Annons:
Etiketttankar-och-ideer
Läst 4773 ggr
Herveaux
2017-04-22 10:43

Är du nöjd med ditt SSO-namn?

Är du nöjd med namnet till din spelkaraktär? Skulle du vilja byta, till vad i såfall? Saknade du några valbara namn i listorna?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

  • Redigerat 2021-06-11 11:37 av Herveaux
Annons:
Yehet121
2017-04-22 14:55
#1

Jag har tre konton som jag spelar på, två av dom, Riley Winterchild och Regan Fireheart är jag supernöjd med.

 Det andra, Sienna Sunhill skulle jag byta på direkten om man kunde, då skulle jag byta till Renee eller Adrienn, och så Winterchild eller Fireheart :) 

Jag saknar fler neutrala namn då jag hade väldigt svårt att välja namn till mina karaktärer.

RainyDays
2017-04-22 20:42
#2

Både ja och nej, stör mig lite på mitt efternamn, Skyland, eftersom jag bara tänker på Skylanders när jag ser det cx Mitt förnamn är Natalie, det är jag väl helt ok nöjd med. Känns lite speciellt att heta just Natalie i förnamn på sso nu eftersom de tagit bort namnet från listan, det är inte särskilt många som jag sett som har det namnet ^^

Men mitt namn är ändå jag, och även om man kunde ändra skulle jag inte göra det, det blir liksom inte samma sak om man byter ut något man dragits med i 5 år nu c:

Three.Twentyfour.Seventeen <3

Sugar Mist
2017-04-23 16:47
#3

Ja, båda mina konton har unika som låter normalt.

-

Diiziz
2017-04-23 17:44
#4

Inte direkt. Stephanie Lightningwright. Det känns för långt😕

//elliot

Herveaux
2017-04-23 17:49
#5

Kanske skulle svara på min egen fråga också. 😛

Mitt första konto Teagan Wolfhall gillade jag inte alls, så efter ca 2 månader skapade jag ett nytt konto med namnet Minna Moonchild.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Sasona93
2017-04-23 18:32
#6

Mitt första konto är jag nöjd med, Katelyn Winterhall. Det andra kontot heter Hazel Kittenbaker, den skapades i samband med att jag försökte locka en vän att börja spela SSO och hjälpa henne att komma igång men hon fastnade inte alls för det. Tanken bakom namnet på andra kontot var inte så seriöst utan bara en rolig grej för oss två då hon ville att vi skulle ha samma efternamn. Eftersom att hon nu inte kommer fortsätta med spelet så ångrar jag att jag inte valde nåt efternamn som passade mig mer i smaken, namnet Hazel känns endå okej. Aja det går ju alltid att skapa ett nytt, har inte kommit såå långt på Hazel. :)

Annons:
Vrilen
2017-04-23 19:28
#7

Gillar båda mina. Mitt ''main'' konto är Sofia Eveningsmith. Valde det mest för Sofia är mitt irl namn och efternamnet tror jag att jag slumpade. Men det blev bra ändå!

Mitt andra konto som mest var till för att få alla Värva en vän sakerna, älskar jag😍Liksom vem vill inte heta Hazel Mountaindew?! Älskar mountain dew så det passar mig perfekt ;D

Maleficum
2017-04-24 11:23
#8

Saknar ju lite att inte kunna välja namn själv. Har alltid hetat Ilium i alla andra spel jag spelat så skulle ha velat fortsätta med det. Men rätt nöjd ändå (eftersom jag satt länge och fundera på det). Daphne Bunnyhunter. Min andra angorakanin (och mamma till två av mina senare kaniner) hette Dafne och även om Bunnyhunter kanske inte helt stämmer (då det ju är min blinda kanin Kenzie som är bossen här i hemmet) som gilla jag det ändå.

Skapa i lite tristess en andra karaktär också (som jag faktiskt var tvungen att logga in på nu för att komma ihåg vad jag valt för namn till) som heter Luna Nightfly (som har en ponny vid namn Midnightmagic) och tycker det är helt okej också. Men vet inte hur mycket jag faktiskt kommer spela på den karaktären.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

F
#9

Mitt namn på SSO är jag inte alls nöjd med för jag heter Fanni DeerHearth och jag skulle älska att ändra det.😊

Herveaux
2024-03-12 09:04
#10

#9: Åh, jag tycker det var ett fint namn. 😊


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

S
2024-03-16 07:41
#11

Jag har två konton, ett main o ett extra. Är hyfsat nöjd med de namnen. På extra kontot heter jag Sabina Ashforest. Det är bra. Det valdes slumpmässigt, jag gjorde inget med henne och hästen alls men båda blev rätt snygga och hästen heter Darknessfall vilket jag gillar då majoriteten av mina hästar på main heter "DarkNågot". När jag skapade mitt mainkonto försökte jag att heta Sabine Darkrider (vad är det för fel på mig?) men Sabine var borttaget som förnamn och valde man "Rider" togs "Dark" bort och tvärt om. /-:

Magrat
2024-03-17 16:09
#12

Charlotte Snowborn är mitt main, men kallar mig alltid för Lottie Snöfödd.
Mitt extra är Genevieve Seawright, inget direkt kopplat till det.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Signur123
2024-03-17 21:29
#13

Signe Seabeach, det är väl ett hyfsat namn. Det ända jag inte är riktigt nöjd med är väl att Seabeach låter lite tropiskt, så om jag valt namn nu hade det nog blivit lite annorlunda.

På mitt andra konto hittar vi Bambi Sapphireheart. Hade kanske velat ha något lite mer personligt än Sapphireheart, men Bambi är ju ett rätt originellt namn så då kanske det inte gör något.


Medarbetare på Skrivlust iFokus

"Så klart det händer inne i huvudet på dig, men varför i all världen skulle det betyda att det inte är verkligt?"
-Albus Dumbledore

Annons:
L
2024-03-24 15:05
#14

#0: Både Ja och Nej, jag gillar mitt namn Liza Fireleaf, men jag stör mig på att det liknar så mycket ödesryttarens Lisas namn, det blir lite konstigt, och på mitt andra kontot hade jag velat ändra Ines Fireleaf, till något annat om jag hade kunnat

s8x2n6
2024-03-26 04:01
#15

Jag är väldigt nöjd med mitt mainkontonamn Rose Winterbell 😊 Rose var mitt dåtida "favoritnamn" om man säger så, och Winterbell tyckte jag bara lät fint, och tycker det än!

Sen har jag ju flera andra konton där namnen går från dåliga (imo) till fina. Den jag gillar allra minst är Kira Eveningdawn (bra förnamn, dåligt efternamn) och favoriter är nog Evangeline Silvermoon, Juni Elfbrooke och Phoenix Ashgale.

Undertaker
2024-03-26 07:19
#16

Heter Hedvig Silentwatcher på vad jag vet både svenska och tyska servern.

Jag är nöjd med namnet även om jag gärna hade haft fler friheter.

//Neo 🏳️‍⚧️🏳️‍🌈 (hen/hens)

"Not all who wander are lost." - J.R.R. Tolkien


Värd för Autism, Gitarrer, Teckning och HBT iFokus.

Medarbetare på Tonåringar iFokus.

Tillfällig medarbetare på Barnlöshet iFokus.

~ Instagram teckning

~ Instagram fotografering

EquusCaty
2024-03-27 19:21
#17

Vad heter man då, Friendtime💀


"Ingen kan allt, men alla kan något

1000% hästtjej du hittar mig i stallet :D

//Lisa
Amira💗
Nebo Rooney💕
Bränntomts Lydia💘

THE HUNGER GAMES🔝🔛💯

Upp till toppen
Annons: