Annons:
Etikettallmänt
Läst 1698 ggr
Herveaux
2018-02-01 14:56

Våra nybörjarmissar

När du började spela Star Stable Online eller något av de tidigare Jorvik-spelen, gjorde du någon miss eller blunder du vill dela med dig av?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Herveaux
2018-02-01 14:59
#1

Jag har inte spelat något av de tidigare spelen (kanske tur det också, med tanke på hur beroende jag är av vägskyltar på nya områden…😃) men när jag var ny i SSO så var det just lite knepigt att lära sig att hitta iaf för en som mig som har lokalsinne som en jag-vet-inte-vad. 
Första gången jag skulle träffa Penny & Polly vid Ponnyudden vet jag inte hur länge jag snurrade runt.🥵

…och första gången jag hade besökt Jarlaheim i Skördebygden! Jisses vad min stackars Startis var less på mig innan vi var hemma (i Moorland) igen…


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
2018-02-01 16:24
#2

Min "miss" är väl mest att jag är lite dålig på att läsa instruktionerna på uppdrag, blev ju speciellt märkbart när man kom upp i nivå där man sluta få markeringar på kartan om vart man skulle :P Men det är något jag även är dålig på när jag spelar andra spel ;)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Eyebulb
2018-02-03 20:30
#3

Ja jösses vilka problem man hade med att hitta i början. När man kom upp i level och spelet sa åt en att man skulle få hitta själv framöver…ush..

emeliesophiia
2018-02-04 21:27
#4

#1 haha jag har varit i det stallet en gång, jag hittar fortfarande inte tillbaka igen.. 🙄

Magrat
2018-02-06 17:24
#5

Jag sålde belöningssaker för att få ihop JS i början. Tusan vad jag känner mig dum. Önskar att det fanns någon typ av "second hand affär" där man kan köpa tillbaka belöningssakerna.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

emeliesophiia
2018-02-06 17:33
#6

#5 det gör jag nu, vad ska jag med dom till? 😳

Annons:
Vikan
2018-02-06 18:48
#7

Min största miss är över hur lång tid det tog för mig att förstå att jag har en garderob i hemstallet… åkte till gallerian eller sålde saker innan jag insåg det haha

Magrat
2018-02-06 18:54
#8

#6 En del saker är ju bara skräp som går att älja. Men sedan finns det ju riktigt snygga saker som man kan ångra djupt att man sålt.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Alma Johansson
2018-02-09 14:43
#9

Kanske inte en miss, men jag tycker mest synd om mig själv, men jag spenderade en hel vecka med att bygga bron till skördebygden när jag bara hade kunnat köpa materialet istället för att vänta som jag gjorde :p Aja, jag gjorde inte samma "miss" med bron till sydhoven i alla fall :D

Eyebulb
2018-02-11 14:55
#10

Åh den gjorde jag också

Paula Lowball
2018-02-24 18:38
#11

Ehhhee trodde att man kunde skaffa star coins genom att göta sysslor 😅

[[Lovemyselff]]
2018-02-25 12:40
#12

Kommer ihåg att precis när jag hade börjat spela,så ska man ju rida en bana med jenna. för att komma ut ur stallet. Jag fattade ju inte att jag skulle prata med Jenna. Så jag tänkte såhär "man ska säkert rida på den där paddoken i några minuter så får man gå ut ur stallet" .-.

s8x2n6
2018-02-26 01:04
#13

#12 Jag gjorde en liknande miss, förutom att jag lyckades snacka med Jenna, men hade gigantiska problem med att ta mig runt banan?! tror jag snurrade runt där hej vilt ett bra tag innan jag förstod vad jag skulle göra… >-<

Annons:
[[Lovemyselff]]
2018-02-26 15:21
#14

#13 Haha,samma!

Twix741
2018-02-28 02:04
#15

Jag fattade inte hur man kom tillbaka från jorvik stallet och hade ingen aning om att man kunde ringa hem så jag bara ”jag antar att jag har förlorat spelet” och slutade spela i ett halvår AHAHAHAAHA

zintus
2018-02-28 15:07
#16

När jag började så fattade inte jag vilka uppdrag som gav xp och inte. Sprang runt och gjorde alla uppdrag, alla tävlingar och alla dagliga varje dag ett bra tag!

Moonweather
2018-02-28 21:43
#17

Vet inte om man kan kalla det en miss men ångrar sjuukt mycket nu att jag inte började lägga in saker i garderoben efter en ordning från början! Har ca tre flikar med kläder (varav typ en hel är värdekodssaker och bonusbutikens grejer) eftersom jag sällan köper kläder. Men i alla fall, det finns ingen ordning och allt är bara kaos och nu orkar jag inte ta tag i det. Det är så störande att leta i sju år efter en tröja och sen komma på att jag egentligen tänkte på en annan.

Upp till toppen
Annons: