Annons:
Etikettsajten-och-ifokus
Läst 482 ggr
Herveaux
1/31/18, 12:07 PM

Vilken typ av tävlingar vill ni ha?

Jag skulle gärna vilja ordna fler tävlingar och quizzer här på forumet, men vilken typ av tävling tycker ni skulle vara rolig att delta i?

Tävlingar eller quizzer som testar kunskap om Jorvik-spelen eller hästar?
Tävlingar där ni får vara kreativa och skicka in bilder/redigeringar eller skriva/motivera?

Berätta gärna vad just du skulle tycka var roligt, det finns inga dumma förslag!

Om du skulle vilja starta en quiz (eller topplista) här på forumet, men inte vet hur man gör, skicka ett meddelande så hjälper jag dig!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

  • Redigerat 6/11/21, 11:24 AM av Herveaux
Annons:
Vrilen
1/31/18, 4:45 PM
#1

Tycker alla slags quizzer är roliga =)

Argenti
12/22/21, 10:42 PM
#2

Precis som #1 tycker jag att alla quizzer är roliga. Jag hade uppskattat någon typ av frågesport eller att skriva något. Men samtidigt blir jag glad för de mesta och är redan så glad över att det angageras månadens bild här på Star Stavle iFokus.

Om man bara vill tillräckligt mycket klarar man det.

                                          /Elena

boktips.webnode.se/om oss/

Scorpio97
12/22/21, 11:48 PM
#3

Jag älskar alla typer av quiz eller frågesport. Med sajtens tema är det väl mest logiskt om frågorna handlar om Jorvik eller hästar, men jag tycker det kan tolkas ganska brett. Tex om det finns sagor eller myter som inspirerat något i Star Stable, så tycker jag det är intressant med frågor om det även när det inte direkt handlar om spelet. Sen tycker jag inte det gör något om det exempelvis är med en julfråga under denna tid på året även om det övergripande temat är spelen/hästar.
Visst går det bara att göra quiz här med en fråga per inlägg, om man vill ha en sån grej man klickar i svarsalternativ? Det går ju bra att fixa tävlingar ändå och jag förstår ju om du vill hålla det på iFokus, men en tanke är att det även finns sidor där man kan göra en frågesport på och sedan dela länken till här. Ofta kan man även få poäng beroende på snabbhet och inte bara på hur många rätta svar man får, vilket jag personligen tycker blir lite mer spännande. Men som sagt, jag förstår om du vill hålla det på iFokus och/eller inte vill be medlemmar att klicka på länkar, det var bara en tanke. Jag älskar frågesport oavsett hur det görs ändå xD

Mer kreativa tävlingar där man ska skapa något, ta bilder, skriva texter osv kommer jag förmodligen inte delta i. Det är sällan min kreativitet och fantasi slår till i rätt ögonblick, haha. Men jag tycker ändå det är kul när något händer på sajten och gillar att se andra medlemmars bidrag även om jag inte deltar själv.


//Jessie

Herveaux
12/23/21, 12:27 AM
#4

Jag tycker också att frågesport och quizzar är roliga. 😀 Jag har ett par olika versioner på idélistan och ska se om jag kan sparka till kreativiteten så jag kommer till handling och fixar dem också. 😁

Åh, så smart där med att använda länkad sida där man kan fixa quiz, t.o.m med tidtagning! Nu känner jag mig som en trött mammut för så långt har jag inte ens tänkt… 😅

Jag har en idé om iaf 4 större tävlingar nästa år, tänkte då att priset till vinnaren kunde ligga på 1000 eller 2000 Star Coins. Mer info kommer!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Scorpio97
12/23/21, 12:49 AM
#5

#4 Jag tänkte nog mest på det för att en sida jag gillar på Facebook hade en sån quiz-länk för ett tag sedan, så det var hyfsat färskt i minnet. Minns tyvärr inte vad själva hemsidan hette dock, men det finns säkert flera liknande! Sen om det ska delas ut priser vet jag inte hur man ska säkerställa vem som har gett vilka svar, se till att folk inte gör om testet för bättre poäng osv. Men det kanske går att lösa. Jag har aldrig testat att skapa quiz själv så jag vet inte riktigt hur det fungerar. Annars går det ju att göra bara för skojs skull åtminstone :D

Ska bli spännande att se vad det blir!


//Jessie

Herveaux
12/23/21, 12:59 AM
#6

#5: Jag tänker samma sak som dig där. Quizzar får nog bli bara för skojs skull så det inte går att fula sig till förstapriset. Inte för att jag tror att någon här på forumet är en sån rackare, men iaf. 😊


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Maleficum
12/23/21, 11:46 AM
#7

Det finns ju vissa undersökningssidor (för dem som behöver göra marknadsundersökning till tex uppsatser och liknande arbeten), skulle man inte kunna använda en sådan för någon form av tävling? (Vet dock inte hur de resultaten syns sen om det går att se individuella svar och att man då kan skriva i sitt iFokus användarnamn eller nåt).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

EquusCaty
12/26/21, 7:34 PM
#8

Men gud vad kul ! Skulle typ vilja ha Quiz tävlingar och så


"Ingen kan allt, men alla kan något

1000% hästtjej du hittar mig i stallet :D

//Lisa
Amira💗
Nebo Rooney💕
Bränntomts Lydia💘

THE HUNGER GAMES🔝🔛💯

Cyndi
1/2/22, 3:01 PM
#9

Man kan också spela: "Var är jag?"

T.ex.

StarStable 2022-01-02 14-57-32.png

Na, kommer nån på? ;)

//Cyndi

Jag är medlem i ridklubben "Silent Heroes Inc." på Marshmallow Clouds.
Min blogg "Cynthia Winterborn".

FridaCatEagle
1/31/22, 9:10 PM
#10

#9: wooow vilken rolig ide!!
(kan inte gissa ville bara säga att de va en kul ide XD)

FridaCatEagle

Kit Armlove
2/1/22, 9:22 AM
#11

Älskar alla roliga idéer

Upp till toppen
Annons: