Star Stable iFokus

Star Stable

Etikettertankar-och-ideerridklubbar
Läst 49 ggr
MillySSO
0

Sommar-evenemeng för sin klubb?

Hej!
Nu när det är sommar så hade jag tänkt planera något/några sommarevenemang där mina klubb har något kul att se fram emot!
Undrar därför om ni har förslag högt som lågt? :D

Michelle

• Redigerat 2024-09-16 13:16 av Herveaux
Herveaux
1

Spottar ur mig lite idéer så får du sålla sen. 😄

Tipsrunda
Planera en slinga vart tipsrundan ska gå och stanna gruppen på ett par platser vart du ställer en fråga och läser upp de tre svarsalternativen.
Deltagarna skriver ner sina svar på ett papper och efter att rundan är slut får de facit och kan rätta sina svar.
Frågorna kan handla om Jorvik, SSO eller hästar tex.

Grupptävlingar
Utmana varandra i Försten till-, eller Flaggtävlingar.
Hos Ydris finns det också en grupptävling om ni vill ha lite mer stjärnglans.

Bingo!
Rita upp en bingobricka, tex 5x5 rutor, och skriv in en sak i varje ruta.
Dessa saker ska sen deltagarna hitta och fota av.
Första personen som hittar alla saker i en rad ropar "Bingo!" och får visa sina bilder för dig så du kan dubbelkolla att det faktiskt vart "bingo".
Sakerna på bingobrickan kan vara prylar, NPC:er eller en specifik plats.
Det finns mycket småsaker på Jorvik som man vet att man sett men exakt vart tusan det var någonstans kan vara klurigt! 😅
Bingobrickan kan du antingen sno ihop digitalt eller rita på papper och fota av.

Modevisning / Maskerad
Hitta på olika teman som folk ska klä upp (eller klä ut) sig själva och sin häst efter.
Efter att deltagarna fått ett tema så har de sen 10 minuter på sig att rusa hem till stallen och rota runt i garderoben.
När tiden är ute är det dags för deltagarna att visa upp sin kreation för gruppen.
Ha bara roligt eller gör en vänskaplig tävling av det.

Fyller på sen när jag kommer på fler tips. 🙂

// Harley