Annons:
Etikettridklubbar
Läst 5385 ggr
smidi
2015-08-15 12:15

Det här med klubbar

Måbga som har haft en klubb känner nog igen sig i detta. Jag är ute och tittar i global, ingem vill gå med i klubben där det är 5pers med exempel. Klubben ska vara stor och helst "känd" för de flesta. Jag förstår inte grejen med det. En liten klubb kan vara lika bra som en stor klubb. Sen så har ju alla klubbar varit små så om man går med i en liten klubb hjälper man den bli stor. Bara min åsikt, vad tycker ni? Inget hat tack😊

Annons:
Hoseok
2015-08-15 13:34
#1

Fast grejen är ju att ingen är "skyldig" att gå med i din klubb bara för att hjälpa din klubb bli större. :) Jag hade inga större problem att starta upp min klubb, och nu är det server 2's största klubb. Det handlar om att ha en intressant och unik klubb. Har man det, så kommer medlemmarna in. Jag har aldrig haft problem med folk som går med och lämnar direkt efter, någonsin.

Jag kan tycka att det blir lite gnälligt om detta. Hela "Varför går folk bara med i stora klubbar"-grejen. För jag tycker inte det är något konstigt? Om man vill ha en stor klubb, så får man gå med i en stor klubb. Det är ens egna val. 

Jag ser så galet många som klagar på just det här. Det gör det inte mer lockande att gå med i en klubb om klubbägaren klagar på detta vis, faktiskt. Det gäller att ha självförtroende och tro på sig själv och sin klubb.

smidi
2015-08-15 14:41
#2

#1 pratade inte just om min klubb, men du har helt rätt :)

Ämliss
2015-08-17 16:52
#3

Håller med båda ;D

kampfrieser
2015-09-04 13:54
#4

Alla klubbar kan inte bli stora klubbar. Alla kan inte skapa en klubb med ambitionen att den ska bli stor, det finns inte tillräckligt med spelare för det. Man får försöka nischa sin klubb och skapa ett eget koncept, ett mål med klubben. Det finns så många olika typer av klubbar man ska skapa, bara fantasin sätter gränser och man får vara noga med att beskriva klubben för att hitta de medlemmar som söker just den typen av klubb. Om man blir 15 eller 50 ska inte spela någon roll, det finns klubbar med 50 medlemmar som känns mer tomma än klubbar med 10. En intim klubb med få medlemmar som trivs med varandra kommer sakta men säkert växa och likasinnade spelare kommer söka sig dit. Att bygga upp en klubb tar allra oftast mycket längre tid än man tror och en stor andel av de som skapar har inte tålamodet att vänta och upplöser därför, skapar en ny klubb med ett "bättre" namn, tappar tålamodet och gör om det igen. Den spiralen blir en ond cirkel som medför att ens medlemmar och andra spelare tappar förtroendet för ägaren och ledarna. Att skapa en relation med människor är det enda som funkar i längden. Jag har sett otroligt många som blir ovänner över att någon lämnar klubben man äger och det är fruktansvärt onödigt. Man har, precis som Kneko säger, inte äganderätt på sina medlemmar och man får svälja att medlemmar kommer och går. Alla vill vara i en klubb som passar dem, att hålla fast medlemmar som inte trivs, alternativt bli arg på de som lämnar är inte rätt väg att gå och troligtvis är det just detta som får klubbar att "gå under".

[Torpedtass]
2015-09-06 20:56
#5

Jag har en klubb som hade en drös medlemmar. Visst, det var ingen dans på rosor att hitta medlemmar. Många som gick med gick ur direkt i samband med att de skicka meddelande om att de vill va i en klubb med 30 medlemmar eller fler, en del har inte velat gå med i min klubb pga min ålder (jag är vuxen), andra har inte velat stanna kvar pga att vi hade aktiviteter 5-6ggr i veckan (inge tvång att delta), somliga har lämnat pga att de ansett att jag varit för seg på att välkomna dem när de gått med vilket jag fått utskällning för ett ex antal tillfällen (ja jag är seg när jag ska hålla reda på 3 chatter, det kan ta några sekunder då), vissa kicka jag också ut som försökte styra min klubb eller tjata till sig högre positioner.

Ärligt talat, jag har inte stött på annat än problem sen jag starta upp min klubb och fått ta en hel del skit för det från väldigt många, även från personer som styr egna klubbar. Fråga mig inte varför för jag känner bara en person på SSO och inte pratat med andra än de som valde att gå med i min klubb tidigare, inte heller har jag raggat medlemmar från andra klubbar (det är deras egna val att lämna dem).

Allt detta gjorde i slutändan att jag la ner klubben men behöll namnet för att slippa inbjudningar till andra.

Visst tyckte många att det var synd jag la ner den och lät de som piska mig med remmen varje gång jag logga in vinna för den var sjukt aktiv och jag lät alltid medlemmarna bestämma veckoschemat mm men jag orkade helt enkelt inte längre och sen klubben blev inaktiv så har jag inte fått ta en massa skit mer.

Ska tillägga också att detta gjort att jag inte rider runt något längre.
Numera hittar man mig där folk vistas minst.

Jamie+Engla
2015-09-26 12:50
#6

Var med i en stor klubb innan, men tycke att de var för mycket att hålla koll på och att de var rörigt. Så gick ur. Detta är en känd klubb Men jag har spelat mitt spel utan klubb alls sedan dec 2014 och har aldrig haft så roligt som nu :)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Annons:
Upp till toppen
Annons: