Annons:
Etiketterhalloweenfanfictionböcker
Läst 4422 ggr
Herveaux
2016-10-29 16:36

Spökhistorier med Häst-tema?

Efter att ha läst och skrivit om Legenden om Galloper Thompson så vart jag lite nyfiken på att läsa fler spökhistorier - det är ju Halloween trots allt! 👻

Har du några tips på bra spökhistorier med hästar?
Länka här i tråden!

Har du skrivit ihop en själv får du hemskt gärna dela med dig!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

  • Redigerat 2021-06-11 11:50 av Herveaux
Annons:
Linn Is The New
2016-10-29 17:15
#1

När jag var hjälpreda på ett ridläger på min förra ridskola så var man ju såklart tvungen att skrämma upp ungarna som kom, detta var på halloween. Vi släckte ridhuset och bildade en ring med levande ljus där vi fick sitta och dela med oss historierna. Kan dela med mig av en av dessa. 

1986 brann stallet ner i finspångs ridklubb. Branden upptäcktes först efter en tjej såg stallet brinna när hon skulle ge vatten till hästarna. Förtvivlat ringde hon brandtjänsten och stallägaren, men elden hade spridit sig så mycket att brandmännen inte kunde göra något annat än att se på och höra hästarnas förtvivlade skrik. Alla hästarnas olika skötare och ägare sprang till stallet när dom fick reda på branden utav stallägaren. Alla flickor och pojkar grät förtvivlat över deras hästar och hörde hur hästarna skrek förtvivlat som rop på hjälp. Plötsligt kommer det tjej som är ägare på en skimmel i stallet och springer in i byggnaden, brandmännen hinner inte stoppa henne innan öppningen rasar till byggnaden. Flickan försöker desperat leta efter sin skimmel, och känner den starka lukten av bränt kött i näsborrarna. Hon hittar sedan honom och försöker med nöd och näpe i panik få ut hästen ur boxen, i gråt och förtvivlan försöker hon undvika elden som skär sig mot hennes kropp medans hon försöker få ut sin häst. Men olyckan är redan framme, taket rasar in och alla hästar är förlorade och flickan lika så. Klockan 6 har dom sista lågorna slocknat, och folk sover och är på stallplanen för att försöka hålla koll på elden. Flickans föräldrar är där och springer i sin snabbaste fart i förtvivlan för att hitta sin dotter kropp, det ända spåret dom hittar utav flickan är hennes silverhalsband med en hästsko ligga i askan i hennes hästs nerbrunna box.  4 hästskor hittas också, men inget annat som tyder på kvarlevor. 10 år efter händelsen så är folk som fortfarande var kvar i stallet chockade, men en dag skulle något förändras. En tjej skulle hämta sin häst som var brevid ån och betade när hon plötsligt fick syn på en blond flicka med en vit häst stå i ån. Hon hör att flickan gråter och frågar högt om det har hänt något. Flickan som är med sin vita häst vänder sig om, det är då den andra flickan ser det hemska. Flickans halva ansikte är som bortskuret och fullt med sår. Samma sak med den vita hästens ena halva som inte var vit, utan varigt röd med svarta brända skador. Flickan skriker skärrat, och kom aldrig tillbaka till stallet. Inga tjejer har sedan dess gått ner och hämtat hästarna vid ån på morgonen, för rädslan för bäckaflickan som drar ner dom och dränker dom i ån. Man ska aldrig kolla på bäckaflickans ena sida, det är då hon hämnas. Men om du ser henne, så gå snabbt därifrån innan hon vänder på sig. Många tror att hon gör detta som hämnd på tjejen för 10 år sedan skulle ge hästarna vatten och inte stoppade elden själv utan lät flickans ponny stå i lågor. Varje år vid halloween och går till ån kan du se ett halsband dingla i trädens grenar, den ända dagen då bäckaflickan finner ro.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Herveaux
2016-10-29 17:53
#2

#1 Gah, vilken historia, fick gåshud! 👍


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Linn Is The New
2016-10-29 18:17
#3

#2 Haha tackar 🙂

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Upp till toppen
Annons: