Annons:
Etiketttankar-och-ideer
Läst 978 ggr
Panthola
2017-05-28 10:16

Spoilers? (generell fråga)

Vad räknas som spoilers? Och hos vem ligger ansvaret?

Är livrädd att förstöra något för någon (har en persolighet att jag alltid vill vara alla till lags) men får samtidigt panik när jag inte förstår något, t ex i detta spel! Då r det superbra att jag kan fråga här, men jag vill ju heller inte spoila? 

JAG själv klarar spoilers, eftersom jag är en flitig googlare och nog redan har läst om det mesta med detta spel, förutom typ hur jag kommer till vissa delar (och det är det jag behöver hjälp med 80 gånger av 100 när det kommer till detta underbara med komplicerade spel…)

  • Redigerat 2021-06-11 11:35 av Herveaux
Annons:
Herveaux
2017-05-28 15:51
#1

Hm, svår fråga det där vad som egentligen räknas som en spoiler.

Att fråga om hur man låser upp olika områden tycker inte jag går som spoilers. Dom allra flesta, även nya spelare, har hört talas om vad dom olika områdena heter.
Vill man inte få några som helst hintar åt vad som väntar (tex vilka uppdrag som låser upp Dinodalen/GÅD/Epona) så får man undvika trådar som heter något i stil med "Hur öppnar jag Epona?" 🙂

Är man superduper-känslig för spoilers får man vandra försiktigt på forumet och bara läsa trådar som inte har med spelets handling att göra.

Jag har spelat så långt det går i spelet, så jag behöver inte akta mig för spoilers, men jättebra att du frågade om detta, bra påminnelse för mig att hålla ögonen öppna efter rubriker som kan vara en mega-spoiler för andra spelare i lägre level.👍


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Magrat
2017-05-29 16:08
#2

Jag själv skulle väl tycka att spoilervarningar borde sättas om uppdateringar i ett par veckor. Så att alla som kan har chansen att spela igenom det först.

Men annar är jag nog rätt dålig på att sätta spoilers, har ju spelat i så många år att man tänker att uppdragen är såpass gamla att man inte tänker sig för.

Bra att du tog upp det, då kan man ju faktiskt tänka till lite innan man skriver om både nya och äldre uppdrag.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Maleficum
2017-05-29 18:21
#3

Själv är jag inte så kinkig när det gäller spoilers varken i spel, böcker eller film (ibland måste jag faktiskt till och med läsa om handlingen i en film innan jag ser den för att kunna hänga med i vad som händer :P) och för mig har det gått väldigt fort att "komma ikapp" med de nya uppdragen som kommer nu.

Men är ju bra att tänka på för andra som kanske bryr sig mer om det.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: