På gång i Jorvik 4 sep - 2 okt!
Paddocktillbehör och mer!
4 september
Nu kommer paddocktillbehör till Paddockön. De omtyckta födelsedagshästarna från tidigare år kommer dessutom att bli permanenta invånare på Jorvik! Håll även ögonen öppna på våra sociala medier efter din officiella tröja för SSO:s 13-årsdag!
Medeltid
11 september
Lystring! Ridderlighetens tid har anlänt till Jorvik. Svär trohet till ett av fyra adelshus och visa dig värdig i tornerspelsarenan för att bli en sann jorvikisk riddare! Du behöver en mäktig springare, så välj mellan nya medeltidsfärger som är vackra nog för en riddare.
Mer medeltid!
18 september
De glömda hedarna bjuder på nya möjligheter att leva ut dina medeltidsfantasier! Välj mellan tre distinkta paddockvarianter med medeltidstema. Klä dig som en sann riddare med de nya medeltidskläderna och välj mellan två ytterligare ädla färgvariationer för att fullända eder utstyrsel.
Draklandning + anpassning av hemstall
25 september
Drakar är kanske kända för att vara mystiska och uråldriga varelser, men de som är på väg till Jorvik är lika charmiga som de är magiska. Är du redo att välkomna en ny följeslagare? Fyra drakägg har dykt upp och ligger gömda i medeltidsområdet. Faramawr och Aldrach återvänder.
Jorviks hästar
2 oktober
Gissa vem som är tillbaka? Guillermo Gadea återvänder till Jorvik efter en lång semester, redo att anordna en spännande Jorviks hästar-tävling med westerntema på Starshine Ranch!
Text och bild: https://www.starstable.com/se/article/next-up-in-jorvik-sep24
// Harley
Det låter kul med en medeltidsevent, men jag blir alltid så chockad över hur fort tiden går… Var det redan ett helt år sedan det förra födelsedagsfirandet?!
#1: Jag håller med dig, det här året har bara rusat fram! 😯
Imorgon blir det september i kalendern, så snart står oktober och Halloween(!!!) för dörren. Var det inte juni nyss? 😅
Ska bli roligt med medeltidstema!
Jag är också väldigt nyfiken på vad "anpassning av hemstall" innebär.
// Harley
Ska bli spännande att se vad man kan göra på "medeltiden". Hoppas de är några skoj aktiviteter!
Kommer bli fattig för lär vilja ha alla drakarna (husdjurs samlare som jag är 😅). Hoppas verkligen de har uppdrag där man kan få en av drakarna.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu