Annons:
Etiketthjälp
Läst 596 ggr
Panthola
2017-04-23 16:24

Ny Spelare!

Jag började spela typ i fredags och oboy jag är stuck!!
Men jag har inga kläder, ingen snabb häst och vet inte vart jag byter om eller någonting! Värdekoderna funkar inte, har bara fått en enda att funka och har försökt lösa in NÄSTAN alla koder jag kunnat hitta!

Snälla hjälp mig

Annons:
Panthola
2017-04-23 16:25
#1

Jag kan typ knappt springa heller när jag är av hästen :(

Sugar Mist
2017-04-23 16:45
#2

För att springa när du suttit av klickar du på shift-knappen(Den du håller in för att få stor bokstav), du byter om genom att dubbelklicka på klädesplagget som ligger i din ryggsäck(tryck antingen på ryggsäcken eller i på tangentbordet)

Vissa värdekoder slutar fungera efter ett tag, så kommer det nya med mellanrum :)

Alla hästar har samma snabbhet(0) från början, men blir snabbare med utrustning som ökar detta, utrustning kan du köpa i Jorviks Galleria som du åker till via bussen utanför fort pinta, eller runt om på Jorvik när/om du är star rider.

Många klädesplagg och utrustning kräver att man har högre rykte med de olika städerna/familjerna, och rykte kan du bygga genom att göra tävlingar, dagliga uppdrag och vanliga uppdrag.

Lycka till i spelet :)

-

Herveaux
2017-04-23 17:10
#3

Välkommen till Jorvik och Star Stable!
Suagr Mist har redan svarat på dina frågor så jag flikar väl bara in att många av värdekoderna gäller bara om man har köpt Star Rider Life Time.
(Numera kan man dock hämta ut kläderna och utrustningen som Life Time-koderna ger i en speciell butik vid Moorlandstallet, så jag rensade bort dom onödiga koderna i Värdekoder-artikeln.)


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Sasona93
2017-04-23 17:11
#4

Rekommenderar dig att kolla på Esme Silverforce - Monokerus.se på youtube, hon har även en blogg där hon förklarar delar i spelet tydligt och bra. Här har du en länk till en video när hon skapade en ny karaktär i spelet; https://www.youtube.com/watch?v=OYFZmw4ld30&list=PL_hUq-z7tMHxeFUSEs6Z2WBYjta-FCxlo

Lycka till! 🙂

Panthola
2017-04-23 17:11
#5

Men t ex youtube koden funkar inte fr mig?

Herveaux
2017-04-23 17:15
#6

#5 Den har nog gått ut, var ett tag sen den kom.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Panthola
2017-04-23 18:41
#7

Jag kan inte heller hitta fler gula uppdrag? Jag har bara ett gult uppdrag tillgängligt och det är det med ponnytävlingen? Hur får jag fler uppdrag? Hur hittar jag den billigaste ponnyn?

Herveaux
2017-04-23 19:01
#8

Du kommer då troligen få fler gula uppdrag imorgon igen.
Genom att göra dom blåa ryktesuppdragen kan du också få tillgång till fler uppdragskedjor som bara kommer igång när då fått tillräckligt bra rykte med en by eller familj.

Här kan du läsa mer om
Uppdrag
Rykte & Ryktesfraktioner

För att kunna göra ponnyuppdraget behöver du köpa antingen en Jorvikisk Ponny, dom kostar från 350 Star Coins till 550 Star Coins.
En av dom billigare ponnierna finns på ponnypråmen i Fort Pintas hamn och den andra billigare ponnyn finns att köpa hos Ferdinands Hästmarknad.
Eller så kan du vänta med ponny-uppdragen tills du låst upp området Sydhovens Halvö där du kan köpa en Welshponny, dom kostar 790 Star Coins.

Edit: Ville bara tillägga att du givetvis kan köpa en (eller flera) Jorvikiska ponnier OCH en (eller flera) Welshponnier om du vill det också. 🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Vrilen
2017-04-23 19:30
#9

Har du SR? Har du inte det så tar uppdragen slut någon gång i lvl 5.

Panthola
2017-04-24 13:25
#10

Har SR

Upp till toppen
Annons: