Annons:
Etikettveckans-uppdatering
Läst 842 ggr
Herveaux
5/31/17, 12:04 PM

Veckans Uppdatering - v. 22

Nya spelkontroller
SSO-teamet har jobbat extra hårt under det här året med att fixa och dona bakom kulisserna och nu har turen kommit till våra spelkontroller.
Numera kommer kameran fungera lite annorlunda och när du kliver av hästen kommer din karaktär vara lättare att styra.
Lämna gärna feedback till teamet om vad du tycker om den nya styrningen!

Fler guldstjärnor att samla!
14 st närmare bestämt.
Precis som med dom gamla guldstjärnorna kommer inte heller dom nya att ge dig några fördelar i spelet, men det är attans roligt att leta upp och samla alla ändå!
En del av stjärnorna kommer du kunna plocka precis som vanligt (genom att ställa dig nära den och klicka på den) men några är också riktigt klurigt gömda och för att hitta vissa stjärnor måste du göra något speciellt, tex klicka på saker som ser lite skumma ut, prata med folk eller dra med dig kompis-/klubbgänget på stjärnjakt!

Du kan läsa mer om Guldstjärnor HÄR!

Vårfestivalen är tillbaka!
Eftersom Marley var på ett ovanligt svårflörtat humör under förra Vårfestivalen och vissa spelare inte kunde påbörja uppdragen tillsammans med honom, så kommer nu en ny chans.

Hästmarknaden besöker Fiskebyn
Den här veckan står Ferdinands Hästmarknad redo för affärer i Västkobbens Fiskeby i Gyllenåsarnas Dal.
___________________________________________________

Vad tycker du om Veckans Uppdatering?

Har du hittat alla dom gamla guldstjärnorna?
Roligt med en ny laddning att hitta?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Herveaux
5/31/17, 12:23 PM
#1

Nya styrningen och kameravinkeln - i love it! 👍🥳
Den nya kameravinkeln hjälper mig mycket som spelar på laptop och inte kan styra kameran med datormusen under tävlingar.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Yehet121
5/31/17, 1:13 PM
#2

Åhh vad skönt, nu slipper jag gissa vart nästa hinder är vid snäva svängar! :D

Icewolf88
5/31/17, 4:53 PM
#3

Tycker inte om den nya styrningen, i alla fall när man rider. Känns inte bra alls 😕

Herveaux
5/31/17, 5:31 PM
#4

#2 Eller hur?! Nu ska jag in och bräcka mina egna rekordtider! 😈

#3 Ajdå, hoppas du vänjer dig och att det känns bättre med tiden!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
5/31/17, 5:33 PM
#5

Skönt man kan vända sig på plats när man står på backen! Har saknat det! Lyckas alltid springa in och fastna eller trilla ner för stup och i vatten så fort jag hoppat av hästen så har alltid hatat alla uppdrag man ska ner på backen. Nu kanske det blir bättre med det när man vant sig :)

Däremot känns det som det går långsammare när man sitter på hästen men det kan ju vara en synvilla. Inte testat några tävlingar än så vet inte hur det känns att göra dem men tycker det var jobbigt förut när man inte han se hinder vid tajta svänger och det låter ju på er att det är bättre!

Och skoj med lite nya stjärnor att leta upp (jag som redan hittat alla gamla) lite jobbigt bara att det verkar som man inte kan hitta alla på egen hand (har väl kanske fyra kvar nu och iaf en är jag rätt säker på hur man ska få tag på men antar kräver kompisar för att få).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
6/1/17, 8:38 AM
#6

Hm… Jag måste hålla med #5 att det går mycket långsammare att rida nu (för mig laggar det mycket mer än vanligt).
Kameran har också buggat ur helt när jag ridit i FP och SGB, vartefter spelt hänger sig och måste startas om. 😭

Fler som stött på samma problem?
Kan iof också vara min dator som sjunger på sista versen…


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Yehet121
6/1/17, 9:24 AM
#7

#6 Jag har märkt att det går lite långsammare, eller det känns iaf som om det gör det 😐

Dem andra problemen har jag inte stött på, och då har jag ändå en 4 år gammal skoldator som har gått igenom mycket de senaste 2 åren..

Maleficum
6/1/17, 10:45 AM
#8

#6 Det enda "buggandet" jag märkt är att andra spelare ser ut att springa baklänges eller åt sidan när de klivit av hästen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
6/2/17, 9:02 AM
#9

Det var en bugg som gjorde att min (och tydligen flera andras) kamera fick fnatt. Som tur var kunde den lösas redan under gårdagen. 😃


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Sugar Mist
6/3/17, 9:49 PM
#10

Hahahha älskar uppdateringen, men ser ut som att hästarna skuttar hur högt som helst

-

Eyebulb
6/6/17, 3:49 PM
#11

Positivt: Lättare att svänga karaktären utan häst. Kameran följer med hästen bättre och det känns även som att hästen svänger bättre. 

Negativt: För mig känns det som att det är svårare att se. Ibland har det hänt att kameran siktar in sig på fel sak och då vrider sig åt fel håll. Den känns lite för högt upp (vilket antagligen bidrar till varför jag tycker att man ser dåligt) och gör så att hästen ser väldigt oproportionerlig ut.. samt att jag tycker att inlevelsen försvann en hel del.. Och… det ser otroligt skumt ut när hästen hoppar. 

Av någon anledning har även min dator väldigt svårt för den nya kameran. (Då är detta en speldator. och spelet laggar inte av det, men jag får ett streck mitt i och bilden blir darrig)

Overall.. det känns som att de borde behållt den gamla vinkeln, men lagt till de nya kontrollerna. I alla fall för min del. För mig har det försämrat spelupplevelsen lite, vilket är trist. 

Sen har jag även sett vissa som blivit yr av den nya kameran också, vilket inte heller är bra.

Vrilen
6/6/17, 4:52 PM
#12

Tycker inte alls om dom nya kameravinklarna. Eller om jag ska vara helt ärlig, hatar jag dom. Förstår inte varför dom la ner så mycket energi på något som egentligen funkade jättebra.

Känns som att man ser 30% av hästen och 70% av himlen. Väldigt störigt.  Hatar hur det är när man svänger. Ser absolut inget. För oss som har en mus tar det mycket längre tid att svänga runt kameran.  Hatar ännu mer här man hoppar. 

Känns som att man är så himla långt och högt upp från hästen. Brukade älska att fota men det går inte längre då man alltid bara får med himlen :/

Dock gubbens nya animationer tycker jag är helt ok.

Spelar nästan inget längre utan loggar bara in nån gång i veckan och fotar eller bara springer omkring. Är inte lockad att göra det längre. Det enda jag tyckte om förstördes ganska stort den här uppdateringen. Vill verkligen ha tbx dom gamla.  Som det är med skuggorna till exempel.

Sorry Sso men här tappade ni en spelare XD Känns som om dom hade kunnat lägga tiden på att uppdatera något anat än något ( Som jag har sett iallafall) som 80% av spelarna är missnöjda med. Plus att jag blir typ åksjuk? Om jag spelar mer än 5 minuter vilket är sjukt störigt

Herveaux
6/6/17, 5:58 PM
#13

#11 Om du inte redan har hunnit göra det, så maila Supporten och berätta hur bilden håller på och knäppar sig.
__________________________________________

(Nu har jag inte läst på tex SSO Facebook-sida men) Jag har fått känslan av att SSO-teamet är väldigt öppna för anpassning och finjustering av den nya kameravinkeln då det verkar funka mer positivt för vissa av oss som spelar utan datormus under tex lopp, men vara sämre för vissa som spelar med datormus under tex lopp.

En lösning jag sett nämnas (av spelare) är att det blir en funktion som tex roterande karta - valbar. Att man helt enkelt kan välja mellan den gamla och nya vinkeln i spelinställningarna.

Sen håller jag tummar och tår för att det kommer en foto-funktion, där man kan slå på ett slags fotoläge, och i det välja att tex dölja andra spelare samt kunna zooma in och ut.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Upp till toppen
Annons: