Championat bästa värden?
Sååå, jag har absolut ingen aning längre vad för värden man vill ha vart och vad som är max?
Råkar någon ha en aktuell lista på vad för värden häst och utrustning ska ha?
Personligen har jag maxade stats på 'snabbhet' för hästens utrustning och 'rida' för ryttarens kläder. Övriga stats tycker jag inte gör mycket till eller från utan det blir vad det blir, bara snabbhet/rida är högst möjligt.
Max stats för rida/snabbhet är:
Ryttraen:
Hjälm +4 Rida
Överdel +8 Rida
Handskar +4 Rida
Underdel +5 Rida
Skor +4 Rida
Hästen:
Träns +3 Snabbhet
Sadel +3 Snabbhet
Filt +3 Snabbhet
Hästskor +2 Snabbhet
// Harley
#1: Och spelar ras någon roll längre? Förr vet jag att araberna var populära.
#2: Näe, jag tycker det är samma sak där att rasbonusen gör sån liten skillnad för att få någon märkbar effekt.
// Harley
#3: Perfekt.
#4: 😄👍
// Harley
#2: För mig är det snarare känslan av de olika raserna, att vissa känns som jag har lättare att sikta rätt när man ska hoppa över hinder medan vissa hoppar jag alltid in i allt 😂
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#6: Jag har en del raser att prova mig igenom… Men tror jag nog vet en av de som ja gär bekväm med.
Tycker smalare exemplar gör det behagligare att ta mer vågade vägar.
#6: Hihi, du ska se mig när jag byter från en "vanlig" storhäst eller ponny och hoppar upp på en av XXL-raserna, tex Shire. Måste alltid vänja om mig hur det var man rattade runt vad som känns som en oljetanker första 10-15 minuterna.😅 Det är inte vackert…men ganska så underhållande.
Edit. När jag har kollat på och jämfört statsen så skiljer det väldigt lite men det "känns" som en större skillnad direkt efter hästbytet.
// Harley
- Redigerat 2024-07-29 16:43 av Herveaux
#8: Shire och andra kallblod tycker jag är mycket mindre "ryckiga" men även "klumpigare" att styra så att säga…?
#9: Jag har inte forskat något djupare i det men som jag upplever det så är de riktigt stora hästarna inte lika smidiga i de snäva kurvorna men har istället lite mer styrka i språnget och i hoppen.
Sen hur mycket av den upplevelsen som är fakta och inkodad i spelet och hur mycket som bara är min "känsla" låter jag vara osagt. 😅
Har jag bara vant mig vid hästen så tycker jag det går lika bra (eller dåligt…😝) i championaten oavsett hästmodell.
Det som gör skillnad för mig är hästens level och statsen för snabbhet.
// Harley
#10: Tror redan utseendet bidrar till känslan.
#11: Du är nog något på spåren där!
// Harley
#12: Undra hur annorlunda hitboxen är…