Star Stable iFokus

Star Stable

Etiketthjälp
Läst 156 ggr
Nymbus 2000
0

Saknad fil?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna ruta kommer upp när Jag försöker starta spelet.

Har testat starta om, avinstallera och installera om. Inget hjälper.

Jag kan logga in på hemsidan.

Är länge sedan jag spelade, har ni några tips?

Herveaux
0

Hm… I våras uppdaterades systemkraven för att kunna spela SSO på PC och Mac, kan det vara det som strular för dig?

Uppdateringen om de nya systemkraven:
https://www.starstable.com/se/article/upgrade-alert-desktop-system-requirements

// Harley

Hej StarFam! För att vi skall kunna göra din upplevelse på Star Stable Online optimal har vi uppdaterat minimikraven för operativsystemet när du spelar på dator.
Nymbus 2000
0

Då kanske det är det, har en gammal dator. Minns dock inte vilken Windows jag har och ingen aning hur jag tar reda på det heller då jag är helt oteknisk.

Nymbus 2000
0

Hittade kvittot, har Windows 7 så där är orsaken.
Frågan är om det är värt att köpa till Windows 10 till en 10 år gammal dator?

Är det lätt att installera?

Herveaux
0

#3: Jag kan inte minnas när jag installerade ett operativsystem senast men lyckades jag med det då, när det nu var, så kan det inte vara speciellt krångligt. 😅

Nu under sommaren förvarnade SSO om en kommande ändring av systemkraven i slutet på 2024, denna gång gällande grafikkortet:
https://www.starstable.com/se/article/windows-system-requirements

Hade jag varit i dina skor hade jag nog börjat titta på, eller iaf planera för, att köpa en ny dator.

// Harley

Hej StarFam! För att optimera din spelupplevelse i Star Stable Online har vi uppdaterat minimikraven för grafiken i vårt spel på Windows.
Maleficum
1

#3: Windows 10 kommer snart sluta få uppdateringar och sånt (om typ ett år) och många äldre datorer är inte kompatibla med windows 11 (min gamla dator tex) så skulle nog planera för en ny dator med windows 11 om du har möjlighet.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Nymbus 2000
0

#5: Tänkte låta min trotjänare gå så länge den fungerar hyfsat men det finns en plan för ny dator om några månader/årsskiftet.

Nymbus 2000
0

Så nu har jag lyckats installera Windows 10 nu till nästa problem, med nya Windows så fungerar inte mitt Wi-Fi längre. Signalstyrkan kan uppgå till en plupp men oftast går det inte ens att ansluta.

Testat starta om router, stängt av både router och fiber inget hjälper.

Får snart panik, hade tänkt avnjuta sista dagarnas semester med sso men allt bara krånglar 🙈

[Undertaker]
0

#7: Lan-kabel?

Nymbus 2000
0

#8 Vad är en lan-kabel?
Loggar jag in på gamla Windows 8 fungerar Wi-Fi perfekt, full signalstyrka

[Undertaker]
0

#9: Googla lan-kabel. Kan man oftast koppla mellan dator och router (om båda har rätt port) så får man lite starkare närverk.

Nymbus 2000
0

#10: Men om det fungerar utan problem med gamla Windows så måste det ju vara något problem med uppdateringen eller liknande?

[Undertaker]
0

#11: Läste först den biten nu. Ja, då lär det hänga ihop med nyare OS på din gamla dator.

Kan du testa hur den funkar med mobil hotspot?

Kolla även att du tillåter maximum performance när du använder batteriet.

[Undertaker]
0

Och har du program öppna i bakgrunden förresten?

Nymbus 2000
0

#12 Testar när jag kommer hem.
Inga program är på i bakgrunden.

Nymbus 2000
1

Gjorde det lätt för mig köpte en nätverkskabel så nu kan jag spela igen!

• Redigerat 2024-07-26 19:59 av Nymbus 2000
[Undertaker]
0

#15: Funkar det?

Nymbus 2000
1

#16 Ja, har spelat 3 timmar ikväll 😃
Testade även att flytta på Wifihubben till ett usbuttag närmare routern och då fick jag två signalpluppar.

Så min misstanke nu är att min trådlösa hub antingen inte är uppdaterad som den ska eller också fungerar den inte riktigt med nya Windows.