Annons:
Etiketthjälp
Läst 5885 ggr
Therese
2015-08-12 12:32

Är sådär, jätteny! Frågor.

Gratis upp till level 5, vad kostar det sen?

Vad går spelet ut på? Började igår och kom inte speciellt långt, hur ryktar man hästen t.ex? Jag har säkert hundra frågor till men server är nere så kan inte spela och därför kommer jag inte på mer nu :P

Annons:
Hoseok
2015-08-12 12:48
#1

Välkommen!

Det beror på hur du vill betala. Du kan köpa lifetime, då har du oändlig tillgång till spelet "föralltid". Annars kan du köpa star rider månadsvis. Då är det 50 kr/månaden. Ju fler månader du köper, desto billigare blir det. Tre månader är 115. 6 månader är 200. Spelar man aktivt så är ju lifetime det bästa och billigaste.

Spelet går ut på vad man gör det till. Du lär dig hur du ryktar din häst genom ett uppdrag. Läs det som står i uppdragen så hänger du med i vad som händer. :)

Gul prick på kartan = Nytt uppdrag.
Grön prick på kartan = Uppdrag du håller på med, du ska dit för att göra något.
Orange fält = Uppdrag du håller på med. Du ska dit för att göra något.
Blå prick = Daglig uppgift. T.ex. en träningsbana åt din häst.

Hoseok
2015-08-12 12:50
#2

Om du är en social varelse så kan du också joina en klubb. När många "spelat klart" (kommit så långt det går, man kan inte vara klar än) så går många (inte alla) med i klubbar där de oftast har event tillsammans och umgås några dagar i veckan. 

Men du ska nog lära dig spelets grunder innan. :D

Therese
2015-08-12 23:12
#3

Tack så mycket! När jag spelade idag bad jag om hjälp, frågade hur man ska kunna rykta hästen, då säger de att jag ska ha en hink, vilket jag inte har. Personen jag pratade med sa att man får den när man startar spelet så hon trodde att jag råkat slänga den. Jag testade att skapa en ny karaktär och hade ingen hink då heller. :(

Therese
2015-08-12 23:12
#4

Jag får fortsätta i morgon helt enkelt :)

Hoseok
2015-08-12 23:59
#5

Va? Varför skulle man behöva en hink för att rykta hästen? :p

Ett av de absolut första uppdragen du gör i spelet, är att plocka upp ryktborste och hink (och andra saker). Följ instruktionerna på skärmen när du tar uppdragen. Gå till gula prickar.

Therese
2015-08-13 09:38
#6
Annons:
Starztable
2015-08-13 12:20
#7

Hinken, ryktborsten och hovkratsen får du genom uppdraget. Hö måste du köpa

Du kan även kolla in Starstables youtubekanal där de har många bra tutorials, bland annat på hur man tar hans om sin häst. Esmeralda Silverforce har också gjort en svensk ridethrough på spelet som är väldigt hjälpande för de som är nya.

Lycka till, jag är säker på att du kommer igång snart!

                                                          Melissa Eveningcamp

                                           Medarbetare på Starstable iFokus


Therese
2015-08-13 13:25
Upp till toppen
Annons: