Annons:
Etiketttankar-och-ideer
Läst 3555 ggr
Rosalie Shadowlake
1/13/16, 5:42 PM

Önskefunktion

Ja… Har ni någon önskefunktion och/eller önskehästras till spelet? 

Mina:

- kunna spela som kille (extremt diskriminerande som det är just nu…)

- Ha en privat liten hage & egen paddock/ridbana som kan nås från ens hemstall

- Kunna ställa ut t.ex koner, perfekt för klubbevent

- En ordentlig galoppbana

Ja, har ni någon önskefunktion? Skulle älska att höra era önskemål & funderingar!😃

Annons:
Nellan-
1/13/16, 6:08 PM
#1

Egentligen så tycker jag att det är bra att man bara kan vara en tjej för hur många spel finns det inte där man bara kan vara kille?

Herveaux
1/13/16, 6:49 PM
#2

#1 Just därför hade det väl varit toppen om Star Stable var ett av dom spel där man kan välja att spela som tjej/kille, och inte vara ännu ett spel där det bara finns det ena? 🙂

Min make är bra nyfiken på att börja spela SSO, men han tar det hela med en klackspark att inte kunna spela som kille, han frågade bara
"Kan man heta Matilda?" (Han heter Mattias) 😃

Något jag saknar är att kunna få en överblick över vilka klubbar som finns (på min server) och läsa lite om dem.
Jag är fortfarande ny i spelet, så detta kanske redan finns, bara att jag missat det…?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

lilltroll_
1/13/16, 7:35 PM
#3

#2 Inte vad jag vet

Jag vill kunna tolka och köra häst och vangn

Herveaux
1/13/16, 7:40 PM
#4

#3 JA! Köra vagn vore ju grymt kul! 😃


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

lilltroll_
1/13/16, 7:45 PM
#5

#4 visst vore det. Och om de kan fixa det borde det gå att fixa tolkning

Nellan-
1/13/16, 9:26 PM
#6

+plus att om man skulle kunna vara kille så skulle dom behöva göra om hela spelets story, för självs storyn handlar om en flicka.

Annons:
Herveaux
1/13/16, 9:41 PM
#7

#6 Äsch då, bara att skriva om ett par ord. 👍
(Jag har iof inte kommit så långt i själv storyn ännu,
så jag kanske gjorde bort mig där… 😟)


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Yehet121
1/14/16, 9:13 AM
#8

Mina önskefunktioner:

- Att kunna klappa hästen, som man kunde i Starshine Legacy spelen.

- Att ha boxar istället för spiltor i hemstallet och ha en egen hage kopplad till hemstallet där man kan ställa hästar som inte får plats i hemstallet, så man slipper skicka iväg dom till hästön.

- Ha ett eget litet hus som  man sover i där man har hemstall, så man kan skippa till en ny dag utan att det kostar pengar varje gång, för då blir det mer realistiskt.

-Att man när man börjar spelet och väljer starthäst, och sedan när man köper hästar, ska kunna välja kön och personlighet till hästen. T.ex Jag köper en morgan häst och väljer att det är ett sto, som är pigg, busig och älskar att hoppa.

- Att man samtidigt som man levlar upp hästen "tränar" den. T.ex när man nyss har köpt en häst och den är på lvl 1-3, så kan den börja gå iväg från där man ställde den när man satt av, och sen när man har tränat upp den så står den kvar där man ställer den.

- Att man ska kunna binda fast hästarna vid stolpar när man sitter av och ska gå någonstans, så att om man inte har en "tränad" häst så binder man fast den för att den inte ska kunna gå någonstans.

-Att kunna spela som kille. Om dom skulle bestämma sig för att göra det så är det dock inte jätte bråttom för mig, jag skulle hellre vilja att dom skulle göra lite fler huvuduppdrag och/eller nya områden innan. Och sen är ju frågan om vi killar som redan spelar måste  skapa en ny gubbe och välja kille och börja om på nytt, eller om man kan gå in på skaparmenyn som när man vill ändra t.ex ögonfärg, och ändra kön där. Om det skulle vara det första så skulle jag inte ändra, för jag är på lvl 18 och tänker inte kasta bort det bara för att få spela med en killgubbe.

Haha det blev rätt mycket, förlåt för ett så långt inlägg 😃

thea_thea
1/14/16, 11:25 AM
#9

Inte riktigt funktion, men skulle vilja att chatten blev bättre. Drar mig för att skriva på grund av att den är så ologisk :/

lilltroll_
1/15/16, 10:20 PM
#10

#8 Det med kille skulle inte funka så bra med tanke på att det är en flicka huvudstoryn handlar om. Med busiga hästar vore kul. Jag har skrivit det i olika forum på sista tiden så får väl snart kontakta supporten om den iden.

thea_thea
1/15/16, 10:23 PM
#11

#10 Fast det är lätt att fixa. Bara att byta ut pronomen :)

lilltroll_
1/15/16, 10:23 PM
#12

#11 Aaa

Rosalie Shadowlake
1/16/16, 9:48 AM
#13

#3 Ja, tolka! Och när man kan tolka, varför inte åka skridskor? Hehe… Och att kunna tävla mot sina kompisar & klubbmedlemmar? :D

#8 Älskar dina ideer! Framförallt den om busiga hästar, det är något jag saknat sedan första dagen i spelet. Logiken att man kan ställa en häst & springa iväg…? Njäe…. Det där med träning lät grymt, och som du föreslog att man kan välja hur hästen ska vara. (T.ex, om den är busig så är det större risk att den springer iväg…)  

Jag hoppas verkligen att det är en funktion teamet planerar att lägga till i spelet! 

#9 Håller verkligen med dig. Jag vågar inte ens öppna global längre!?Det har blivit till något slags skrikande kaos  för människor som desperat söker medlemmar och för människor som vill rolla…Ett forum och/eller en annons plats för sådana saker vore perfekt!

Annons:
Yehet121
1/16/16, 3:03 PM
#14

#13 Vad kul att du gillade mina ideer! Jag blev väldigt besviken när man kunde lämna hästen och den bara stod kvar där som en robot.. Och så hatade jag att de "gamla" hästarna också bara står som stela robotar, nu har vi ju som tur är fått lite rörelser på dom nya hästarna! 

Jag håller med dig och #9 om chatten! Det här med ett forum eller annonser är en riktigt bra ide. Dom kanske kunde fixa upp en slags anslagstavla vid varje brevlåda, som ser ut ungefär som anslagstavlorna för stallsysslor, men att det är för folk som söker/erbjuder klubbar, vill rolla eller bara letar aktiviteter :)

lilltroll_
1/17/16, 7:20 AM
#15

Någon mer än jag som kan tänka sig att skriva till sso supporten om busiga hästar och tolkning? Vore urkul:)))

Yehet121
1/17/16, 12:28 PM
#16

#15 har redan skrivit till supporten om alla önskefunktioner som jag har nämnt här, men det vore super bra om fler kunde göra det :D

lilltroll_
1/18/16, 4:05 PM
#17

#16 Har tänkt att skriva till dem men jag fattar inte hur man kommer dit kan du ge länk?

Herveaux
1/18/16, 4:17 PM
#18

#17 Är det den här du letar efter?
https://www.starstable.com/se/support


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

lilltroll_
1/18/16, 4:22 PM
#19

#18 Ja tack

Rosalie Shadowlake
1/20/16, 6:00 PM
#20

Så, har mejlat dem nu! Får hoppas på att vi får se några av dessa funktioner i framtiden! 😃

Annons:
Amephyst
1/21/16, 8:06 PM
#21

Någonting jag velat väldigt länge är att få bygga klart baronessans galoppbana. Baronessan har nu sagt i ca 2.5 år att det är märkligt att de inte byggt klart än och att hon ska se till att de börjar bygga. Antingen är hon rejält glömsk eller ännu mer lättlurad🤔

Herveaux
1/21/16, 8:09 PM
#22

#21 Jag har bara spelat SSO sen årsskiftet och har bara haft tillgång till den banan i ett par dagar eller någon vecka, men jag känner samma sak. 🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

lilltroll_
1/23/16, 5:03 PM
#23

#Ja fast det är nog inte meningen för det är ju en tävling. Fast det borde komma en galopp bana som man inte måste hopa på

Då kan man ju köra tölt tävlingar:)

lilltroll_
2/28/16, 8:08 PM
#24

Jag tycker att det skulle bli ett helt nytt spel om man kunde vara kille. Ska Aidden vara en blandning av flicka och pojke då eller???? Det skulle inte funka!!!!!! Aidden var den flicka som gjorde Jorvik till ett ställe med ljus och om man skulle kunna vara kille skulle de inte kunna vara den flickan fast ändå en ny! I första introtexten står det att en flicka red fram på sin häst med ett ljus i handen och spelade på en harpa. Sen står det i slutet: Är du den flickan? De syftar på Aidden har jag fått fram men kommer vi liksom bli som en andra Aidden? Hela storyn handlar om en flicka vilket gör att kille skulle INTE funka.

thea_thea
2/28/16, 8:10 PM
#25

#24 Fast det är ju lätt att ändra.

zemlathebunny
2/28/16, 10:37 PM
#26

Jag tror inte de är så värst lätt egentligen. Om du tänker hur många grejer man måste skriva om. Jag tycker de skulle vara skitkul att kunna köra vagn!!!

Yehet121
2/28/16, 11:15 PM
#27

#26 Tänk dock på hur mycket vagnen skulle fastna i. Jag tycker att hästen fastnar rätt så mycket, då borde en vagn fastna typ dubbelt så mycket. Men ja, det skulle vara kul att kunna göra det!

Annons:
Herveaux
2/29/16, 6:49 AM
#28

Ang att köra vagn - det kanske skulle kunna göras en stor paddock med en bana där man fick köra ett lopp med vagn?

Finns det inte en gren inom körning där man tar sig igenom en kringel-krokig bana med fyrspann, eller är det tom sexspann? Typ en enklare variant av något sådant?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

lilltroll_
2/29/16, 5:34 PM
#29

#25 Det vore nog inte så lätt och det skulle vara ett nytt spel som jag skrev där!

zemlathebunny
2/29/16, 6:34 PM
#30

Eller bara en helt vanlig travbana. #28

Upp till toppen
Annons: