostlopp - ger 2 vinterpolletter
❄️ Tävlingen i Vinterbyn - ger 2 vinterpolletter
❄️ Pepparkaksföljare - ger 2 vinterpolletter
❄️ Pickle's klippbok - ger 2 vinterpolletter
❄️ Rädda rävungarna - ger 2 vinterpolletter
❄️ Hinderbanetävling med pingviner - ger 2 vinterpolletter
❄️ Crackles lattjo banhoppning - ger 2 vinterpolletter

Jorvik:
❄️Kul kall tävling - ger 2 vinterpolletter

Julgranen

🎄 1 🎄 Farmorstid mössa

🎄 2 🎄 100 XP

🎄 3 🎄 Hästmat

🎄 4 🎄 500 HästXP

🎄 5 🎄 2000 Jorvik Shillings

🎄 6 🎄 Farmorstid cardigan

🎄 7 🎄 500 Vintermagi

🎄 8 🎄 Vinterpollett

🎄 9 🎄 Farmorstid byxor

🎄 10 🎄 Farmorstid vantar

🎄 11 🎄 500 Häst-XP

🎄 12 🎄 100 XP

🎄 13 🎄 Farmorstid sneakers

🎄 14 🎄 Fika

🎄 15 🎄 2000 Jorvik Shillings

🎄 16 🎄 Farmorstid engelskt träns

🎄 17 🎄 Farmorstid hoppschabrak

🎄 18 🎄 Vinterpollett

🎄 19 🎄 Hästmat

🎄 20 🎄 Farmorstid benskydd

🎄 21 🎄 500 Vintermagi

🎄 22 🎄 200 HästXP

🎄 23 🎄 100 XP

🎄 24 🎄 Farmorstid hoppsadel

🎄 25 🎄 Snömannen Betty (springande husdjur)

🎄 26 🎄 2000 Jorvik Shillings

🎄 27 🎄 Farmorstid sadelväska

🎄 28 🎄 2000 Jorvik Shillings

🎄 29 🎄 Vinterpollett

🎄 30 🎄 Londondimma örhängen

// Harley

Star Stable är ett spännande onlinespel där äventyr, hästar och mysterier väntar på att upplevas. Spela gratis upp till level 5!
  • Redigerat 2024-01-03 09:40 av Herveaux
Maleficum
0

Prata med bocken men blev utslängd ur spelet innan jag kunde fullfölja uppdraget och nu vägrar den komma tillbaka trots omloggning så kan inte ta mig till vinterbyn :( Hoppas verkligen dem löser detta snabbt för jag kan knappast vara ensam om problemet.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
1

#1: Åh nej! 😯 Om det inte löser sig under kvällen så hoppas jag teamet ger sig på det där strulet så fort de kommer in på kontoret imorgon.

// Harley

Herveaux
0

#1: Det här låter som en sån där "Har du satt i kontakten?"-fråga men bocken finns inte att hitta varken vid ditt hemstall eller nere i Moorland vid Mrs Holdsworth?

// Harley

• Redigerat 2023-12-06 19:04 av Herveaux
Maleficum
0

#3: Har testat både hemmastallet och Moorland och Mrs H utan framgång :( Till och med testat gå in i mitt stall (eftersom det var där jag först blev utslängd ifrån när jag skulle fylla på stallhjälp).

Får verkligen hoppas det blir fixat imorgon! Men hade ju hoppats på att få ägna resten av dagen i vinterbyn.

Signur123
4

Kom precis in! Hollow woods i snö! 😍

Signur123
1

Du skämtar… Jag var dum nog att gå in i stallet OCH NU ÄR BOCKEN BORTA!!!

Herveaux
1

#6: Näe! 😩
Nåväl, det enda positiva i eländet är att vi verkar vara buggen på spåren. Jag kan tänka mig att Supporten har fått in mängder med buggrapporter så jag hoppas verkligen detta är enkelt fixat!

// Harley

Signur123
0

GODA NYHETER! Jag relogadde och det gick! Jag testade inte först då det inte gick för Maleficum, men nu gick det… Ingen aning om varför, men jag är glad! 😃

Herveaux
0

#8: Yay! 🥳 (Där fick du bugg-elände! Ha!)
Hoppas det löser sig för Maleficum också snart.

// Harley

Maleficum
1

#8: Vilken tur du fått det att funka!

Har loggat om flera gånger idag men tänkte jag skulle göra ett sista försök eftersom det gick för dig och nu äntligen är bocken tillbaka!

Signur123
1

#10: 🥳

Herveaux
0

#10: Yay för dubbelsmocka på buggen! 🥳🥳🥳
Skam den som ger sig!

// Harley

Maleficum
4

Dags att poppa lite popcorn och ge sig av mot nya äventyr! Vinterbyn here I come! 🐎🛷❄☃⛄🌠

Rainflight L
5

IMG_4058.jpeg
Min islandshäst Goðsögn (eller Goldsong som han heter i spelet) har aldrig varit i Vinterbyn innan så man förstår ju att han undrar vad det där är för konstig liten varelse!

!ЯAმИITЯAMZ AJJA Ꮣ𞤒H

Marbi
3

Min nyinköpta islandshäst Winterwish vill absolut inte springa fortare än flygande pass trots att jag har levlat upp den till lvl 4 och snabb galopp får man ju på lvl 2 vad jag kan förstå. Har jag fel eller buggar det?

Signur123
1

#15: Ibland händer det något som göt att man måste gå av och gå på igen för att kunna springa snabbare.

Maleficum
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Växlat vinterhästar varje dag så alla får vara ute och leka i snön (även om snön ibland spårlöst försvann 😂) men eftersom "Bambi" har en lite extra stor plats i hjärtat har hon fått vara med och lekt under två dagar.

Får se om en liten pepparkaka får flytta in på onsdag eller inte.

Maleficum
0

Står i #0 att man ska få vintermagi av att öppna paket men det har inte jag fått. Någon mer som har problem med det?

Herveaux
0

#18: Jag ska försöka komma ihåg att kolla imorgon när jag öppnar paket. Kan vara mina siffror som busade med mig. Magi-mätaren lever sitt eget liv stundvis.

// Harley

Maleficum
0

#19: Jo, har märkt det också. Hade ju varit trevligt att få när man öppnar paket (även om jag egentligen tänkt spara paketen och öppna alla på en gång som jag gjorde förra året) med tanke på hur mycket man behöver!

Signur123
0

Jag fick vintermagi i ett av paketen.

Herveaux
0

#18: Nope, ingen vintermagi av att öppna paket idag. Antingen var det en engångsgrej i onsdags eller så var det mätaren som spökade.

// Harley

Maleficum
0

#22: Var nog mätaren som spöka då (tyvärr).

Sen stämmer inte riktigt infon om vart de olika virvlarna är. Vissa tillfällen får jag tre virvlar i vinterbyn och ingen på Jorvik och ibland får jag två på Jorvik och enbart en i vinterbyn men oftast två i vinterbyn och en på Jorvik.

Sen verkar jag få två snöstormar om dagen (men inte riktigt fattat när de dyker upp.

Idag blir det lite paus från spelandet för mig, har helt klart spelat för mycket senaste dagarna för har jätteont i vänsterhanden (som jag ju styr med)!

Herveaux
0

#23: Tack för att du rättar. Jag har varit slarvig med att ens bry mig om snöstormarna i år. 😶‍🌫️

// Harley

• Redigerat 2023-12-11 10:28 av Herveaux
Herveaux
1

Spelet ligger nere för hotfix. Jag hoppas det fixar våra 'sticky hands' så vi slipper rida runt med en massa bråte i nävarna. 😅

// Harley

[Mulka]
1

#25: Ja, det var lite kul först, men efter ett tag blev det jobbigt när jag skulle ta en snygg bild, man rider ju inte in på dressyrbanan med en motorsåg i handen vanligtvis…

FridaCatEagle
0

Någon som vet om det nya ridlägret på ön bara finns nu under eventet eller är det permanent?

FridaCatEagle

[Mulka]
0

#27: Det är det nya startomrdet, skulle det vara en eventgrej skulle det nog finnas uppdrag där.

FridaCatEagle
1

Okej tack så mycket😊

FridaCatEagle

Marbi
1

Någon som vet vad det här är för figur i spelet, om det nu är en figur i spelet? Jag har inte sett den förut men det var en av mina isskulpturer idag.

Maleficum
0

#30: Ser ut att vara Sabine, en av mörker ryttarna.

Marbi
0

Hon verkar ha en mopedhjälm eller liknande på sig. Har inte sett henne med en sån.

Maleficum
2

#32: Tror det var innan nya Sabine dök upp i spelet så hade de concept art där hon bla hade motorcykelhjälm (av någon anledning).

På bild 5 kan man se det

Edit: Verkar vara en blandning av dessa två concept bilderna de använt för isskulpturen.

• Redigerat 2023-12-11 22:59 av Maleficum
Elise Winterstar
0

Är det bara jag som tycker att det är OTROLIGT tråkigt att behöva samla in vintermagi för att få tillbaka den magiska julkänslan i vinterbyn? 18000 är ju inte lite direkt😅 Får lite Halloween 2022 vibbar av det här alltså.

Jag brukar oftast spela på min dator men på sistone har jag inte haft möjlighet till det utan spelat sso mobile. Där kan man ta ett foto och sen trycka på ”återställ” när man håller på att redigera bilden och sen blir allt som vanligt igen, alltså blir magin återställd! Vet inte om det funkar på datorn dock men annars är det väldigt skönt att kunna njuta av magin även fast man är lat!🤪💗

Puss o kram skumbanan🥰

Maleficum
0

#34: Håller med det är lite väl mycket att samla för att återfå magin, Hade varit bättre man fick tillbaka det med färre vintermagi men att man sen kunde samla fler för att få andra saker om man vill.

Signur123
1

Jag tycker det är jättekul att springa runt och samla grejer, men det är väldigt mycket… För mycket, det känns som att jag inte kommer bli klar förrän någon vecka efter jul, om ens det.

Scorpio97
0

Jag tycker också att det är mycket vintermagi att samla, men hoppas det kommer något uppdrag eller liknande som ger lite mer. Eller så kommer jag förmodligen inte hinna klart

//Jessie

Herveaux
0

#34: Jag tycker också 18 000 är mycket. För mig känns det inte ouppnåeligt mycket men jag har också lyxen att kunna spela ofta.
Skulle kännas snopet att inte hinna återställa vintermagin lagom till jul.

Jag hoppas det kommer komma uppdrag eller fler sätt att samla in vintermagi.
Eller att de balanserar om så att vintertävlingarna och vinteraktiviteterna ger vintermagi, mer vintermagi i snöhögarna.

Får se vad de hittar på i uppdateringen imorgon.

// Harley

Elise Winterstar
0

#38: Hoppas också det!

Men samtidigt finns det en stor chans att någon person i världen har lagt ned all sin fritid på att samla in snöflingorna och redan är klar, vilket skulle göra att de tycker att det blir orättvist🤷‍♀️

Dock så tror jag att antalet personer som är klara är så himla få (kanske är det ingen som är klar?) så det blir nog väldigt svårt för dem att överrösta alla andra😅

Puss o kram skumbanan🥰

Maleficum
1

Jag kom precis halvvägs i vintermagisamlandet och har nu så sjukt ont i handen och armen så kommer inte kunna spela ordentligt på flera dagar 😩 Men då har jag också spenderat extremt mycket tid på det (vilket inte alla har lyxen att göra) så känns som att det kommer bli på håret att bli klar till jul (om jag inte helt ska döda min stackars hand).

Hoppas också det blir mer balanserat eller kommer fler uppdrag som ger det (men hade ju önskat att alla vinteraktiviteter, speciellt i byn, hade gett vintermagi (eller till och med att man kunde byta mot vinterpolletter för dem har jag massor av).

Känns extra jobbigt också eftersom jag redan spenderat så mycket tid på att samla ljus i Hollow Woods så börjar verkligen tröttna.

Får hålla tummarna de blir något bra imorgon som hjälper! (Fler i snöhögarna eller fler snöhögar tex).

Herveaux
0

#40: Halvvägs?! Himmel och plättar, vad du har jobbat! Jag kom precis upp i 5400 (knappt en tredjedel). 😅

Ja! Byta in polletter skulle jag gärna göra för de har jag massvis av. 😄

Ajajaj, stackars tassen. 😢
Jag känner av mitt nötande lite i höger hand och handled. Ett evigt svepande med kameran när jag spanar efter snöflingor/högar.
Jag försöker komma ihåg att ta paus och stretcha tassarna, brukar följa DEN HÄR VIDEON från SarahBeth's miniserie med "skrivbords-yoga" (lätt stretching man kan göra sittandes på stol).

// Harley

If you spend a lot of time writing, typing or drawing give this desk yoga for wrists routine a go with gentle stretches to increase blood flow to your forear...
Scorpio97
0

Jag kom precis upp i 1500 vintermagi 😂
(Jag hade absolut kunnat spela mer om jag verkligen prioriterade det, men just nu blir det en en stund varje kväll bara)

//Jessie

Maleficum
0

#41: Ska helt klart kika på det! Försöker ta lite pauser också men blir så fast i "bara ett varv till" att jag har svårt att sluta 😅 (Sen kanske det inte hjälpt att jag suttit och sett om på Downton Abbey samtidigt så då tappar jag ju ännu lättare bort tiden).

Har iaf haft en hel del motionspauser där jag varit ute i snön och ridit IRL också.

Herveaux
1

#42: Låter mysigt (och sunt 😅) att samla en stund varje kväll sådär.
Om jag inte missminner mig så stannar Vinterbyn fram till den 10e januari så det finns ju mycket tid kvar (om man vill hämta ut alla belöningar).

#43: Jag går i precis samma fälla! Ett evigt Alfons Åberg-ande här med "Ska bara ta ett varv till…" eller "Men nu är det så nära till nästa nivå…" Sitter också och kollar på film/serier eller lyssnar ljudbok så all form av tidsuppfattning är puts väck. 😵‍💫

// Harley

Marbi
0

Jag har precis passerat 1500 så jag kommer nog inte att fixa 18000. Lite tråkigt men jag har annat att göra och hinner inte sitta med spelet så mycket.

[Mulka]
0

Jag bryr mig inte så mycket om vintermagi, utan fokuserar på att knorra över buggar, göra uppdrag, levla och göra outfits eftersom jag har noll tålamod att halka runt och samla snö.

Herveaux
3

Rädda rävungarna-tävlingen och riddjuren är tillbaka! 🥳

// Harley

Maleficum
0

Fotade Heidrun och då skicka hon mig till "underjorden" (Eller under snön iaf :P).

Maleficum
4

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

C.C. Creations har gjort en pingvin konsert med åtta olika sånger som fick mig att skratta lite (en del av ljuden vissa pingviner avger är ju lite underliga).

[Mulka]
0

#49: HAHAHAHAHAHAHAAA!!!! :-D

Herveaux
3

#48: Yikes, det var ett lite väl radikalt sätt att hantera paparazzi's. 😅

#49: Åh, vad kul! Det där måste jag lyssna på.

// Harley

Signur123
0

#49: Åh ska lyssna så fort jag får chansen!

Maleficum
5

Moira tyckte jag behövde ta en paus från spelandet. Hon har de senaste dagarna börjat hoppa upp i mitt knä när jag sitter vid datorn! Så gulligt (även om det främst är för att tigga till sig pelletar).

Herveaux
0

#53: Hjärtat! 🥰

// Harley

Sågspån
0

En grej som några kanske glömt bort är att pingvin-tävlingen har nu också kommit, nedanför, på isen vid vattenfallet.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tack för du spenderade din väldigt viktiga tid på att läsa denna helt betydelselösa mening!

Herveaux
0

#55: Menar du den borta i Valedale? Den kom samtidigt som snön och Vinterbyn.

// Harley

Marbi
5

Det här ser inte bra ut.

Signur123
0

#57: Oj 😶

Herveaux
2

#57: Ehm… 🫣 Alex är ju bra på att meka med maskiner och teknik. Hoppas hon kan kasta ett öga på det där innan du, hästen och halva Vinterbyn får spendera julen på sjukhus.

// Harley

Maleficum
0

Bockarna var ju helt omöjliga idag! De sprang hela tiden in och gömde sig i stenar så jag inte kom åt dem! Trots att jag starta om och stor bocken flytta sig så skulle de ändå envisas med att gömma sig i stenarna!

Rainflight L
6

IMG_4093.jpeg
Önskar att det här var verklighet! Jag menar vem vill inte rida barbacka i snön på en vit galen islandshäst?🥰

!ЯAმИITЯAMZ AJJA Ꮣ𞤒H

Maleficum
5

#61: Det är så mysigt! (Även om islandshästarna jag ridit barbacka på i snön är blackfärgad och linfux :P). Men det är en underbar känsla! Är så tråkigt snön håller på att smälta bort nu och det kommer regn imorgon. Är ju tur den ligger kvar ett tag till på Jorvik iaf.

[Mulka]
0

Ger isskulpteringen o pingvintävlingen poletter? det har det inte gjort för mig.

Herveaux
0

#63: Isskulpteringen gör det inte, där tabbade jag mig. Pingvintävlingen ger 2st polletter.

// Harley

[Mulka]
0

#64: Aha! då är det nog bara jag som VERKLIGEN ser dåligt… (:

Marbi
0

Börjar verkligen bli less på tillbehören som man inte blir av med.

Herveaux
0

#66: Ja, det är svårt att få till julmyset när man har en motorsåg i näven. 😣😂
Jag hade föredragit en pepparkaka…

Jag är en obotlig optimist och håller tummarna för att det kan lösas den här onsdagen.

// Harley

Signur123
0

Jobbigt när man ska ta fina vinterkort, tror jag har något med en motorsåg.

Signur123
0

StarStable 2023-12-14 19-09-44.png

StarStable 2023-12-07 11-44-13.png

Hehe.

Signur123
2

Snöis fick också en motorsåg.

Maleficum
2

De kommer öka på antalet vintermagi man kommer få från aktiviteter nu på onsdag så det kommer förhoppningsvis gå fortare att få tillbaka magin till vinterbyn då.

Signur123
0

#71: Jaa!

Herveaux
0

#71: Härligt!

Jag vart klar igår och det känns som ett mirakel att jag inte drömmer om snöflingor om nätterna. Däremot drömmer jag att jag är ute och åker skridskor så det verkar ha satt sina spår ändå. 😅

// Harley

Maleficum
0

#73: Har tagit det lite mer lugnt med jagandet men lär ju gå fort på onsdag för mig för har inte så många levlar kvar nu.

Signur123
0

#73: ÄR DU KLAR?! Jag är inte i närheten…

[Mulka]
0

Varför mååsteeee man samlaaa sååå myyyckeeet…?
Fattar inte hur SSE tänkte där. Om jag bestämde skulle det vara såhär: Det finns en snöflingetävling/uppdrag där man varje dag får samla ett begränsat antal varje dag fram till jul. Jag kommer aldrig bli klar. Skulle kanske vara liiite mer motiverad om det var bättre belöningar än "tre äpplen".

• Redigerat 2023-12-18 21:05 av [Mulka]
Signur123
0

#76: Jag har också tänkt på det där med belöningarna! 😂 Tre äpplen, lite xp… Senare får man kläder och utrustning, men det krävs så mycket arbete att det kanske inte är värt det. Jag tycker att belöningarna bara skulle vara kläder och utrustning- lika mycket som nu för varje level, men inte så många, och varje gång får man något av det.
När jag får tre äpplen tänker jag ungefär "Nåja, det var väl bra. Då dröjer det lite längre innan jag måste betala typ 10 JS (som jag förövrigt har cirka 10000 av) på tio omgångar mat till hästen."

[Mulka]
0

Någon som vet vad som uppdateras idag?
Inatt typ halv tolv bestämde jag mig för att: OKEJ SSO, JAG ANTAR DEN HOPPLÖSA UTMANINGEN FÖR JAG VILL HA ORDENTLIGT LJUS OCH EN FIN OUTFIT!!! Så nu är jag igång o samlar snö. Okej starstable, ni fick mig. :P

• Redigerat 2023-12-20 10:25 av [Mulka]
Herveaux
0

#78: Det kommer ytterligare två hästar, en shire och en islänning om jag minns rätt?

// Harley

[Mulka]
0

#79: Aha! Det kommer ju nya hästar hela tiden så det kunde man ju ha gissat på (;

[Mulka]
4

StarStable 2023-12-20 16-17-17.pngJAG KOMMER KLARA DET INNAN JUUUL!!!

• Redigerat 2023-12-20 16:20 av [Mulka]
Maleficum
2

#81: Woho!

Jag blev precis färdig :) Gick superfort nu med alla nya aktiviteter!

[Mulka]
4

Rädda magin? Checkelicheck!

Signur123
0

#83: Är du redan klar…?! Herregud, vad snabbt du jobbat!

[Mulka]
0

#84: Satt o grindade typ halva (hela :/) dagen igår…

Herveaux
0

Kom just på att SSO inte gått ut med med en påminnelse i veckouppdateringarna om att man kan stänga av snöeffekten.

Så om du vill ha en grön jul på Jorvik eller tycker snön är i vägen när du gör uppdrag eller springer loppen gör du så här:

Öppna Huvudmenyn, klicka på Inställningar
Under fliken Spel hittar du Snöeffekt längst ner.
Kryssa i rutan för snö, ta bort krysset för grönska.

Vintermagin är stark i Vinterbyn så dessa inställningar fungerar bara för snön på Jorvik.

// Harley

Maleficum
0

#86: Kör man på datorn kan man trycka på lilla snöflingan uppe till höger för samma effekt.

Herveaux
0

#87: Den hade jag inte ens sett, tack! 😅

// Harley

Sågspån
0

Vad konstig. Det står att man fick en sadelväska i nr 20 men jag fick benskydd?

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tack för du spenderade din väldigt viktiga tid på att läsa denna helt betydelselösa mening!

Herveaux
0

#89: De verkar ha gett benskydden fel namn så de heter "Farmorstid sadelväska".
Jag kollade inte efter i ryggsäcken vad som dök upp där utan skrev bara av texten som kommer när man öppnar julklappen, där stod det också "Farmosrstid sadelväska".

// Harley

• Redigerat 2023-12-21 16:41 av Herveaux
[Mulka]
0

Vad är det nu de håller på och uppdaterar?

Maleficum
1

#91: Kanske lyckats fixa lite buggar innan de går på jullov?

[Mulka]
0

#92: Ja, vi får hoppas det för det är ett quest i Dundull som varit försvunnet flera veckor nu…

Sågspån
1

Ja, det är fel namn.

Marbi
0

I min utmaning idag var en del att lämna in pepparkaksvättarna 2 ggr. Vad jag har märkt så dyker dom bara upp en gång per gång man är inne i spelet så jag tänkte att jag loggar ut och sen in igen för att kunna hämta upp dom en gång till. Det gick så klart inte, min första hämtning nollades och det började om från början. Nån som vet hur man ska bära sig åt för att plocka upp dom två gånger i samma omgång.

Herveaux
0

#95: Vad skumt att de bara dyker upp en gång hos dig. Jag kan samla ihop och valla hem dem två gånger under en och samma spelsession. Det brukar ta en stund innan de dyker upp runda 2, kanske en kvart eller så?

// Harley

Marbi
0

Jag var inne längre än så men dom dök inte upp.

Maleficum
0

#95: Hade samma problem.

#96: För mig dyker de upp igen men jag kan inte fånga upp dem utan de står bara och studsar på samma ställe (loggar jag om kan jag göra igen).

Herveaux
1

Idag fick jag vinterutmaningen att valla hem pepparkaksföljarna två gånger.
De var då givetvis också otroligt svårflörtade att komma fram igen efter första hemfärden.

Jag lämnade Vinterbyn och sprang pingvinloppet uppe i Valedale innan jag tog släden tillbaka till byn och då var de minsann på bättre humör och skuttade runt i snön i väntan på att bli upphämtade.

// Harley

Maleficum
0

#99: Jag lyckades aldrig klara det uppdraget igår eftersom de vid andra omgången bara stod och studsa på samma ställe (två av dem iaf, den tredje försvann spårlöst och vägrade komma tillbaka).

Signur123
0

Dom är roliga dom där pepparkaksföljarna, kul namn också. Andra omgången skuttar dom alltid baklänges för mig innan dom fångas in.

Maleficum
1

Bara därför så lyckades jag plocka upp och lämna in dem tre gånger idag! Första gången jag lyckas hämta dem mer än en gång utan att behöva logga ut först.

Signur123
3

Vi gjorde det, jag och Robin har samlat all vintermagi! ❄️ Jag hade glömt hur fina kristallerna är.

• Redigerat 2023-12-23 17:24 av Signur123
Maleficum
1

#103: Grattis!

Herveaux
4

Mysigt kvällsfika med kompisarna

// Harley

[Mulka]
0

#103: GRATTIIIS!

Maleficum
4

Nytt sällskap idag av Betty the Yeti.

Maleficum
3
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Vi gjorde en isskulptur i Bettys ära och körde championat mot varandra (väldigt lätt att vara ensam eller bara två-tre stycken under championaten idag).

Signur123
0

Åh var kommer Betty ifrån?

Herveaux
0

#109: Dagens julklapp. 😄

// Harley

Marbi
4

Det här hade jag inte väntat mig.

Signur123
2

Nu har jag också fått henne! Im in love!

Signur123
0

Jag tror vinterpolletterna har buggat lite idag. När jag tittade hade jag helt plötsligt tjugofem, fast mitt minne säger att jag nyss bara hade åtta. Och vid snöstormen, dök "uppdraget" (eller vad man ska kalla det) när Rowan säger tack för hjälpen upp direkt. Jag tänkte att då tog jag det nu istället för sen, men när jag hjälpt alla dök det upp IGEN så att jag fick fler polletter… Känns ju lite som fusk…

Maleficum
0

#113: Snöstormarna har buggat lite för mig också gällande uppdragen. Får ibland tre uppdrag på en gång men kan då aldrig slutföra den där man ska hjälpa en insnöad person. Ibland dyker inte "slutuppdraget" upp för mig heller men tror jag, precis som du, fått den dubbelt vid annat tillfälle.

Maleficum
4

HAPPYNEWYEAR2024 ger 300 starcoins (gäller fram till klockan 8.00 den 4 januari)

Scorpio97
0

#115 Tack för infon!

//Jessie

Signur123
0

#114: Då var det inte bara idag, men jag får liksom dåligt samvete av att använda dom sen.

För den lata ka jag tipsa om något som jag inte tänk på förrän idag. Under snöstormarna, om man letar efter tex får, åsnor eller borttappade saker, så kan man stänga av snön. Då syns fåren/åsnorna/snöhögarna mycket tydligare. Det är ju roligare och mer utmanande att hitta det med massa snö överallt, men ibland orkar man kanske inte det.

Maleficum
2

#117: Jag letar aldrig med snö i snöstormarna, är alldeles för lat för det 😂

Herveaux
1

#118: Samma här. Jag gjorde uppdragen i snön 1-3 gånger förra vintern men sen fick det räcka. I år ryker snön direkt när jag tar mig an snöstormar.

// Harley

• Redigerat 2023-12-29 19:03 av Herveaux
Scorpio97
3

Jag lyckades nå 10 0000 vintermage igår kväll. Var borta ungefär en vecka över jul, och hann/orkade inte spela på mobilen som jag hade tänkt, så det ökade inte så mycket under den tiden.
Så nu är målet att samla 1000 vintermagi per dag för att hinna i tid :)

Jag hade förresten helt glömt att man kunde stänga av snön för att förenkla snöstormarna, tack för påminnelsen! 😂

//Jessie

Herveaux
0

#120: Väl kämpat både med insamling av vintermagi och uppdrag i snötäcket! 😄

// Harley

[Mulka]
0

Jag orkar inte göra stormarna, det börjar lagga när jag kommer nära. Har dessutom fullt upp med att rädda Fripp och bygga rykten. 😇

Scorpio97
4

Gick ju faktiskt lite snabbare att samla vintermagi nu, så jag blev klar idag :D

//Jessie

[Mulka]
0

#123: grattis!

Rainflight L
3

IMG_4125.jpeg
Hejdå Vinterbyn för den här gången!💙🩵🤍

!ЯAმИITЯAMZ AJJA Ꮣ𞤒H

[Mulka]
1

#125: Vilken fin bild!

Signur123
3
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Hejdå Vinterbyn❄️

[Mulka]
1

Hejdå vinter!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.