Annons:
Etikettveckans-uppdatering
Läst 1493 ggr
Herveaux
9/27/17, 3:41 PM

Veckans Uppdatering - v.39

Hurra för Star Stable!

Hej StarFam! Den här veckan firar vi Star Stables sjätte födelsedag med ballonger, tårtor och massor av kul på Jorvik! Vårt stora firande kommer pågå i två veckor, så ni har gott om tid på er att ta del av allt skoj på ön.

Födelsedagsskoj
Varje år under Star Stables födelsedagsvecka går det att prata med en Födelsedagsansvarig för att få rida ett lopp som ger 1500 xp till din häst! Det här är det perfekta tillfället att snabbt träna upp din nästa tävlingshäst, och denna tävling kan göras en gång om dagen på en av följande platser:

Moorland
Fort Pinta
Steves Gård
Valedale
Firgrove
Jorvikstallet
Vingården

Det finns också en speciell Födelsedagsbutik där du kan köpa fyrverkerier att skicka upp kring Moorland, Steves gård och Fort Pinta! Du hittar butiken i närheten av de flesta av Jorviks byar.
Precis som varje år finns den stora födelsedagstårtan i Firgrove, så rid dit med dina vänner för att fira tillsammans!

**Gyllene hästskor!
**Är du intresserad av att samla på dig årets födelsedagsset? Då är det dags för dig att börja leta efter gyllene hästskor! Börja med att prata med den Födelsedagsansvarige som står vid fontänen i Fort Pinta, och efter det kommer du kunna hitta 75 hästskor utspridda runt Fort Pinta, Moorland, Silvergladebyn, Firgrove och Valedale. Varje gång du utför en av födelsedagstävlingarna får du dessutom tre extra skor! Samla på dig hästskorna genom att gå nära dem och klicka på dem och återvänd sedan till den Födelsedagsansvarige för att byta dem mot coola belöningar! Det finns totalt åtta föremål att samla på, och efter det får du andra små belöningar. Du behöver fem hästskor för att kunna byta till dig en belöning - så vad väntar du på, ge dig ut på Jorviks marker för att hitta skorna!

**Vår present till er!
**Det är ju vi som fyller år, men vi har en speciell present till er för att fira! Denna supersöta ekorre tillhör en helt ny typ av husdjur som kan springa efter din häst medan du utforskar Jorvik! Om du hoppar av din häst och fortsätter till fots kommer din lilla fluffiga vän förstås hänga med dig vart du än går.

Använd värdekoden STARSTABLE6 innan 11 oktober för att få ditt nya husdjur!

Om du vill att din nya kompis ska följa med dig gör du så här:
Se till att din häst har på sig en sadel och en sadelväska med ekorren i sadelväskan. När du öppnar ditt karaktärsblad (genom att klicka på “C”), hittar du en ny liten knapp bredvid din ekorre som du klickar på för att den ska hoppa ner från sadelväskan. Klicka på knappen igen för att ekorren ska hoppa tillbaka igen.

**Jorvik Citys Fashion Week
**Modeveckan i Jorvik City fortsätter även den här veckan och avslutas nästa onsdag. Franziska Ironsaddle har nu släppt de sista plaggen från hennes senaste kollektion, och det finns även lite nya saker till din häst både i utrustningsbutiken och dekorationsbutiken!

**Mayas nya look
**Du vet väl vem Maya är? Det är tjejen som välkomnar alla nya spelare till Moorlandstallet. Vi tyckte det var dags för henne att få en ny fräsch look, så från och med idag kommer hon se lite annorlunda ut än tidigare. Hon arbetar numera dessutom som stallflicka, så hon kommer finnas till hands i ditt stall när du anställer stallhjälp. Vi hoppas att ni gillar hennes makeover lika mycket som vi gör!

**Hästmarknaden
**Eddie och Ferdinand har fullt upp med att jaga ekorrar och träna sina hästar vid födelsedagstävlingarna, så deras marknad är stängd den här veckan.

Star Stable Game News
Matilda och Game Master Ylva har fullt upp den här veckan. Varför? Det händer så mycket på Jorvik förstås! Missa inte deras äventyr på våra sociala medier.

Ha en härlig vecka!
Kramar från ert SSO-team ♥

_Text: https://www.starstable.com/se/article/4202_


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Herveaux
9/27/17, 3:49 PM
#1

Grattis Star Stable! 🥳

Åh, nu vill jag ut och leta hästskor! Yay!
…och springa födelsedagslopp så hästisarna blir färdiglevlade! Yay!
…sen får jag nog ta och införskaffa en sadelväska, för den där korren går ju inte att motstå! Yay!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
9/27/17, 5:58 PM
#2

Yey! Nya saker att göra =D Och så skoj de fixat ett husdjur som kan springa efter! Hoppas de kanske omformar övriga husdjur också så de också kan springa efter en i framtiden! Saknar att ha en kanin som förföljer mig (vilket jag alltid hade när jag spela WoW).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
9/27/17, 6:09 PM
#3

#2 Jag håller tummarna att du även på Jorvik kommer att vara förföljd av en skuttande pälsboll! 😃
Kommer nog bli väldigt efterfrågat att dom andra husdjuren också kan bli medspringare, hoppas, hoppas!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
9/27/17, 9:37 PM
#4

#3 Är så mysigt att ha dem efter sig ^^ Kom ihåg i WoW också så var det bla en av kaninerna som om den träffa en av samma sort och man stod stilla så börja dem interagera med varandra (var nån man fick vid nåt uppdrag under påsk om jag minns rätt).

Så irriterande med hästskorna bara, har hittat alla utom 1! Tycker jag verkligen kollat över allt men den sista vill inte bli hittad av mig :(

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
9/27/17, 10:07 PM
#5

#4 Åh, vad gulligt det låter!

Gah, nej, vad frustrerande! Hoppas du hittar på´n.
Ska ge mig ut och leta imorgon. Får se om jag också kör fast på sista…så typiskt…


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Herveaux
9/28/17, 2:57 PM
#6

#4 Hittat den sista hästskon?

Efter min första sök-runda har jag hittat 62st
Moorland: 13st
Fort Pinta: 13st
Silverglade: 10st
Valedale: 12st
Firgrove: 14st

Antar att det är 15st i varje område?

Ska ta en ny vända sen när det börjar bli mörkt i spelet så skorna är ännu enklare att se. 😛


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Maleficum
9/28/17, 3:04 PM
#7

#6 Inte varit inloggad än så inte testat leta mer. Ingen aning hur många jag hitta på varje ställe då jag var på alla ställen flera gånger och hitta nya varje gång jag besökte byarna. Vilket är dumt om det nu är så att det är 15 på varje ställe för isåfall hade jag ju vetat vart jag skulle leta efter den sista.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Hillcrest
9/28/17, 10:34 PM
#8

Tråkigt att grejer man får när man byter in skorna inte är tävlingsbart, likadant när det gäller grejer man får när man är lifetime….

Herveaux
9/29/17, 6:39 AM
#9

#7 …och jag borde ha skrivit upp koordinaterna på dom hästskor jag hittat så jag kunde lägga upp dom i en artikel här… Ibland är det lätt att vara efterklok!😃

#8 Så brukar det vara med saker man får under helgdagar och andra event.🙂
Utrustningen och kläderna är ju mer eller mindre "gratis" för oss, så då tycker jag inte man kan kräva att dom ska ha bra stats dessutom.
Tycker det är vettigt att kidsen får lära sig att jobba och "betala" för bra grejer.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
9/29/17, 10:56 AM
#10

#9 Alltid lätt att vara efterklok! Förhoppningsvis kommer jag ha lite tid igen att leta på söndag.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
9/29/17, 10:58 PM
#11

Yay, nu har jag hittat alla hästskor! Det var 15st/område.

…vill leta mera…🤪 Längtar tills Halloween och spökjakt!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
9/29/17, 11:05 PM
#12

#11 Synd då du inte tog koordinaterna så jag kunde se vilken jag saknar :P eller att jag som sagt räknat hur många per område jag hittat (synd man inte kan se det någonstans).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
9/30/17, 8:01 AM
#13

#11 Förlåt! 😭Dumma, lata hjärna att inte tänka ett steg längre… 😟
Ska hålla utkik om någon lägger ut koordinater/gör en karta.

Jag PM:ade ett par av dom hästskor som jag inte hittade på första rundan. Eftersom jag är ett blindstyre tar jag nästan för givet att du hittat dom som jag hittade under första sök-rundan.😛
Ville inte posta här om folk vill hitta själva.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Maleficum
9/30/17, 9:27 AM
#14

#13 Tack =D Om det är såna du inte hitta första rundan så är det säkerligen en av dem jag inte hittade (kan man ju hoppas ;)). Skönt man har två veckor på sig också!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: