Skapa hemsida till klubb
Hej!
Jag undrar om ni har tips på gratis webbplatser där man kan skapa sin egna hemsida till sin sso klubb? Samt hur man får hemsidan att se snygg, enkel och professionell ut. Har testat både Wix och Weebly.
Michelle
- Redigerat 2024-04-22 12:20 av Herveaux
Jag har så dålig koll på vart man kan få till en vettig webbsida gratis, så där är jag ingen hjälp.
Sätt på dig detektivmössan och kolla in andra klubbars hemsidor.
Skriv ner (eller bara lägg på minnet) vad du tycker om, vad som gör att du tycker den hemsidan är "bra".
Det kan vara saker som hur den hemsidan har delats upp i flikar eller kategorier så att det är enkelt att hitta den information man söker,
hur många bilder som känns lagom, om de har någon klubbregel eller medlemskrav/önskemål som du inte tänkt på men som känns viktig att ha med och så vidare.
// Harley
Jag har skapat många hemsidor och då har jag framför allt använt weebly och wix precis som du. Wix är inte gratis ifall man vill välja sitt eget namn, men man kan skapa väldigt bra hemsidor. Weebly går att använda gratis, är enkel att förstå sig på och det går att skapa bra hemsidor där så det är vad jag hade rekommenderat.
Angående hur man får bra hemsidor gör jag precis som Herveaux säger. Jag har haft en lista med olika klubbar som jag tycker har har bra hemsidor och varje gång jag ska skapa en ny hemsida går jag på de för att få information. Dock får man passa sig så att den inte blir för lik en viss klubbs hemsida för att ingen ska anklaga en för plagiat.
Medlem i HBT, hållbar livsstil, hästar & ridsport, prepping, star stable och the sims.
~~~