Hur kan discot bli roligare?
Varje fredag och lördagskväll är Fort Pintas disco öppet men det är oftast tomt där på dansgolvet.
Om du fick drömma och önska fritt, hur skulle du vilja att discot piffades upp för att få dig att vilja ta dig dit och svänga dina lurviga?
Ny musik?
"Live uppträdanden" med Rizzy, Lisa Peterson mfl?
NPC:er som är där och dansar?
Nya aktiviteter eller minispel att lattja med?
Allt måste såklart inte handla om dansgolvet eller Fort Pintas Café. Partystämningen skulle kunna spridas över hela fortet!
// Harley
Jag hade uppskattat om det var dagliga uppdrag.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Tack för du spenderade din väldigt viktiga tid på att läsa denna helt betydelselösa mening!
Har hört de ska piffa upp Diskot. Bla har de bett följare skicka in sin egna musik som då kommer väljas ut och spelas på diskot.
Själv har jag aldrig varit intresserad av diskot så vet inte riktigt vad jag skulle vilja se för förändring. Kanske fixa en bättre funktion att kunna dansa med sin häst? Kanske fixa dansanimation till sina små husdjur så man kan få ha med sig dem på dansparty?
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Jag tror att det hade kunnat bli roligare ifall det fanns NPCer som sjöng där och som kanske höll i ett dagligt uppdrag som är unikt för just den, lite som ni redan nämnt.
Sedan lät även din idé om något minispel kul. Det bästa vore ifall det gick att göra med vänner.
Star stable hade kanske även kunnat lansera nya discokläder för att folk ska få upp ögonen för det igen och för att de ända festliga kläderna inte ska vara fem år gamla.
Medlem i HBT, hållbar livsstil, hästar & ridsport, prepping, star stable och the sims.
~~~
#1: Ja, det hade varit roligt!
#2: Nämen, vad spännande! Musik från SSO communityt hade varit guld. Det finns så otroligt mycket kreativa talanger i vår "Star Fam".
Åhh, dansande husdjur smälte mitt hjärta! 🥰
#3: Håller med. Det hade känts mer levande med ett gäng NPC:er där, gärna att det var lite olika folk varje vecka. (Tex 3-4 olika grupper som får gå på rullande schema.)
Jag hade tyckt det var roligt att ha liknande aktiviteter som när det är event, tex tipsrunda, ett lopp med disco-tema och något man får leta efter eller samla på.
Få 'disco-polletter' i belöning som man sen kan byta in till discokläder för spelare och häst och kanske ett husdjur som är redo att ta över dansgolvet.
Detta skulle förstås bli mycket jobb, men bara ny musik och lite minglande NPC:er tror jag skulle göra mycket.
// Harley