Tankar om den nya stallanpassningen?
I veckans uppdatering kom en efterlängtad funktion:
vi kan nu välja mellan olika stilar, färger och träslag för inredningen i vårt hemstall.
Vad tycker du ser bra ut, och vad vart mindre lyckat?
Som SSO skrev i uppdateringen:
Tänk på att stallanpassningarna är en pågående process som vi kommer att utveckla i kommande versioner. Vi tar gärna emot återkoppling från dig!
// Harley
Jag gillar verkligen idén, och färgerna/materialen/träslagen vi fick i den här första batchen tycker jag var fina men…
För många klick och undermenyer.
Jag är en sån som vill kunna se alla alternativ, eller iaf så många alternativ som möjligt, på en gång för att få en överblick och enkelt kunna jämföra.
Att dela upp det i teman känns som ett onödigt steg och extra klickande fram och tillbaka. Jag föredrar upplägget som butikerna har.
"Vill du se alla sadlar? Klick! Här har du alla sadlar. Varsågod att stå och vela i en mindre evighet."
Priserna.
Jag visste att det skulle kosta SC men… Yikes!
För att vara kosmetiska detaljer som bara jag, eller inbjudna gäster, kommer se så….som sagt, yikes! Jag tycker priserna lätt skulle kunna halveras.
Edit.
Gjorde en uträkning på vad det skulle kosta att helrenovera stallet, dvs välja nytt på alla detaljer:
De billigaste alternativen: 69 000 Jorvik shillings + 90SC eller 780 SC
De dyraste alternativen: 1470 SC
Jag har feber, så om det blivit fel, rätta gärna. 🤒
// Harley
- Redigerat 2024-09-25 13:28 av Herveaux
Jag måste nog ändå hålla med dig om allt!
Satt och pillade runt med ett par kompisar i voice och kände fort hur förvirrande menyerna va. Otydligt vart man va i menyerna, vad man valt, vad man äger, ect! Skulle hoppas på en förenkling i det hela.
Och sen priset. Hua! 😬 Jag valde att ändra så billigt och så "gratis" som möjligt, men ändå få det i min smak. Detta på bilden blev sammanlagt 10 500 js och 330 sc. Jag gillar resultatet och de skulle nog få sänka priserna ordentligt innan jag kan tänka mig börja "leka runt" mer med olika val och kombination.
Vilket är synd, för det känns ju som halva grejen! De har lagt ner så mycket tid och kraft på något som man som spelare inte riktigt vill eller har råd att använda till sin fulla potential.
Annars så gillar jag hur anpassningsbart det är. Det är egentligen över min förväntan hur måna olika val man kan göra, även om det med dessa priser gör det till en dyr historia.
Inte loggat in än och kollat men efter en hint på deras instagram om att det ska komma ytterligare "teman" så kommer jag nog vänta med att göra några ändringar tills jag vet vad som kommer (de nämnde det skulle komma någorlunda snart så kanske halloweentema till halloween).
Men så fort jag har tid ska jag in och kika hur det ser ut.
Men låter ju inte alls bra med priserna :(
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#2: Oooh, tjusigt! 😍
Jag i min tur håller med dig. Jag kände mig så snorkigt otacksam när jag satt här och muttrade över priserna och lät det överskugga glädjen i vilka möjligheter den här uppdateringen för med sig. Jag hade blivit glad om vi "bara" kunde byta färg (eller 'måla om') i ett par förbestämda olika teman och så kom de med en hel busslast av valmöjligheter. 🥴😅
// Harley
#3: Jag tänkte likadant. Med min (o)tur så hinner jag bara fixa i ordning med vad jag tycker blir "helt okej" så kommer de släppa ett nytt tema som jag faller pladask för. 🫣😅
// Harley
Nu har jag varit in och kikat i stallet. Kan hålla med om att det är lite jobbigt att hoppa mellan alla menyer och skulle vilja ha ett "preview" alternativ där man lättare kan se hur helheten kommer se ut innan man bestämmer sig.
Känner också att de är lite väl dyrt med många av grejerna och önskar att iaf några fler alternativ gick att köpa även för JS (kanske att iaf hälften av sakerna kan köpas för båda skulle kännas mer "rättvist") lite trist också att alla "matchande" delar inte gick att få för JS.
Kika på en uppsättning som går att få till genom att bara köpa med JS så min plan är att sakta men säkert samla på mig de delarna (så hoppas jag att nya alternativ som kommer ska komma mer fler JS alternativ). Har man iaf ett mål för sina JS när de börjar närma sig 10000.
Daphne jobba hårt att ändra om i stallet och råkade nog dra armarna ur led på köpet 🤣 Bara för att det är skoj att se något nytt valde jag bara att byta till "grundutbudet" man låste upp för 1 JS.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu