Annons:
Etikettallmänt
Läst 2254 ggr
Herveaux
2017-05-26 14:58

Nyfiken!

När ska James fixa sin borg så vi får utforska mer av fortet?

Vad väntar i Asklandet?

Hur ser Avalon ut egentligen?

Undrar när vi får komma vidare på Fornkungens Bergsväg?

Mr Perch är helt klart Jorviks blygaste fiskare… Varför gömmer du dig?

Undrar om Malin kommer ha uppdrag till oss här i Jarlaheims skum-kvarter?

Vad… Vad har hänt?!

Ska jag hämta en doktor? Eller går en veterinär lika bra kanske?

Vad är du för en filur, Ydris? Varför glittrar du i pandoriskt rosa?

…och vad är ni för typer? Ydris kompisar?

Vem bor här? Verkar vara mån om sitt privatliv iaf…

Varför så bedrövad Dew? Vad har hänt?

Undrar om det är samma Dew som har en stor gård här i Epona?

Vad är ni nyfikna på i SSO? Någon speciell plats eller person ni vill veta mer om?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Panthola
2017-05-26 18:10
#1

Haha har mest ångest för att det känns som om jag spelar hela spelet alldeles för fort!!! Plus att jag typ bara har "otillgängliga uppdrag" just nu, dvs uppdrag som gör att jag behöver mer rykte innan jag kan göra dem :(

Är också nyfiken på om Nightdust kommer tillbaka! (har precis slutfört uppdraget när vi flyr från Pir 13 men Erik lovar att vi ska få hem Nightdust igen!)

RainyDays
2017-05-26 18:11
#2

Jag är faktiskt väldigt nyfiken på UFO-kraschplatsen ovanför everwindfälten (Liksom vad kan ha hänt där?!) och vad som gömmer sig bakom Isenport i dinodalen :P

Three.Twentyfour.Seventeen <3

[Charlotte Kittenheart]
2017-05-26 21:12
#3

Jag är väldigt nyfiken på att veta vad spelaren och hennes starthäst har för krafter tillsammans. Vi har ju fått se lite i huvuduppdragen (vill inte spoila för mycket) men jag undrar vad mer för saker vi kan göra.

Vrilen
2017-05-26 22:07
#4

Jag är mest nyfiken på vår karaktär. Hur gammal är hon? Var kommer hon ifrån? Hade hon häst innan? Har hon några föräldrar?

Om hon har föräldrar måste det vara ett bra tag sen min gubbe såg dom.XD

Eyebulb
2017-06-06 15:32
#5

Dew gårdarna och asklandet vill jag veta mer om nu, tack!

[Charlotte Kittenheart]
2017-06-09 18:26
#6

Jag vill också få reda på mer om dinodalen och framför allt kallterna som bor där. Det känns som att dinodalen inte har fått sig en uppdatering sen det öppnade 2014.

Annons:
Sugar Mist
2017-06-14 01:08
#7

Devils gap är det enda som går runt i mitt tankesystem och har varit råtaggad enda sedan vi fick smakprov på det, men det känns som att vi aldrig kommer se något av det.

-

jrberhgigi
2019-06-13 14:23
#8

En teori om gamla hillcrest är att ödesryttaren Anne var där. Om man har spelat dem fyra star stable spelen så finns ödesryttarna men Anne saknas. Kanske låtsades Linda, Alex och Lisa att dem var helt vanliga tjejer? Mr Sands finns i vinterryttaren och Dark core snubbar. Nu till teorin vi vet inte hur många år som har gått mellan höstryttaren och Star stable online. Barnabus är ju pappa till: Barney, Marley och Courtney. Eventuellt finns en fjärde syster. Barney sa att det var tio år sedan hans pappa dog. Medans Courtney påstår att pappan lever, kan det vara så att för tio år sedan sprängdes Hillcrest och Anne var där och blev tillfångatagen? 

Angående Devils gap så kanske Garnok finns där? Folket i Jarlaheim är så rädda för det stället vad finns där? Garnoks skepp eller nu var det var kraschade och kanske, kanske hamnade i devils gap? Havsnivåer ändras ju, så kanske, kanske finns han där. Och i Starshine Legacy episode 4 så ska Alex rädda James. Då ser man Garnoks tentakler. 

https://www.youtube.com/watch?v=Iz5fCrbGYMc

Alla vet att Mr sands och Baronessan har varit gifta och att Mr sands har funnits i vinteryttaren där han typ är snäll. Men vart är Baronessan och var Mr sands god från början?

Angående fornkungens bergsväg har jag en riktig rysling.

När pi skulle bli god så tvivlade Fripp på det. Tänk om Fripp och Pi hade bråkat tidigare och fripp kände pis man? Någon visste om bråket den såkallade fornkungen. En dag rasade hans borg och han är kvar isolerad. Vad har hänt mellan Fripp och Pi? Och vem är han egentligen? Har han något koppling till våran karaktär?

Herveaux
2019-06-13 15:36
#9

#8 Star Stable-spelen (Årstidsryttarna) är inte canon med vår story i SSO men det är alltid roligt att spekulera och läsa andras teorier. 🙂

Pi's make är Borgmästare Klaus i Västkobbens Fiskeby.
Har Pi varit gift innan hon träffade sin nuvarande karl?

Det bryter mot SSO's Användaravtal att använda buggar och det är inte tillåtet att posta varken instruktioner eller videor för hur man använder olika buggar i spelet så jag tar bort videon från ditt inlägg.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

jrberhgigi
2019-06-13 16:37
#10

Ingen aning om Pi har varit gift innan, angående story är det hög igenkänningsfaktor. 

Undrar vad som verkligen hände med hillcrest och finns det en kung som är helt isolerad?

Herveaux
2019-06-13 17:37
#11

#10 Tänkte eftersom du skrev "och fripp kände pis man"? Eller är autocorrect som busar?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

jrberhgigi
2019-06-13 18:03
#12

Autokorrekt som busar, vet att Pi är gift med borgmästare Klaus.

~Linnea~
2022-04-12 09:12
#13

#10: Pi är ju gift med Västkobbensfiskebys borgmästare Klaus, nämns ju i ett SSO uppdrag.🦄

J@g vêt @tt dënñ@ ß!gñatûr är !rr!tër@ñdé mẽñ ôm dü lyçk@ß læß@ dēn ßå vét dü ñū @tt dēñ !ñtê h@r ñågœñ mẽñ!ñg.

Jag slösade din tid!

Annons:
Upp till toppen
Annons: