Annons:
Etiketttankar-och-ideer
Läst 1012 ggr
Hoseok
1/25/17, 11:16 AM

Månadsuppdatering istället

Har diskuterat detta med många kompisar och har även varit kontakt med supporten om det, även fast jag vet att det inte gör någon större skillnad.

Star Stable är ett av de få spel som uppdateras en gång i veckan och det finns inte mycket de kan göra för att se till så att alla är nöjda. Men jag har länge funderat på varför de gör veckouppdateringar. 

Hade det inte varit bättre med att uppdatera varje månad istället? Då har de mer tid att fixa uppdateringarna och jag tror i längden skulle folk vara gladare för det. 

Jag är inte en av dom som klagar på "de små uppdateringarna", missförstå mig rätt. I ärlighetens namn så var det länge sedan jag ens brydde mig om uppdateringarna. Jag tycker bara SSOEAB lägger sådan mycket energi på saker som kunde, enligt mig, vara bättre.

Jag är medveten om att de inte bara stänger ner servrarna för att uppdatera. De stänger även ner servrarna för att kolla och fixa buggar. Men de flesta andra liknande spel brukar göra det när det behövs, inte schemalagt.

  • Redigerat 6/11/21, 11:43 AM av Herveaux
Annons:
Herveaux
1/25/17, 12:24 PM
#1

Intressant tanke!

Kan det vara för att SSO har den ålders-målgrupp dom har som dom stänger ner varje onsdag för att passa på att trassla ut buggar och annat "bakom kulisserna"-göra istället för att göra det lite när som?

Jag tänker att kidsen kanske får spela en speciell tid varje dag och då kanske vissa barn skulle ha otur och "missa" sin speltid för att spelet ligger nere just då.

Eller kan det vara för att underlätta för ridklubbarna som planerar event och liknande så att allt inte faller på att spelet ligger nere just då?

Jag bara spånar… 🤦‍♂️

Vad jag förstår så ligger dom iaf något halvår före oss spelare i planering (större uppdrag och liknande ligger nog ännu längre fram) så där missförstod jag nog hur du menade med att dom skulle ha mer tid för att fixa uppdateringarna.

Menade du att uppdateringarna skulle vara mer buggfria?

När det kommer till bugg-bus har jag snappat upp att vissa buggar helt enkelt inte går att upptäcka förens uppdateringen ligger ute så att säga.
(men jag kan väääldigt lite om spelutveckling så ta mig inte för mycket på orden…)


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Hoseok
1/25/17, 12:48 PM
#2

Självklart kan inte spel vara buggfria. Men sso har haft en craze med buggar under den senaste tiden, och jag tror att det skulle motverkas genom att skippa att uppdatera så ofta.

De flesta andra stora MMORPG-spel, som också har buggar, brukar istället släppa patcher och uppdateringar då och då istället för att varje vecka släppa en semistor uppdatering. Hade det inte varit skönare att en gång i månaden få en uppdatering med saker, där de även poängterar ut eventuella buggar de fixat? Att de inte uppmärksammar de flesta buggar som stör gör att de framstår som mindre seriösa.

"När det kommer till bugg-bus har jag snappat upp att vissa buggar helt enkelt inte går att upptäcka förens uppdateringen ligger ute så att säga. "
När du skapar ett spel testar du saker på offlineservrar och även privata onlineservrar. Att sedan flytta över det till en onlineserver som är öppen för världen kan alltid medföra problem och buggar, det gör det i praktiskt taget alla spel eftersom databasen överbelastas och kommer med saker som offlineservrarna inte kan nappa upp.

Herveaux
1/25/17, 12:59 PM
#3

Toppen att du kan förklara hur det funkar för en gamling som anlände sent till spelvärlden och är ungefär lika tekniskt kunnig som en mammut. 😃

Ah, men då var jag inte helt ute och cyklade där med  buggarna och när dom kan upptäckas ändå. 😇

Har du hunnit få någon respons från Supporten mer än att dom lägger förslaget i högen med andra önskelistor?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Hoseok
1/25/17, 3:44 PM
#4

Som vanligt läggs det på högen. 😂

Upp till toppen
Annons: