Annons:
Etiketterhästartankar-och-ideer
Läst 2347 ggr
liptongillisskytt
2016-02-03 15:20

Vad tycker ni om "de nya hästarna"?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej, vad tycker ni om de nya starstable hästarna? Alltså, man ser ju verkligen skillnad på den här typen av "programmering" (hittar nt dt rätta ordet) än det "gamla" hästarna.. Saknar dem faktiskt, själv tycker jag att de nya inte ser ut som starstable längre. Tycker mest illa om sättet de rör sig (alltså gångarterna, speciellt traven). 

*Förklaring, blev kanske lite rörigt:

Alltså quarterhästen såg vi ju var konstruerad på ett annat sätt än tidigare hästar, och hästarna som kommit efter det har ju haft samma drag.

Cornelia

  • Redigerat 2021-06-11 09:25 av Herveaux
Annons:
chelona
2016-02-04 12:49
#1

Jag gillar att det går frammåt, de är söta och mjukare i ryggen än de äldre modellerna, och har ett högre poly-count vilket betyder att de inte ser lika kantiga ut och inte deformeras lika illa när de rör sig. 

Däremot gillar jag inte hur de stegrar, hur de håller bakbenen när de hoppar och det faktum att de allihopa haltar. Jag tycker heller inte om att när den går så sätter den bakbenen på en rak linje frammåt inte mer inunder sig som det ska vara, viklet ger illusionen av att den går som att den skitit på sig.

💣

Quirinia
2016-02-04 14:53
#2

Älskar de nya kroppsformarna! Morganerna kanske skulle kunna förbättras lite men tänk på islandshästarna och shirehästarna?! 😍

Rosalie Shadowlake
2016-02-04 20:19
#3

Hmm… Både tycker och tycker inte om. Gillar grafiken, färgerna ser mycket bättre ut och hästarna är mer personliga med olika rörelser. Vad jag inte gillar är, precis som #1 sade, hur dem stegrar och håller bakbenen. Även hur dem hoppar, framförallt morganen.  Hoppar konstigt med benen uppdragna, och väldigt högt och lätt att får farligt fall. Utseendet på hästarna har gått framåt, men inte benens rörelser haha.

Upp till toppen
Annons: