Annons:
Etikettveckans-uppdatering
Läst 1225 ggr
Herveaux
11/29/17, 6:39 PM

Veckans Uppdatering - v. 48

**BESÖK TOMTENS JULBY!

**Ho ho ho StarFam! Det verkar som att det blir en rätt grön jul på Jorvik, men det tänker jultomten och hans nissar lösa på ett helt nytt sätt - om vi inte kan ta julen till Jorvik tar vi Jorvik till julen!

Idag startar alltså vårt speciella julfirande på Jorvik, och detta event går att ta del av fram till den 10 januari 2018. Dessa roliga uppdrag kan du spela även om du inte är Star Rider!

Tomten och hans små fluffiga tomtenissar bor i en fantastisk julby, och tomten är bekymrad över att det är så varmt på Jorvik att snön aldrig hinner lägga sig. Därför bjuder han nu in dig till sin magiska julby! Prata med en tomtenisse i en av slädarna omkring Jorvik för att resa till denna kyliga plats under norrskenet där du kan testa två roliga tävlingar på den hala isen, fika i det lilla caféet och köpa fina julkläder! Ni som har spelat under tidigare julfiranden kommer känna igen vissa av kläderna medan andra är helt nya för i år.

Du kan hitta slädar för att resa till vinterbyn från:

★ Moorland
★ Fort Pinta
★ Valedalebyn
★ Firgrovebyn
★ Silvergladebyn
★ Silvergladeslottet
★ Vingården
★ Ridhuset
★ Dinodalen
★ Stallet Gyllenbladet
★ Jarlaheim
★ Jorvikstallet
★ New Hillcrest

_För att kunna spela dessa uppdrag måste du ha gjort uppdraget där Justin Moorland ger dig en ryktborste, en hovkrats och en hink.

_**Isgrottan
**Att samla julönskningar är en stor del av Jorviks julfirande! Utanför en isgrotta i julbyn finns en liten tomtenisse som vill ha hjälp med att hitta tomteluvor som tappats bort kring byn. Hitta alla tomteluvor och återvänd till honom för att få kliva in i den magiska isgrottan där du kan byta julönskningar mot kläder och utrustning! Önskningarna får du genom att göra juluppdrag eller tävla i lopp i vinterbyn, men du kan också få dem genom att varje dag hitta nya tomteluvor kring byn. Varje dag finns det fem nya luvor att hitta!

_För att kunna prata med nissen måste du ha hälsat på jultomten efter att ha kommit till vinterbyn för första gången.

_**Julpynta i Gallerian!
**Vaktmästaren i Jorvik Citys Galleria har massor att göra nu då julen står för dörren, och han skulle verkligen behöva lite hjälp med att få in lite julkänsla i Gallerian. Han hoppas verkligen att du vill ta dig en sväng förbi storstaden för att ge honom en hjälpande hand!

För att kunna spela detta uppdrag måste du ha avslutat uppdraget där du levererar ett paket från Gallerian till James i Fort Pinta.

**Hästmarknaden
**Eddie och Ferdinand håller öppet vid Jorvikstallets Arena och hälsar alla välkomna!

**Ny laddningsskärm!
**Nu då vintern är här välkomnas vi alla av en ny, vintrig laddningsskärm varje gång spelet öppnas!

**Star Stable Game News
**Matilda och Game Master Ylva älskar julen och idag pratar de självklart om den coola vinterbyn på våra sociala medier!

Ha en härlig vecka i snön!

Kramar från ert SSO-Team ♥

_Text: https://www.starstable.com/se/article/4457_


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Herveaux
11/29/17, 6:45 PM
#1

I verkligheten har jag inte haft julfeeling på många år,
men jag ÄLSKAR julen på Jorvik! ❤️
Lyxigt med en julsläde alldeles utanför ytterdörren hemma hos Gyllenbladet.😛

Kul med en ny twist på julfirandet för er spelare som har gjort juluppdragen många gånger och längtat efter förändring.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Vrilen
11/29/17, 8:28 PM
#2

Riktigt roligt med nya uppdrag om man har gjort dom andra minst 5 ggr!

Cornelia Isaksson
11/30/17, 12:10 PM
#3

Om man åker till julbyn hur kommer man kunna komma tillbaka till jorvik och och hur ofta och hur mycket kan man åka dit

Maleficum
11/30/17, 1:50 PM
#4

#3 För att komma tillbaka är det bara att prata med alven i släden längst upp på kullen (där man först hamnar när man åker tilljulbyn) eller helt enkelt loggar ut ur spelet så blir man tillbakaskickad till Jorvik. Man kan åka fram och tillbaka hur många gånger som helst.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
12/2/17, 10:18 AM
#5

Jag är så kär vi i vår nya Julby… 
I torsdags var det dags för mosters begravning. Var ett vrak när jag kom hem.😢 

Loggade in på SSO och for till vårt nya vinterland för första gången. 
Var så vackert och mysigt… Kunde inte hålla mig för skratt när jag och min Urhäst Bailey slirade runt på isen och jagade busiga julbockar. 

Tack underbara SSO för att ni gör ett så härligt spel som kan trösta och glädja hur jobbigt man än har det i verkliga livet.❤️


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: