Byta E-post
Hjälp mig! Måste byta epost för den jag använder nu i sso är inte i bruk längre. De frågar när jag skapade mitt konto? Hur ska jag veta det. Går det att ta reda på, isåfall hur hjälp!
- Redigerat 2024-08-07 10:46 av Herveaux
#0: Hm… Du minns inte ungefär vilken månad och år det var du skapade kontot?
Om det pågick ett event just då eller strax efter att du började spela?
Minns du någon ny funktion eller annan speluppdatering som kom där i början av din tid på Jorvik?
Jag tror inte det går att se när man skapade sitt konto för då skulle konto-kapare också kunna se den uppgiften och ljuga för Supporten och stjäla kontot.
// Harley
#1: Fast det känns lite orimligt att de behöver veta när man skapade kontot 😅
Jag har noll koll, vet att jag var i tonåren men det kan lika gärna vara 10 som 15 år sen mitt konto skapades 🙈 (Då har jag ingen koll på hur gammalt spelet faktiskt är)
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
#2: Kontot jag nu är aktiv på vet jag enbart när det skapades då jag köpte Starrider samma år. Men det är då år samt årstid, inte exakt månad.
Mitt första konto var när spelet mer eller mindre precis kom ut i Sverige. Men återigen inget datum. Och har man inte kvar gamla mejl/tillgång till detta konto så är det verkligen svårt att veta.
#2: När jag bytte e-post så kunde jag visa upp kontoutdrag på min Star Rider Lifetime-betalning. Om jag minns rätt så hade också motsvarande för Star Coins-köp funkat lika bra.
Finns det ingen betalningshistorik (köp av Star Rider eller Star Coins) så vet jag inte hur de annars ska kunna kontrollera att den som vill byta e-post faktiskt är den som äger kontot.
// Harley
- Redigerat 2024-08-07 14:38 av Herveaux
#4: Tror där tillkommer att har man inte köpt något har kontot nog inte samma "värde" att räddas. Har man köp så brukar man ju via bank eller mejl kunna ha kvar någon betalning med datum. Eller att man kan bevisa att betalningarna gjorts med sitt kort.
#4: Mina första Starcoins köp var födelsedags presenter från mormor, så de kontoutdragen är inte så lätta att få tag på 😅
Mitt lifetime finns någonstans i min bank historik men ingen aning om från vilket år 😅
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
#6: Det är absolut inget enkelt att bevisa, framförallt för en minderårig spelare som nog aldrig köpt sakerna själv, etc. Samtidigt förstår jag att de vill ha bevis.
#5: Exakt.
Sen vet vi ju inte om de vill ha svar i stil med "Jag skapade mitt konto den 15e mars 2022." eller om det kan räcka med "Jag skapade mitt konto våren 2022, tror det var i mars eller april.".
#6: Det måste inte vara ens första köp av Star rider/Star Coins.
Beviset är att jag kan visa upp att det här bankkontot/kreditkortet/etc har gjort ett köp till mitt SSO-konto.
// Harley