Veckans uppdatering - V. 50
Vinterbyn!
Snöns vackra glimmer är här och täcker Jorvik i sitt vita täcke. Det innebär så klart även att Vinterbyn är här, med alla dess festliga aktiviteter! För att besöka byn är det bara att ta en åktur på en av slädarna som finns utspridda på Jorviks bebodda platser. När besökare anländer till byn får de en kort rundtur bland aktiviteterna av de capraner vi har på plats! Men i år är de inte ensamma – det verkar ske en del tomtebus …
Precis som tidigare år har julgranen 31 gåvor att dela ut, men den här gången börjar vi den 10 december! Varje dag fram till den 9 januari kommer granen att ha en ny gåva till alla besökare, och dessa kan hämtas fram tills att Vinterfestivalen lämnar oss den 14 januari.
Vi önskar alla en glad högtid och skickar varma vinterhälsningar!

Solen och månen på Jorvik!
Långt bort och för länge sedan for solen och månen över himlen, där de lekte en evig omgång kull med sina följeslagare Sköll och Hati. De kastade dag och natt över jorden medan de snitslade sig fram mellan stjärnorna och susade fram över planeterna.
”Du tar mig aldrig!” ropade solen till sin bror.
”Vänta du bara!” utmanade månen.
I evigheter var allt väl, tills himlakropparna en dag kolliderade! En del av dem båda bröts loss och landade i Aideens händer. Försiktigt formade hon dem till graciösa andalusier. Solen gjordes till den skimrande Sól och månen till stjärngnistrande Máni. Sedan släppte hon lös dem på Jorvik.
Nu bär de på en bit av den himmelska sfären medan de jagar varandra på Jorvik. Sól och Máni är ostoppbara när de snitslar sig fram mellan träden och susar fram över floderna.
I år besöker de Vinterbyn och följer mer än gärna med besökare på deras äventyr. De är tillgängliga för 950 Star Coins styck för alla som har nått spelarlevel 1!
Med hästarna kommer även matchande husdjur – Sköll och Hati, tillgängliga för 350 Star Coins styck – och matchande outfits för häst och ryttare! Hästar, husdjur och outfits försvinner med Vinterbyn den 14 januari, men återvänder igen nästa år.

Norrskenets stig!
Norrskenets stig är här! Den kommer fylld med en outfit i svarta och blå nyanser, och fluffiga detaljer som hjälper till att hålla häst och ryttare varma och bekväma under de kalla vinternätterna.
För att gå framåt på stigen behöver man poäng, som man tjänar genom att helt enkelt spela spelet. Uppdrag, tävlingar, samlarobjekt … många typer av aktiviteter ger poäng! Mer information hittar man i fönstret för Pionjärstigen i spelet. I takt med att man samlar poäng låses fina belöningar upp – närmare bestämt finns det 35 fantastiska saker! Alla samlar poäng till den här stigen, men bara Star Riders kan hämta belöningarna.
Norrskenets stig pågår fram till onsdagsuppdateringen den 14 januari. Alla klädesplagg som inte hämtas under Pionjärstigen blir tillgängliga i spelet i juli!

Mästarnas rankning!
Det är dags för ytterligare en säsong av Mästarnas rankning. Våra hängivna tävlare kan nu få segerpoäng genom att tävla i championaten och samla rosetter när de klättrar i rankingen. Säsongen är aktiv från 10 december kl. 09.30 servertid till 13 januari kl. 23.59 servertid. Vi önskar alla en trygg och spännande tävlingssäsong i vinter!
Nya frisyrer!
En ny frisyr har nått Fort Pintas frisersalong! Nio olika färger av en uppklippt frisyr med mikrolugg är nu tillgängliga, och är ett permanent tillskott i spelet.

Brinicle på Jorvik!
Briniclen har pensionerat sig från Vinterfestivalen och bor nu permanent i det kyliga klimatet i Dinodalen, bredvid Isenport, och följer med spelare hem för 299 Star Coins.

Glad hästvecka!
För att se till att alla kan springa genom den glittrande snön i hög hastighet och med maximalt skoj, är det nu dags för en Glad hästvecka! Alla hästar är nu så glada de bara kan bli, och alla har fått sju dagars stallhjälp. Har du redan pågående stallhjälp? Ingen fara, för de läggs till ovanpå existerande dagar!
Kommer NÄSTA VECKA!
Vi ska på isfiske!
Vi önskar alla en härlig vecka!
Med kärlek från Star Stable-teamet ♥
Jag älskar uppdragen.
Snööö! 🩵
Den nya texturen på runstenarna var en oväntad, men välkommen bonus!

// Harley
#2: Såg dem när jag gjorde championatet och haja till och undra vad som hänt eller vad det var.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Har lekt runt lite i snön och med snögloben i vinterbyn. Och jag som normalt sett inte är förtjust i tomtar gillar de små filurerna man ska ta på upptäcksfärd!
#5: Samma här, tycker det är så supermysigt att vara turguide för nissarna. 😅
// Harley

Jag älskar dem.

Sötnos.
#8: 😍!
// Harley
Yay! 🥳
Trots rejäla lag spikes så har det gått förvånansvärt bra att tävla. 😅
Oavsett om jag springer många champ på få dagar eller fåtal champ under många dagar så är det i klar majoritet efter Baronessans champ som jag har kunnat hämta ut den sista rosetten under Mästarnas rankning. Passande iof, men slumpen är lustig ibland.
// Harley
#10: 🥳 Grattis!
Har två rosetter kvar. Levlar hästar samtidigt så blir inte så bra placerad som normalt. Sen har jag haft lite begränsat med tid (ett visst fluff som vill ha massa uppmärksamhet och gos).
Men passar på att multitaska och fiskar/gör uppdrag I wow mellan championaten och gosar med Skruttan när hon bejär det.
Kommer troligen dröja ett tag för de två sista rosetterna för helgen är fullspäckad och kommande vecka ser inte bättre ut just nu.
#11: Tack!
Smart att levla hästar samtidigt. Kanske var därför jag hade sånt flyt, många passar på att levla hästar inför nya året. 😅
Aww, sötaste distraktionen i fluff-format! 💜 Ser ut som en riktig livsnjutare.
// Harley
#12: Ja, tror många passar på att levla hästar för jag har lyckats få ovanligt bra placeringar tråts låg level på hästen vid några tillfällen. Går fort också. Första är redan färdig och andra är på level 9.
Hon är en äkta livsnjutare! God mat och gos, gos, gos 🥰 Men blir också en distraktion och ibland känns det som att hon inte vill lämna en ifred att få något gjort 🤣
Nu har jag äntligen lite tid att spela en stund så hoppas jag iaf får tillräckligt med poäng för näst sista rosetten. Imorgon blir det många timmar i stallet troligen (beroende på vad jag orkar med). Först glögg och gran (ut och hugga julgran för den som vill och fixa med övriga hästägare i stallet). Sen har ridskolan lussefirande + firar 40 år med lite marknad och grejer jag funderar på (men kanske inte orkar) att gå på och sen skulle jag egentligen vilja hjälpa hästägaren att kvällsfodra för vi ses ju så sällan (inte ofta man är i stallet samtidigt när man rider samma häst).
Glögg och gran är iaf spikad så får jag se vad/om jag orkar med för resten av dagen. Skrutt vill väl helst jag är hemma med henne.
Någon mer än mig som inte kan göra dekorationsuppdraget idag?
#14: Samma här. Verkar bli något som vi får kontakta supporten om.
Kanske bara finns fyra unika dekorationsuppdrag/vecka?
Jorvik-logik eller en bugg.
// Harley
Vet man priser på övriga vinter-hästar än?