Tankar och idéer

Vilka funktioner saknar du?

2017-07-24 08:06 #0 av: Herveaux

Nu var det ett tag sen en sån här tråd var uppe, dags för en ny nu när det också har tillkommit en drös nya medlemmar på forumet!

Så; vilka funktioner saknar du i dagens SSO?
Ingenting är för stort eller för litet för att ta upp.

Ni brukar vara så attans kreativa och påhittiga så ös på med önskemål och idéer!

// Harley
Sajtvärd Star Stable iFokus
Medarbetare Hundar iFokus
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2017-07-24 11:24 #1 av: silverfiisk

Jag skulle vilja ha en funktion där man kan provrida hästarna innan man köper den.

Anmäl
2017-07-25 17:55 #2 av: Linn Is The New

Väder. Hade varit så sjukt kul, att ha en väderkarta i en liten flik i den riktiga kartan för att se vilket väder det blir. "16:45 Blir det regn med åska och beräknas lugnas ner vid 17:20".
Hade varit mer verklighetstroget.

Anmäl
2017-07-25 21:59 #3 av: RainyDays

Jag har i alla år önskat att väder ska införas till spelet, och precis som #2 att det kanske finns någon slags prognos som man kan titta på :) Skulle vara riktigt kul med regn ibland, åska, hårda vindar, mörka moln osv! Det är min allra största  önskan.

Sen vill jag även ha en provridnings-funktion, tex att man får rida en häst i nån minut bara för att testa den.

Den sista funktionen jag skulle uppskatta är att det kanske kan finnas en slags anslagstavla eller liknande där alla klubbar finns. Man kan söka på klubbar, och klubbägare kan skriva annonser och reklam för sin klubb. Skulle vara oerhört skönt att slippa se minst 50 klubbreklamer i Global varje dag! :D

Anmäl
2017-08-03 12:35 #4 av: mellariina

Har länge funderat på vår karaktärs odödlighet. Skulle va kul om man skulle behöva ta hand om henne också. Mat, vatten, toa, hygien... skulle kunna funka lite som hästvården. Först daglig vård och sen alltid då och då när man är ute och rör sig. Och att hon skulle kunna skada sig! Nu är det ju bara hästen som tar stryk när man skadar sig till fots med ryttare, vilket ju är ologiskt.

Och skulle önska fler funktioner med kartan! Den är så dålig just nu, Solöarna får ju inte ens plats på den! Skulle va bra om man kunde zooma (på stora, vet att man kan zooma på lilla kartan). Kanske kunna göra val vad för uppdrag syns? Dagliga, sysslor, tävlingar, osv. Skulle kunna va samma kategorier som i uppdragsloggen. Även att man kan välja att se vart transporterna är. Märkte när Epona kom ut att jag var helt lost och inte alls visste vart jag skulle hitta en transport. Då skulle en transportkarta vara awesome. Kanske också så att man kan välja att visa vart vissa tjänster finns, så som veterinär, notarie eller tränare. Skulle kunna underlätta för nya spelare!

Gillade också idén som #3 hade, med allmän anslagstavla för alla klubbar. Skulle va SÅ bra för de som vill promota sin klubb och för de som söker klubb.

Anmäl
2017-08-03 13:16 #5 av: Herveaux

#4 I. LOVE. IT! Kartan skulle verkligen behöva få lite kärlek, och som du säger, många av dom funktionerna skulle underlätta för nykomlingar.Tummen upp
Om du inte redan har tipsat Supporten - Do It!Skrattar

På tal om klubbreklam, skulle en egen chattkanal enbart för reklam vara nåt?
Jag läser inte i Global spec ofta, kanske mycket beroende av just denna eviga reklam...

Jag skulle vilja ha fler flikar i ryggsäcken också, tex en för arkeologi-fynd.
Ja, jag är en av dom som ÄLSKAR arkeologin i spelet...Skäms
...och på tal om det, fler arkeologi-grejor att samla och lämna in! 

Jag längtar efter den dag då man kan välja man och svans separat hos häststylisten.

Det här känns uttjatat, men en ny GAR-DE-ROB. Jag skulle vilja ha samma system som finns i flera av butikerna, så att man ser vad man har på hyllorna.

// Harley

Anmäl
2017-08-10 17:26 #6 av: Salish

VÄDER! Och att vår karaktär faktiskt kan bli skadad. Och om det finns olika väder, att även våra kläder påverkar vår hälsa/prestation, osv, så att det liksom får konsekvenser om du rider runt i t-shirt i Dinodalen. Sen även DRESSYR. Som jag längtat. Kanske kommer det när vi räddat Anne?

Anmäl
2017-08-11 13:28 #7 av: Linn Is The New

JA! En ny garderob hade varit så sjukt skönt. Jag längtar verkligen tills jag slipper dra runt och krångla. alla mina sidor är fulla... så jag kan inte köpa mer *shoppoholic warning*

Anmäl
2017-08-11 14:12 #8 av: Vrilen

STÖRRE GARDEROB ÅT FOLKET!Gapskrattar

Vill ha det som affärerna i gallerian är, och sen att den är oändlig xD

Inte direkt någon funktion men vill ha en Schwarzwaldhäst till speletKär

Sen har vi ju väder som skulle vara väldigt roligt!

Och i hemstallen att hästarna blir ''ljusare'' på natten och kvällen. Nu ser dom ut precis som när dom är utanför hemstallet. 

Att typ spolspiltan hade funkat. Sen att man kan lägga av sig typ hästens mat i foderkammaren och hänga upp speciella outfits i sadelkammaren.

Anmäl
2017-08-11 16:50 #9 av: Eyebulb

Användning av hemstallet. Alltså kunna använda spolspiltan, kunna hänga upp utrustning i sadelkammaren etc. Även att kunna inreda lite mer. Kanske byta färg på väggar och golv t.ex. Och kunna köpa till möbler till de väldigt tomma rummen som finns därinne. 

Sen skulle jag även kunna sätta ut mina djur i stallet. Liksom kanske kunna lägga katten på någon plats där den kan mysa och kolla läget eller liknande. Behöver inte vara så avancerat egentligen, vill mest bara ha användning för dem utöver att sitta i sadelväskan. 

Kunna söka efter vilka klubbar som finns vore nice. Anslagstavla eller egen chatt för klubbreklam vore nice. Kunna ha större grupper vore nice så att man kan ha gruppchatter med fler folk utanför sin klubb. 

Täcken till häst som skulle kunna öka prestandan i Dinodalen kanske? 

Annars vill jag även ha fler man- och svansstilar, gärna olika flätor. Och att kunna byta dem separat. 

Och så vill jag ha Welsh Cobs också... x) Sitter och kollar hästar på hästnet för skojs skull trots att jag inte kan köpa häst. Och återupplivar min kärlek för dessa underbara hästar. Hjälper ju inte att vi har en Welsh Cob hingst på jobbet heller..

Anmäl
2017-09-18 19:10 #10 av: Herveaux

Jag har en önskan för funktionen Stallhjälp.
Jag skulle vilja ha det så att när man trycker på knappen Stallhjälp kommer det upp en kalender för låt säga en månad framåt, och att man i den kan bocka för vilka dagar man vill ha stallhjälp.
Som det är nu kan man bara köpa stallhjälp för flera dagar i sträck och inte tex varannan, som snåljåpar som jag gör... Lipar

// Harley

Anmäl
2017-09-24 17:04 #11 av: Herveaux

Det här är nog inget som någon önskar, men det bara slog mig - långa lopp.
Tänk distansritt, Sydhoven runt, typ. Inget lopp man direkt satsar på att få en bra tid på, utan mer bara för att det vore lite trevligt att ha en anledning att ta en långtur och bara njuta av omgivningarna (och få lite XP till hästen på köpet).

Tanken kanske kom då jag inte förstår vitsen med att stressa och ha så attans bråttom överallt hela tiden, både i och utanför spelvärlden.Galen

// Harley

Anmäl
2017-09-25 18:04 #12 av: frost_schäfer

Vet att många tycker detta och har sett det här förut.Men hade varit kul typ om man kunnat välja sto,valack eller hingst. Även som typ alla på YT tjatar om.Häst och vagn :D

Asså tänk att kunna susa fram på sydhoven bakom en nordsvensk eller åka i en rockard bakom ponnysarna.Då borde man kunna köra med flera hästar samtidigt :)Och sen på vintern en släde :)

Har också tänkt på det där i dino. Om man har t.ex ett engelskt fullblod som man vill rida med i dino så borde man kunna köpa ett ländtäcke eller skritttäcke(hmm tror nog  jag  kommer använda det  som ett ``ful fart galopptäcke´´Skrattar) I alla fall så borde det täcket kosta Star Coins men vara billigare än en islandshäst,haflinger ect :)

Och sen så borde de vanliga stallen i ´´byarna´´(t.ex stallet i valedal,fort pinta osv) ha liknande utseende som hemstallen eftersom det är många som rollar där och det hade ju varit kul om man kan ställa in sina hästar i boxen när man ska gå till NHC och sova utanför husen :))Samt att på kvällen stängs stalldörrarna ,men det ska gå att öppna dem men dem ska vara stänga på natten som ett irel stall men inte låst för spelare och deras hästar :)

Sen borde man kunna tävla i olika tävlingar som irel t.ex pay and jump,regonal,lokal,grand prix OSV :D 

Och sen om man har en vän på sso att man kan skicka en fråga om man får rida dennes häst om vännen hoppar av. Alltså tänk att kunna byta hästarna när man t.ex rollar :D

Kanske att hästarna hade ett träningsbehov att ridas eller att man går med dem? Oftast är en häst som står inne 24/7 i stallet inte glad även om den  får mat,vatten,blir borstad och man krafsar hovarna.Man borde typ behöva släppa ut dem i hagen i hemstallet eller att dem får följa med på äventyr  ut i skogen :D det hade ju varit mer verkligt om dem behövde värma upp innan man galopperade iväg från stallplanen :) 

Man borde även kunna ta kort på sin häst och sätta upp bilderna i stallet :)Kanske man kan ha lite växter(plast) också? Och att man behövde sopa stallet för att det ska hålla sig rent :D

Och sen när man hoppar av hästen så borde man ta tag i tygeln direkt när man hoppat ner (för dem som har ledarfunktionen) 

Och varför skulle man inte kunna ställa ut sin häst? För det krävs ju ganska mycket om alla hästar ska ha olika uppfödare(alla hästar inom samma ras ser ju lika ut) men det är en idé som man kanske kan genomföra längre fram? Och sen att man kan bli en uppfödare och att man kan anlita andra spelare att träna uppfödarens hästar i olika grenar :D Och att man kan köpa föl och rida in dem :D

Nu hade jag nog slut på idéer(äntligen tänker ni kanske Gapskrattar) Men har tänkt på sakerna ni kom på också men inte det men anslagstavlan,men det var en super idé :D 

Men kan man typ inte länka denna tråd om den blir lång så dem som jobbar på sso kan se den typ?

Hejdåå :DD 

Ps .sso-spelare i över fyra år :=)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.